2022-04-13, 22:03
Medlem
Colosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
https://ibb.co/Df0nBsT

svårtspel

Mmmm kanske
Citera
2022-04-13, 22:26
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Vad tänker ni om den ökande inflationen, BTC borde ju ta fart men problemet är väl att BTC fortfarande kopplas samman med tech-aktier?
Problemet är snarare att bitcoin ses som för risky. Inflation är generellt sett bra för vanliga svennebananinvesteringar.

Så på kort sikt är det dålig för btc. På lång silt är det riktigt bra.
Citera
2022-04-13, 23:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Problemet är snarare att bitcoin ses som för risky. Inflation är generellt sett bra för vanliga svennebananinvesteringar.

Så på kort sikt är det dålig för btc. På lång silt är det riktigt bra.

På lång sikt när BTC blivit en reglerad valuta och riktigt tunga aktörer vågar gå in i BTC. Frågan blir då vad man menar med "på lång sikt"?
Citera
2022-04-14, 00:22
Medlem
Saknar kryptomarknaden, har inte varit aktiv sedan tidigt december då jag gjorde helt ofantligt dumma beslut och kop, gick från 120k till 60k till 0k inom loppet av tre veckor, det värsta är att jag håller ren skit så även om jag inte sålt kan dom pengarna ses som forlorade, enda jag kan gora är att borja slita på ett 7-4 spara så mycket jag kan vilket inte lär vara mycket men när jag har runt 25k kommer jag att gå in igen, det värsta är att i mitten av november så var jag 100% säker på att en rotation skulle komma till LUNA som det gjort hela året ihop med SOL och AVAX, istället for att bara gå in och hålla så håller jag annan skit i en nedåttrend, sedan gor dessa dumma kop och ser luna dubblas inom en vecka bara en månad senare.
Citera
2022-04-14, 07:02
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
På lång sikt när BTC blivit en reglerad valuta och riktigt tunga aktörer vågar gå in i BTC. Frågan blir då vad man menar med "på lång sikt"?
Btc som en hedge mot verklig inflation är långt borta. Med verklig inflation menar jag ren ökning av penningmängd. Jag skulle säga att det successivt blir en bra hedge men att det tar 20-30 år innan det blir verklighet. Just nu styrs priset enbart av spekulation och implementering.
Citera
2022-04-14, 07:07
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Saknar kryptomarknaden, har inte varit aktiv sedan tidigt december då jag gjorde helt ofantligt dumma beslut och kop, gick från 120k till 60k till 0k inom loppet av tre veckor, det värsta är att jag håller ren skit så även om jag inte sålt kan dom pengarna ses som forlorade, enda jag kan gora är att borja slita på ett 7-4 spara så mycket jag kan vilket inte lär vara mycket men när jag har runt 25k kommer jag att gå in igen, det värsta är att i mitten av november så var jag 100% säker på att en rotation skulle komma till LUNA som det gjort hela året ihop med SOL och AVAX, istället for att bara gå in och hålla så håller jag annan skit i en nedåttrend, sedan gor dessa dumma kop och ser luna dubblas inom en vecka bara en månad senare.
Tråkigt att höra. Det låter som du gått loss med hävstång och att du eventuellt har ett spelberoende. Se det som läropengar. Det sista du bör göra är att gå in på samma sätt. Spara, investera men tradea inte. När du har ett par årslöner på banken, äger bostad, bil med mera kan du börja tradea med en mindre del av ditt kapital. Det finns inga genvägar. Att du skulle tradea upp 25k till miljoner är lika osannolikt som att du skulle vinna drömvinsten på lotto.
Citera
2022-04-14, 09:06
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Man lär sig när det gör tillräckligt ont. Tyvärr.

Lär dig spelet innan du ger dig på leverage.
Citera
2022-04-14, 09:06
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Om man inte är erfaren och luttrad ska man hålla sig långt borta från altcoins och i synnerhet altcoin trading med leverage! Det är en säker metod att bli rekt om man är nybörjare
Citera
2022-04-14, 10:06
Medlem
Citat:
Tråkigt att höra. Det låter som du gått loss med hävstång och att du eventuellt har ett spelberoende. Se det som läropengar. Det sista du bör göra är att gå in på samma sätt. Spara, investera men tradea inte. När du har ett par årslöner på banken, äger bostad, bil med mera kan du börja tradea med en mindre del av ditt kapital. Det finns inga genvägar. Att du skulle tradea upp 25k till miljoner är lika osannolikt som att du skulle vinna drömvinsten på lotto.

Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Man lär sig när det gör tillräckligt ont. Tyvärr.

Lär dig spelet innan du ger dig på leverage.

Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Om man inte är erfaren och luttrad ska man hålla sig långt borta från altcoins och i synnerhet altcoin trading med leverage! Det är en säker metod att bli rekt om man är nybörjare

Ja att jag skulle bli överkörd tillslut utav leverage var väl oundvikligt, men klarade mig ändå i lite mer än två månader, kommer ihåg en kväll när jag låg på 25k profit på bara ett par timmar, helt absurt att tjäna 25k på inte ens en dag nu när jag ser tillbaka på det men där och då var det väl bara ännu en dag av chansande trades och ett rus.

Största misstaget var dock inte leverage utan det var att jag inte sålde i november, då hade jag fortfarande runt 120k, dessutom varnade flera stycken för att ta profit asap och jag hade redan blivit slaktad i maj när jag satt i altcoins så att jag inte bara sålde utan t.om köpte mer och ännu riskablare coins är helt ofattbart.

Detta kommer väl hemsöka mig resterande av livet om jag aldrig lyckas efter det här, det handlar verkligen om 2-3 annorlunda och smartare drag så är jag uppe på en miljon från 100k på bara 2-3 månader, tog istället helt fel och tillslut desperata beslut och hamnade på noll, har det för första gången riktigt knapert just nu och fick min första skuld häromdagen så allt har gått åt helvete.
Senast redigerad av starzkis 2022-04-14 kl. 10:09.
Citera
2022-04-14, 10:12
Medlem
Citat:
Att du skulle tradea upp 25k till miljoner är lika osannolikt som att du skulle vinna drömvinsten på lotto.
Bör tillägga att jag inte förväntar mig att tradea mig upp till en miljon men de 25k jag går in med kommer jag rotera runt i det som är hypeat och visar styrka kontra resterande marknaden, t.ex SOL tidigt 2021, LUNA sent 2021.

Hade man roterat sin portfolio någorlunda bra under 2021 så hade absolut 25k kunnat förvandlas till nära på miljonen.
Citera
2022-04-14, 10:50
Medlem
Jag tror USD (DX) kan toppa den här månaden med stängning under 99.2.
Förra gången vi var på dessa nivåer var Mars 2020.

Om det blir samma visa igen kan vi stå inför en 200%+. vilket vi alla hoppas på här.

Börsen har några dagar stängt. Så jag antar det kan bli mycket sidled. 38 - 39 Ser bra ut för köp om vi kommer dit.
Citera
2022-04-14, 11:38
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ja att jag skulle bli överkörd tillslut utav leverage var väl oundvikligt, men klarade mig ändå i lite mer än två månader, kommer ihåg en kväll när jag låg på 25k profit på bara ett par timmar, helt absurt att tjäna 25k på inte ens en dag nu när jag ser tillbaka på det men där och då var det väl bara ännu en dag av chansande trades och ett rus.

Största misstaget var dock inte leverage utan det var att jag inte sålde i november, då hade jag fortfarande runt 120k, dessutom varnade flera stycken för att ta profit asap och jag hade redan blivit slaktad i maj när jag satt i altcoins så att jag inte bara sålde utan t.om köpte mer och ännu riskablare coins är helt ofattbart.

Detta kommer väl hemsöka mig resterande av livet om jag aldrig lyckas efter det här, det handlar verkligen om 2-3 annorlunda och smartare drag så är jag uppe på en miljon från 100k på bara 2-3 månader, tog istället helt fel och tillslut desperata beslut och hamnade på noll, har det för första gången riktigt knapert just nu och fick min första skuld häromdagen så allt har gått åt helvete.
Haha ajaj. Ja så går det när känslor tar över och man sitter i leverage utan att ha en plan.

Nu borde jag ju säga att du inte ska trada överhuvudtaget utan bara ligga i spot, om ens det. Men om du ändå trots allt ska fortsätta (vilket jag tror du kommer göra), så kan jag ju iallafall tipsa om ANT och vänta tills(om) den kommer ner till $2 - $2.4 och lägga dig long därifrån. $2.389 om man ska vara precis. Target ca $10 (+300% utan leverage)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in