2022-04-13, 15:37
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoResa
Vi borde kontakta samtliga företag som Bajsis kränker och berätta om hans podcast. Jag har mailat några av dem.

Ghostcitytours verkar i alla fall glada för upplysningen. Vi får se om de egentligen bryr sig så mycket, är nog inte värt deras tid att bråka om nån pissig podcast. Men såhär skrev de i allla fall: "Thank you so much for reaching out, and thank you again for bringing this to our attention. I will be contacting my supervisors and letting them know about the situation."

Jag tror inte direkt Rask skrivit till dem och bett om tillstånd.
Citera
2022-04-13, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esett
Han är lite hemlighetsfull vår kära smygbaron. Han lag upp en en graf över lyssnare över en viss tid på hans podd, men döljer genom att färglägga antal lyssnare i grafen. Världklass...

https://www.bildtagg.se/bild/q3oo71no0194qyrhjfafakb2

Oj verkar inte vara vidare stabil lyssning på hans pod, snittet verkar vara ganska lågt och så peeka den när han la upp ett avsnitt. Och att han heller inte vågar visa hur många tusen det är som lyssnar hintar ju även det om att det förmodligen inte är många.

Har även tänkt på det att algoritmen tack vare att han laddar upp varje dag eller mer ofta än en vanlig pod gör att han hamnar högt upp på topplistan, hade han haft samma mönster som en vanlig pod som publicerar ett avsnitt i veckan så hade han förmodligen ramlat rätt långt ner i listan. Men det är ju inte svårt att mata ut avsnitt när du rakt av snor andras verk och allt du behöver göra är att tända en rökpinne och några ljus och läsa rakt av.
Citera
2022-04-13, 16:17
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Oj verkar inte vara vidare stabil lyssning på hans pod, snittet verkar vara ganska lågt och så peeka den när han la upp ett avsnitt. Och att han heller inte vågar visa hur många tusen det är som lyssnar hintar ju även det om att det förmodligen inte är många.

Har även tänkt på det att algoritmen tack vare att han laddar upp varje dag eller mer ofta än en vanlig pod gör att han hamnar högt upp på topplistan, hade han haft samma mönster som en vanlig pod som publicerar ett avsnitt i veckan så hade han förmodligen ramlat rätt långt ner i listan. Men det är ju inte svårt att mata ut avsnitt när du rakt av snor andras verk och allt du behöver göra är att tända en rökpinne och några ljus och läsa rakt av.
Ja, han redovisar en printscreen, där viss info tagits bort.. någonting säger mig att det är sånt där han visar Tessan och familjen och hävdar att det går så bra.
Har Alexander någonsin visat upp några dokument som skulle hålla i en rättegång? Det är alltid prints...klipp och klistra 🤦‍♂️🤷‍♂️
Citera
2022-04-13, 16:26
Avstängd
Nu drar Chrippa med familj till Spanien i ett halvår. Undrar hur det känns för familjen Fnask med PlagiatBaronen i spetsen?
Vissa lyckas på YouTube och vissa inte eh?

Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Ärligt talat så är den enda medicinen han behöver är ett kok stryk och en fot i arslet.

Glöm inte örfilarna!!! Eller ingår dom kanske i koket? Dom är viktiga iaf!

Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja, han redovisar en printscreen, där viss info tagits bort.. någonting säger mig att det är sånt där han visar Tessan och familjen och hävdar att det går så bra.

Men hur länge kan ens en halvretard som Tessan gå på det där? Hon måste ju för fan märka att det inte kommer in en spänn utan att dom tvärtom blöder.

Visst skulle man kunna tro på och vänta in nån som sa att "nu rullar det på här, om ett halvår badar vi i cash" men när det gått många år och dom är fattigare än fattigast, borde hon inte börja fundera på hans YT och poddande då?
Eller skäggsmörja och skit?

Eller överskattar jag NoccoBaronessans perceptivförmåga?
Senast redigerad av PeterForsman 2022-04-13 kl. 16:44.
Citera
2022-04-13, 16:37
Citat:
Ursprungligen postat av LoResa
Finns det någon som vet vilket podcasthotell det rör sig om?
Han jobbar ärschlet av sig varje dag genom att skicka mejl...
https://streamable.com/ppnjpg
Han söker ett hem för sin påddkääst... varför inte fokusera på att se till att ha ett ordnat stabilt hem för sina barn?

