2022-04-13, 22:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Milton.Mills
Om jag hade haft hund hade jag nog inte velat lämna den obevakad, även innan Sverige förföll helt runt 2012-13.

Varför är det alltid diskussion om "det nya Sverige" t o m om man hittar en simpel diskussion om hundar? Är ni rädda för att invandrarna ska slakta hundarna och göra hundragu eller vad är det frågan om?
Citera
2022-04-13, 22:23
Medlem
När jag var liten var det självklart att vi tog med jycken till kvarterets konsumbutik o band den vid staketet medan man gick in och handlade. Men världen var mer småskalig och lugnare för femtio år sedan… Nu tvekar jag till och med att lämna jyckarna i bilen i sina reseburar när vi ska handla-är rädd att någon bryter sig in för att stjäla dem. (Självklart har vi inte hundarna ensamma i bilen varma sommardagar!)
Aldrig att jag skulle binda hunden utan 100% uppsikt-är livrädd för stöld eller idioter med kamphundar. Mina hundar är mina älskade familjemedlemmar. Dagens samhällsklimat är tyvärr numer så att jag inte litar speciellt mycket på mina medmänniskor-i synnerhet när vi nu har minst 25% invånare som kommer från hundhatande kulturer. Blev asförbannad en gång när jag på promenad med ena vovven mötte en heltäckt somalisk kvinna, som dessutom bar full ansikstslöja, med två små barn efter sig. Barnen började genast skrika :” Bort med hundar, hundar är äckliga” etc. Jag blev urarg och röt ifrån att vad är det för dumheter! Slöjkvinnan blev alldeles fladdrig av nervositet och försökte stappla fram på bruten svenska att : ”inte mena illa-vara allergisk-honndarr är juttebra”, men vete tusan-en fullslöjad kvinna tutar troligen in i sina barn Koranen till 100% och där, och i haditerna, står att en muslim inte ens får gå på mark där en hund varit.. Fullkomligt vedervärdigt! Nej, mina hundar bevakar jag numer som en hök-liksom vårt trygga homogena Sverige är ett minne blott så är också tyvärr tiden då vi tryggt kunde binda jycken utanför affären långt borta.
Citera
2022-04-13, 22:28
Medlem
Det är inget tryggt samhälle längre, det är en indikator på det.
Varför lämnar inte folk huset olåst längre tex?
Inget high trust society längre.
Citera
2022-04-13, 22:31
Medlem
Milton.Millss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Varför är det alltid diskussion om "det nya Sverige" t o m om man hittar en simpel diskussion om hundar? Är ni rädda för att invandrarna ska slakta hundarna och göra hundragu eller vad är det frågan om?
Hundar är vissas bästa vän, kan tänka mig att en del pensionärer tar livet av sig om de hittar hunden död utanför ICA då de saknar sällskap i övrigt.

Sen är jag inte en hundmänniska och kommer troligen inte skaffa hund (inte som arbetsför åtminstone vilket jag är i 40 år till) och det drabbar mig inte personligen om hundar blir ragu.
Citera
2022-04-13, 22:36
Medlem
Eastwings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Antalet nyregistrerade hundar förra året var rekordstort.

Inte i förehållande till folkmängd antal hundar/invånare.
Citera
2022-04-13, 22:38
Medlem
Kennethkvartings avatar
Min hund tuggade av kopplet en gång och smet när jag hade "Cooplat" henne utanför Coop, och hon fick jätteproblem med magen av att ha ätit för mycket blattekött.

Nej, men skämt åsido, jag litar inte på att hon inte ställer till med något, som folk påpekat redan, man kan inte lita på att folk har vett om att hålla sig undan.
Citera
2022-04-13, 22:39
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoologen
Senast idag läste jag om att en yorkshireterrier hade snotts utanför en affär.

Aldrig skulle jag sätta en hund någonstans och lämna den. Det gick när jag hade hund för tio år sedan, men det kanske var ett lyckokast att ingen tog den. Eller så ville ingen ha en collie.

Ursäkta att jag svarar fast jag inte är hundägare för tillfället, men jag avser att bli det igen.
Källa på det?
Citera
2022-04-13, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastwing
Inte i förehållande till folkmängd antal hundar/invånare.
Är du säker?

Antar i vilket fall att det som påstods inte gällde antal hundar per invånare, utan i landet. Dock fanns inga sådana siffror på Jordbruksverkets sida. Endast nyregistrerade och de som fått ny ägare.
Citera
2022-04-13, 22:46
Avslutad
Det är väl mest pga invandrare.
Dom tycker inte om hundar. Har hänt att dom sparkat hundar.. lagt in rakblad i köttbullar osv.

Säkrast att ha hunden hemma
Citera
2022-04-13, 22:53
Medlem
Zoologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Källa på det?

Skulle gärna länka om jag kunde från mobilen. I alla fall finns artikeln kvar på Aftonbladets senaste nytt, klockslag 16:59.
En mindre grå-svart yorkshireterriertik stals utanför en butik i Kopparberg och polisen förhörde ev vittnen.
Citera
2022-04-13, 23:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RiseAboveYou
Källa? Varför finns det isåfall krokar i väggen på vissa butiker som är gjorda för att just binda kopplet i?

De är till för att kroka mannen i - så inte han drar. Det begriper du väl? Men inte fan hunden.
Ser jag hunden tar jag den med mig. Då får den bo hos mina vänner på hundpensionatet.
Citera
2022-04-13, 23:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Det har aldrig varit ok att lämna hunden utanför. Varför inbillar du dig det?

Jo det var ok fram till 2000 talet. Du måste vara 90talist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in