2022-04-13, 21:01
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Det är skillnad på invandrare och invandrare. Tror inte afghanska ensamkommande stjäl hundar för att sälja vidare. Däremot finns det andra invandrargrupper...

Nej precis,dom stjäl dom för att äta upp dom, inte flr att sälja.
Citera
2022-04-13, 21:04
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Son jag skrev så är hundar ansedda smutsiga i hela MENA så nej, det är inte vanligt att "blattar" har hundar. Om så vore fallet skulle jag dock inte vara besviken så som du verkar tro jag är. ........

Stämmer! Går inte binda hunden utanför någon butik om man har minsta förstånd, vissa Mena hatar hundar och hetsar dom då.
Sedan är antalet Mena så stort i vissa områden och befolkningsmässigt att detta märks i antalet hundar har minskat i samhället.
Citera
2022-04-13, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Sedan är antalet Mena så stort i vissa områden och befolkningsmässigt att detta märks i antalet hundar har minskat i samhället.
Antalet nyregistrerade hundar förra året var rekordstort.
Citera
2022-04-13, 21:21
Avslutad
Tar alltid med hunden till lokala hemköp och binder utanför när jag går in en snabbis. Trevligare för hunden att få följa med och även lite träning för yngre hund att bli lämnad och sitta där och vänta tills man kommer ut. Det är ju fan nyttigt för den att uppleva. Man kan inte vara så jävla paranoid. Nu är det inte mycket invandrare där men ja de kan ju prova gå fram till min hund som hatar folk och se vad som händer. Ser jag något så blir det ju bara en invit till att ta ut min ilska på samhället i form av misshandel.
Citera
2022-04-13, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Ja jo....
Är du mörkrädd också?
Mörkrädd var jag visserligen när jag var liten vad nu det har med saken att göra 🤔

Numera är jag medelålders och utan att outa mig själv alltför mycket så kan jag väl säga att jag har levt med hundar hela mitt liv.

Ägt och tränat flertalet hundar av modell skyddshund, tränat och sålt hund till polisen, känner många av de större uppfödarna i Sverige som pysslar med den typen av raser samt följt med i samhällsutvecklingen och är väldigt intresserad av sådana här frågor överlag.

Dessutom så bor jag tyvärr i "orten" för tillfället och har ganska god kännedom om hur det ser ut här.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2022-04-13 kl. 22:03.
Citera
2022-04-13, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qvarne2
Tar alltid med hunden till lokala hemköp och binder utanför när jag går in en snabbis. Trevligare för hunden att få följa med och även lite träning för yngre hund att bli lämnad och sitta där och vänta tills man kommer ut. Det är ju fan nyttigt för den att uppleva. Man kan inte vara så jävla paranoid. Nu är det inte mycket invandrare där men ja de kan ju prova gå fram till min hund som hatar folk och se vad som händer. Ser jag något så blir det ju bara en invit till att ta ut min ilska på samhället i form av misshandel.
Jag har också bundit upp hunden utanför det lokala kvällsöppna ICA förr i tiden när man hade gått en lång kvällspromenad och blev sugen på en Cola på vägen hem.

Dock var så var det säkert 15 år sen och i en liten etniskt helsvensk by samt en väldigt snäll hund som inte hade gjort en kotte förnär dvs riskfritt.

Idag skulle jag aldrig göra det och speciellt inte där jag bor nu.
Citera
2022-04-13, 22:04
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Vad har ni för hundar egentligen?
Jag har inga problem med att lämna hunden utanför butiken.
Dels för att jag aldrig hört talas om att någon blivit av med någon hund utanför en butik samt att om någon skulle försöka närma sig min/vår hund med onda avsikter så kommer det att finnas en tydlig skitrand att följa fram/hem till den som gjorde försöket.
Han gör skillnad på vänligt folk och de som inte är det.
De doftar nog olika redan innan han borstat upp sig och speciellt efter.

Här hade vi en stöldvåg av småhundar.

Det är hur lätt som helst att stjäla vår hund eftersom hon inte har aggressioner. Kanske om man bodde i en småstad.

Lite som var man kan lämna bilen olåst.
Citera
2022-04-13, 22:06
Medlem
Milton.Millss avatar
Om jag hade haft hund hade jag nog inte velat lämna den obevakad, även innan Sverige förföll helt runt 2012-13.
Citera
2022-04-13, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Därför att det brukar sitta ”Hej hejjare” där. Och det känns otryggt att lämna vovven bredvid en Zigenare.

Jag har faktiskt sett raka motsatsen ett antal gånger, där någon helt enkelt betalat till tiggaren för att passa deras hund medan de är och handlar. I annat fall så försvinner nog de flesta hundar ganska spårlöst om man lämnar dem utanför butiken nuförtiden om det nu inte är en pitbull, men då kan man å andra sidan råka utför andra problem, ifall den får för sig att sätta tänderna i någon medan man är inne och handlar.
Citera
2022-04-13, 22:12
Medlem
Zoologens avatar
Senast idag läste jag om att en yorkshireterrier hade snotts utanför en affär.

Aldrig skulle jag sätta en hund någonstans och lämna den. Det gick när jag hade hund för tio år sedan, men det kanske var ett lyckokast att ingen tog den. Eller så ville ingen ha en collie.

Ursäkta att jag svarar fast jag inte är hundägare för tillfället, men jag avser att bli det igen.
Senast redigerad av Zoologen 2022-04-13 kl. 22:17.
Citera
2022-04-13, 22:15
Medlem
För ca 10 år sedan var det ett antal hundar som stals just på det sättet. En hund kaukosta en hel månadslön och det kanske man inte vill lämna ”olåst ” utanför mataffären.
Citera
2022-04-13, 22:17
Medlem
Casual-Cultures avatar
För ungdomar är idioter och hetsar och ska försöka hälsa på den sen finns det äckel psyksjuka vuxna som kan mata den med nått skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in