https://streamable.com/ed2k8l
Hur känns detta Alexander?
Alla vet att du tittar, det är det dina vakna stunder går åt till.
Avundsjukan och missundsamheten tär på dig.
Har du någonsin lagt cred på din fru? Du är fan så patetisk. Hon sitter och livesänder på youtibe, på DIN kanal, efter att ha jobbat, osv
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-04-13 kl. 16:50.
Citera
2022-04-13, 16:40
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
Nu drar Chrippa med familj till Spanien i ett halvår. Undrar hur det känns för familjen Fnask med PlagiatBaronen i spetsen?
Cluee har köpt hus som ska renoveras och flyttas till, feastarna håller också på att flytta.
Bajsbaronen möblerar om lite och bygger koja, där han vill ha det mörkt och kallt, rökelser och värmeljus, mitt på dagen, att hitta på någonting med ungarna är inget för honom.
Citera
2022-04-13, 16:58
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Han jobbar ärschlet av sig varje dag genom att skicka mejl...
https://streamable.com/ppnjpg
Han söker ett hem för sin påddkääst... varför inte fokusera på att se till att ha ett ordnat stabilt hem för sina barn?

https://streamable.com/ed2k8l
Hur känns detta Alexander?
Alla vet att du tittar, det är det dina vakna stunder går åt till.
Avundsjukan och missundsamheten tär på dig.
Har du någonsin lagt cred på din fru? Du är fan så patetisk. Hon sitter och livesänder på youtibe, på DIN kanal, efter att ha jobbat, osv

Han är fan inte klok. Sitter där och tror att han är bra. Det är ju inte ens en podcast, det är mer likt en ljudbok ju! Han läser andras stories rakt av bara!

Och nej Rask, bara för att du ger dig själv gåshud och erektion när du läser med mörk röst och konstpauser så betyder det inte att du är bra. Inte någonstans. Har faktiskt aldrig hört en mer konstlad äcklig röst i hela mitt liv. Och det säger jag inte bara för att du är vidrig som person och ett skämt till farsa. Utan du låter så hemsk att man kan inte ta in texten ens. Helt sjuk betoning, staplar dig med ett ord i taget. Det låter inte ens som du försöker göra storyn spännande/tydlig, utan du vill göra dig själv och rösten till stjärnan. Det blir så fel. Och din andra ljudboksserie Sova är ännu mer skev. Där blir det bara kväljningar och peddovibbar.

"jag vet att jag är bra"
Citera
2022-04-13, 17:00
Medlem
efftolvs avatar
Citat:
Cluee har köpt hus som ska renoveras och flyttas till, feastarna håller också på att flytta.
Bajsbaronen möblerar om lite och bygger koja, där han vill ha det mörkt och kallt, rökelser och värmeljus, mitt på dagen, att hitta på någonting med ungarna är inget för honom.

Glöm inte att han inte ens får tända rökelsen för hans granne på övervåningen tycker att det luktar för jävligt. Det kan inte heller vara så att hans granne inte gillar doften utan det är säkert för han har "astma eller något".

Verkar vara en riktig toppengranne den där Rask.

Sen beträffande podden, hur lätt är det ens tjäna pengar på det?
Det är väl i så fall med samarbeten eller sponsorer, och det verkar ju vara etablerade "influencers" som får de bra dealsen. Ligga top 10 i Sverige på SPÖKPODDAR kategorin med ett brottsregister och en bakgrund med förtal och mobbning av handikappade lär ju inte kvalificera en till att dra in en månadslön på långa vägar. Och om det gör det lär ju det inte ju vara varje månad, utan kanske en av årets tolv.
Citera
2022-04-13, 17:07
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:

Haha detta är så sant! Så tragiskt bara att kojan inte ens är till för barnen!
Citera
2022-04-13, 17:11
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman

Glöm inte örfilarna!!! Eller ingår dom kanske i koket? Dom är viktiga iaf!

Men hur länge kan ens en halvretard som Tessan gå på det där? Hon måste ju för fan märka att det inte kommer in en spänn utan att dom tvärtom blöder.

Visst skulle man kunna tro på och vänta in nån som sa att "nu rullar det på här, om ett halvår badar vi i cash" men när det gått många år och dom är fattigare än fattigast, borde hon inte börja fundera på hans YT och poddande då?
Eller skäggsmörja och skit?

Eller överskattar jag NoccoBaronessans perceptivförmåga?

Noccothessan är nog tyvärr så korkad som man befarat. Han har ju lovat henne i många år nu att youtube ska göra dem rika!
I videon som länkades här häromdagen (från 2019) satt han ju och beskrev att det var ingen idé att söka jobb, detta tar ju fart nu! Nu kommer pengarna!! Hon är lika skyldig som honom at this point..
Citera
2022-04-13, 17:13
Medlem
Citat:

Hahahaha, det är så jävla tragiskt. Alla hans kollegor kör en Ferrari och gasar i vänsterfilen och rask rullar i sin rostiga Volvo i högerfilen snart pajar bilen och bärgarn får ta tag i skiten (läs farfar med släkt)
Citera
2022-04-13, 17:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Hahahaha, det är så jävla tragiskt. Alla hans kollegor kör en Ferrari och gasar i vänsterfilen och rask rullar i sin rostiga Volvo i högerfilen snart pajar bilen och bärgarn får ta tag i skiten (läs farfar med släkt)

Får han verkligen köra alls med skitbilen, var det inte skatteskuld eller körförbud eller nåt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in