2022-04-13, 14:21
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Lol. Har sett ett flertals användare, ifrån Liverpool-kåren, skriva här inne att Liverpool kan eller kommer vinna samtliga av de fyra titlarna den här säsongen, detta snack började strax efter att de vann Ligacupen. Men vem av er det är som snackar om det vet inte jag, och ärligt talat så intresserar det mig noll. Men du hittar väl säkert inläggen om du orkar att använda ett par timmar på att gräva igenom den här tråden samt flera olika matchtrådar.

Annars så får man ju tycka att det är «lite» ironisk att se en Liverpool fan anklaga fans av en annan klubb för att ha hybris 😅

Ha en fortsatt trevlig dag, A Little Freezer 😎👌

Har inte sett en enda här inne som tror att Liverpool vinner 4 titlar iår, det är nog bara i ditt egna lilla huvud.

Fast att ha hybris och samtidigt vara på toppen i världen är ju knappast ironiskt ? Du får nog ta och kolla upp vad ordet innebär, har Mcgregor hybris ? Absolut, borde han ha det? Absolut !

Nu verkar ju Liverpool mest leva i ditt och drogba03 huvud rentfree så om ni är så less på lfc så kanske ni inte borde ta upp dem i varje mening? Ni diskuterade ju tom Liverpool i gårdagens matchtråd.

Det är ju dessutom tråkigt att se att just du (som anklagat andra fans förstöra matchtrådar när deras lag inte spelat) sitter i en CL matchtråd och fullständigt förstör den, vad gör du ens där om du ska leva efter hur du lär ?
Citera
2022-04-13, 14:22
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Lol. Har sett ett flertals användare, ifrån Liverpool-kåren, skriva här inne att Liverpool kan eller kommer vinna samtliga av de fyra titlarna den här säsongen, detta snack började strax efter att de vann Ligacupen. Men vem av er det är som snackar om det vet inte jag, och ärligt talat så intresserar det mig noll. Men du hittar väl säkert inläggen om du orkar att använda ett par timmar på att gräva igenom den här tråden samt flera olika matchtrådar.

Annars så får man ju tycka att det är «lite» ironisk att se en Liverpool fan anklaga fans av en annan klubb för att ha hybris 😅

Ha en fortsatt trevlig dag, A Little Freezer 😎👌

Stämmer det inte att Liverpool kan vinna fyra titlar, eller vad menar du?
Tycker eventuell hybris är befogad också. Liverpool är ett av världens bästa lag nu. Jag passar på att njuta av detta faktum, det kommer inte vara för evigt.

En dröm att Villareal slog ut Bayern, det hade jag inte vågat hoppats på. Väldigt fin väg till en eventuell final för Liverpool. Klart man ska fixa att ta sig dit.
Citera
2022-04-13, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Pogba ligger enligt nätet på ca 290k idag - och vill nu ha en lön på 500k. United har "förhandlat ner" lönen till 400k med addons och bonusar som kan ge 500k, enligt Mirror. Jag hittar ingen info om kontraktslängd men det vore ju också intressant. Två år? Tre år?
Ja längden är ju värd att diskuteras men om ryktet stämmer så kan jag inte riktigt se någon annan längd än 3 eller 4 med ett optionsår som tillägg.

Citat:
Jag tycker inte Pogba är värd en höjning, inte ens den lön han har idag. Ner på 150-200k max. Baka in lite prestationsbaserat, men grundlönen ska ordentligt ner pga bristande prestationer och illojalitet mot klubben. Man kanske inte ska uttrycka sig så, men det är bottom line.
Nej, lägg då till att klubbens bäste spelare de senaste 18 månaderna eller så fick MINDRE i sitt nya kontrakt än vad Pogba har redan nu. Helt ärligt så tycker jag inte Pogba är värd 150k heller med vad han tillför i dagens läge. Vad säger det till resterande primadonnor i klubben.
Exempelvis Fred på samma lön (150k) springer iaf som en terrier - sen att han sätts på fel plats och ombeds göra saker han inte klarar av är managers fel - men han försöker ju iaf.

Citat:
Om Pogba blir förbannad och säger screw this, jag kollar vem som kan ge mig mer - go nuts. Pogba 2022 är inte värd de summor han önskar, han är inte ens värd de summor han har idag. Vill PSG eller Juve ge honom de pengarna, är det deras problem. Inte Uniteds.
Exakt så

Citat:
Enligt United själva är det den manager som kommer in som ska bestämma dessa saker. Men det måste ju först bli klart, sen kan väl en manager antas behöva lite tid innan han bestämmer sig.

