2022-04-13, 18:09
Medlem
Karakateorus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Nu är det inte för att de är blattar utan för att många invandrare i både första och andra led inte har den kultur vi vuxit upp med att ha hund och plågar djur, katter, hundar, igelkottar mm.

Alla hundar går väl att sälja.

Sen har det ju varit invandrare som haft hund och då har det varit så kallade kamphundar för att det var tufft och folk har inte fattat att det är olika rasbeskrivningar beroende på vad som har avlats på.

1. Don't care.
2. Nej, alla hundar går inte att sälja, du vet alltså inte vad du pratar om.
3. Va?
Citera
2022-04-13, 18:12
Medlem
För att undvika att hundarna blir stulna eller misshandlade. Det nya Sverige.
Citera
2022-04-13, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Därför att det brukar sitta ”Hej hejjare” där. Och det känns otryggt att lämna vovven bredvid en Zigenare.

Jag upplever dock att hundarna började vara borta före hejjarna
Citera
2022-04-13, 18:23
Medlem
Europes avatar
Man vill inte att invandrargängen ska sno hunden för att låta deras kamphundar döda den (i våra trakter verkar de dock inte vara lika mycket på modet som för 10-15 år sedan). Inte heller vill man hamna i Carl-Eric Cedvander-scenariot:

https://www.expressen.se/gt/carl-eric-cedvander-jag-kan-inte-minnas/
https://www.flashback.org/t1831074
Senast redigerad av Europe 2022-04-13 kl. 18:28.
Citera
2022-04-13, 18:24
Medlem
Onanikrems avatar
I städerna är det för mycket blatteungar som kastar sten, sparkar på och retar hunden så där skulle jag aldrig lämna min hund utanför. Kompis hittade kopplet avskuret när han kom ut, hunden hittades senare ihjälkörd vid en Europaväg i närheten. Inte stulen bara hetsad och sen släppt. Inte så vanligt fullvuxna jakthundar stjäls.

Häromkring är det lugnare och går utmärkt.
Citera
2022-04-13, 18:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Skulle gissa att det har blivit väldigt stigmatiserat. Dels av hänsyn till andra, och dels av hänsyn till hunden. Du betraktas helt enkelt som en väldigt ansvarslös hundägare om du inte har uppsikt över den.

Det här är nog det intressantaste svaret. Det mesta har ju blivit stigmatiserat i samhället i och med Internet då det är lättare att bli uthängd.

Är det en stor del av det tror du?
Citera
2022-04-13, 18:25
Medlem
Kajahs avatar
Jag vill inte få hunden stulen. Därför undviker jag att sätta hunden utanför butikerna när jag är i någon större stad.
Citera
2022-04-13, 18:28
Medlem
Onanikrems avatar
Den gamle mannen som nästan misshandlades till döds av osnutna blatteyngel i Kortedala för några år sedan sa till dem att inte sparka på hans hund, så sparkade de ner honom och hoppade på honom i stället. Sen fick de ungdomstjänst som belöning av samhället, jag skulle gärna vara bödeln som hängt dem i en lyktstolpe.

Sverige har förfallit!

Edit: (FB) Detaljer Om Misshandeln i Kortedala
Senast redigerad av Onanikrem 2022-04-13 kl. 18:35.
Citera
2022-04-13, 18:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Det här är nog det intressantaste svaret. Det mesta har ju blivit stigmatiserat i samhället i och med Internet då det är lättare att bli uthängd.

Är det en stor del av det tror du?
Väldigt svårt att säga hur stort sambandet med internet är. Men det är klart att det kan inverka. Tror dock inte att det har påverkat detta specifikt, utan att det handlar om att ALLA trender accelereras av sociala medier.

Men rent generellt har det börjat ställas högre krav. Jämför med hur accepterat det var att inte plocka upp hundbajset för 30 år sedan. Det är stor skillnad från idag. Strypkoppel och elektriska hundstängsel var också mycket mer accepterat förr. Och inte fasen hade man en bur för hunden att åka bil i. Den klättrade omkring som den ville i hela bilen. Samma sak gjorde barn också om vi backar ytterligare några år.

Allergiker och hundrädda har fått mer gehör. Och det är också något som gäller generellt. Att vi måste ta hänsyn till exakt alla hela tiden.

Jävla tur att jag ignorerade din begäran om att bara hundägare skulle svara
Citera
2022-04-13, 18:41
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Den gamle mannen som nästan misshandlades till döds av osnutna blatteyngel i Kortedala för några år sedan sa till dem att inte sparka på hans hund, så sparkade de ner honom och hoppade på honom i stället. Sen fick de ungdomstjänst som belöning av samhället, jag skulle gärna vara bödeln som hängt dem i en lyktstolpe.

Sverige har förfallit!

Edit: (FB) Detaljer Om Misshandeln i Kortedala

Skulle just posta om det fallet.

En jävla skam att vi inte har ett fungerande rättssystem och att det ska daltas med dessa jävla apor trots att de halvt sparkade ihjäl mannen och gjorde honom blind. För att han försvarade sin hund.

Hursomhelst så är det svaret på frågan i tråden: Blattarna. Som vanligt.
Citera
2022-04-13, 18:43
Medlem
Kajahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IblandLjugerJag
Tycker det är bra att man inte lämnar sina jyckar utanför butikerna längre, tyvärr är det nog inte för att ägarna har börjat tycka synd om sina hundar utan för att dom är rädda för att dom ska bli stulna.

Ja, eller att någon babbeunge ska börja slå hunden. Jag skulle gå bärsärk om någon gav sig på min.
Citera
2022-04-13, 18:44
Medlem
askungens avatar
Jag tror snarare att det är stor risk för stöld.
Skulle aldrig sätta min hund utanför pga just denna risk.
Om det inte vore på detta viset hade jag absolut inte haft problem med att binda hunden medan jag går in och handlar. Men nej, aldrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in