2022-04-13, 18:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Väldigt svårt att säga hur stort sambandet med internet är. Men det är klart att det kan inverka. Tror dock inte att det har påverkat detta specifikt, utan att det handlar om att ALLA trender accelereras av sociala medier.

Men rent generellt har det börjat ställas högre krav. Jämför med hur accepterat det var att inte plocka upp hundbajset för 30 år sedan. Det är stor skillnad från idag. Strypkoppel och elektriska hundstängsel var också mycket mer accepterat förr. Och inte fasen hade man en bur för hunden att åka bil i. Den klättrade omkring som den ville i hela bilen. Samma sak gjorde barn också om vi backar ytterligare några år.

Allergiker och hundrädda har fått mer gehör. Och det är också något som gäller generellt. Att vi måste ta hänsyn till exakt alla hela tiden.

Jävla tur att jag ignorerade din begäran om att bara hundägare skulle svara

Jo det mesta roligt har ju försvunnit, smällare etc och vid sidan om stöldrisken tycker jag att stigmatisering av andra hundägare var en väldigt realistisk infallsvinkel.
Citera
2022-04-13, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Såg förra veckan två hundar utanför två olika mataffärer och kom att tänka på att det var ÅR sen sist. När jag växte upp i slutet av 80 talet/början av 90 talet såg man det nästan hela tiden.

Så ni hundÄGARE varför ser man inte detta längre(i alla fall inte i Stockholm)?

Jag ber vänligen att endast hundägare svarar eftersom jag inte vill att folk utan hund slentrianmässigt ska svara pga invandrare.
Instämmer i vad flera föregående svarat om att det delvis är för att det är stressande för hunden och för stöldrisken. Om jag mot förmodan lämnar honom utanför är det för att handla max 1-2 varor.
Citera
2022-04-13, 18:53
Medlem
bomhulls avatar
Jag som trodde"blattar"också har hundar.
Kamphundar tex
Citera
2022-04-13, 18:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Jag som trodde"blattar"också har hundar.
Kamphundar tex

Det är sällsynt då hundar för muslimer är haram och för araber i gemen anses smutsigt.

Utöver det, hade du en poäng med ditt inlägg?
Citera
2022-04-13, 18:58
Medlem
Eastwings avatar
Tror du att hunden är kvar när du kommer ut med din matkasse när i varje varje matbutik är invaderad av hej hej sittande utanför.

I stället för några kronor i en pappmugg så kan de sälja en övergiven gathund för 10 lax.

Sverige är inte det Sverige som det var förr i tiden.
Citera
2022-04-13, 18:58
Medlem
Fyrahundratolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Den gamle mannen som nästan misshandlades till döds av osnutna blatteyngel i Kortedala för några år sedan sa till dem att inte sparka på hans hund, så sparkade de ner honom och hoppade på honom i stället. Sen fick de ungdomstjänst som belöning av samhället, jag skulle gärna vara bödeln som hängt dem i en lyktstolpe.

Sverige har förfallit!

Edit: (FB) Detaljer Om Misshandeln i Kortedala

Precis det här. Det där har hänt massor av gånger senare decennierna. Det skrivs inte om det om det inte hänt nåt riktigt allvarligt så folk vet inte hur vanligt det är. Men hundägare har koll... Och har därför slutat lämna hundarna ute.
Citera
2022-04-13, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Därför att det brukar sitta ”Hej hejjare” där. Och det känns otryggt att lämna vovven bredvid en Zigenare.

Citat:
Jag upplever dock att hundarna började vara borta före hejjarna

Sist jag såg en hund utanför affären satt det en tiggare utanför densamma som slängde saker på hunden för att den skällde.

Hade lust att säga åt honom att hålla käften själv och skaffa sig ett jobb.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2022-04-13 kl. 19:05.
Citera
2022-04-13, 19:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eastwing
Tror du att hunden är kvar när du kommer ut med din matkasse när i varje varje matbutik är invaderad av hej hej sittande utanför.

I stället för några kronor i en pappmugg så kan de sälja en övergiven gathund för 10 lax.

Sverige är inte det Sverige som det var förr i tiden.

Jag tror du har helt fel om du avser zigenarna vara problemet. Zigenare har knappast logistiken att sälja vidare hundar.

Skulle nog varit mer sanningsenligt om du skrivit att de äter hunden.

Som jag skrivit tidigare så slutade folk ha hundar utomhus långt före zigenare kom och vill du dra invandrarspåret är det nog mer vanliga adidaskrigare det handlar om som vill sparka ihjäl en hund för skojs skull.
Citera
2022-04-13, 19:07
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Sist jag såg en hund utanför affären satt det en tiggare utanför samma som slängde saker på hunden för att den skällde.

Hade lust att säga åt honom att hålla käften själv och skaffa sig ett jobb.
Då sparkar man tiggarkoppen all världens väg och spottar på hejhejaren. Såg du bara och gick in och handlade?

För övrigt är min erfarenhet att hejhejarna är livrädda för allt som är större än en igelkott men det finns väl undantag i alla led.
Citera
2022-04-13, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Då sparkar man tiggarkoppen all världens väg och spottar på hejhejaren. Såg du bara och gick in och handlade?

För övrigt är min erfarenhet att hejhejarna är livrädda för allt som är större än en igelkott men det finns väl undantag i alla led.

Jag stod och väntade på någon.
Visst hade jag kunnat göra det men samtidigt är det en affär jag handlar regelbundet i så chansen att se honom där igen är ju stor och jag har ingen lust att tänka på eventuella bråk varje gång jag behöver handla något.

Några mer pantburkar blir det dock inte.
Citera
2022-04-13, 19:15
Medlem
Eastwings avatar
Citat:
Jag tror du har helt fel om du avser zigenarna vara problemet. Zigenare har knappast logistiken att sälja vidare hundar.

Skulle nog varit mer sanningsenligt om du skrivit att de äter hunden.

Som jag skrivit tidigare så slutade folk ha hundar utomhus långt före zigenare kom och vill du dra invandrarspåret är det nog mer vanliga adidaskrigare det handlar om som vill sparka ihjäl en hund för skojs skull.

Det kortet verkar du dragit själv. Prova att placera ditt barn/hund utanför butiken så får du se om barnet/hunden är kvar ifall det sitter "Hej hej hejare" utanför.
Citera
2022-04-13, 19:23
Medlem
Kan ju inte vara så kul att komma hem med en traumatiserade hund bara för man skulle in och handla något. Absolut inte värt risken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in