Är det inte Rangnick som ska bestämma sådana här saker när han tar klivet upp från managerbänken?
Tror inte där är någon som riktigt vet vad tanken framåt är. Det känns lite som man försökt slänga in så många fancy titlar och ord man kan och sen bara hoppas man på att allt löser sig själv lite så där magiskt i bakgrunden som när Sir Alex var ensam in charge. Och riktigt vad R.R roll efter denna säsongen kommer vara är fortfarande lite en gåta - han skall vara någon konsulterande roll till nästa manager - i vadå? Förlora och spela oavgjort?

Citat:
Om det finns någon sanning i detta måste idioterna i den sportsliga ledningen ut. Man kan inte vara så inkompetent.
Kan enbart hålla med.
Citera
2022-04-13, 15:26
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Unai gör det bra, fick han för lite tid på sig i Arsenal?
Ja, det kan man väl tycka - iaf när man ser på hur mkt tid Legohead har fått.

Men Emery var bara fel man för jobbet som Arsenal boss, dessutom så har han aldrig imponerat särskilt mkt i de inhemska ligorna som han har varit tränare i, dock så är Emery förjävligt bra på att lyckas i Europacuperna.

Om Emery hade vunnit EL-finalen mot Chelsea, så tror jag definitivt att han hade fått mer tid på sig i AFC.
Citera
2022-04-13, 15:37
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Stämmer det inte att Liverpool kan vinna fyra titlar, eller vad menar du?
Tycker eventuell hybris är befogad också. Liverpool är ett av världens bästa lag nu. Jag passar på att njuta av detta faktum, det kommer inte vara för evigt.

En dröm att Villareal slog ut Bayern, det hade jag inte vågat hoppats på. Väldigt fin väg till en eventuell final för Liverpool. Klart man ska fixa att ta sig dit.
Tja, i teorin så kan ju samtliga av PL-lagen som hamnar topp 4 vinna 4 titlar, eller?🤔 Dock så är Liverpool och deras fans väldigt högljudda av sig ang detta - precis som ni var för 2-3 år sen då ni skulle gå obesegrade och slå Arsenal’s Invincible säsong😅 Men ja, Liverpool är de facto ett av världens bästa lag just nu, och givetvis så ska deras fans få vara stolta av det.

Men du tror inte att Villarreal skulle klara av att slå ut Liverpool över 2 matcher, som de gjorde mot Bayern och Juve? Du tar det alltså för givet att Liverpool har redan bokat finalbiljetten?
Senast redigerad av Generalandersson 2022-04-13 kl. 15:55.
Citera
2022-04-13, 15:59
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Tja, i teorin så kan ju samtliga av PL-lagen som hamnar topp 4 vinna 4 titlar, eller?🤔 Dock så är Liverpool och deras fans väldigt högljudda av sig ang detta - precis som ni var för 2-3 år sen då ni skulle gå obesegrade och slå Arsenal’s Invincible säsong😅 Men ja, Liverpool är de facto ett av världens bästa lag just nu, och givetvis så ska deras fans få vara stolta av det.

Men du tror inte att Villarreal skulle klara av att slå ut Liverpool över 2 matcher, som de gjorde mot Bayern och Juve? Du tar det alltså för givet att Liverpool har redan bokat finalbiljetten?

Nu gör du dig om möjligt ännu mera efterbliven än vad du egentligen är va?
Citera
2022-04-13, 16:23
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:

Enkel matte! Så fort cupen är spelad så är det bara vinnaren som kan vinna alla 4 titlarna om de fortfarande är kvar i övriga 2 cuper..
Citera
2022-04-13, 17:01
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Ja längden är ju värd att diskuteras men om ryktet stämmer så kan jag inte riktigt se någon annan längd än 3 eller 4 med ett optionsår som tillägg.

Nej, lägg då till att klubbens bäste spelare de senaste 18 månaderna eller så fick MINDRE i sitt nya kontrakt än vad Pogba har redan nu. Helt ärligt så tycker jag inte Pogba är värd 150k heller med vad han tillför i dagens läge. Vad säger det till resterande primadonnor i klubben.
Exempelvis Fred på samma lön (150k) springer iaf som en terrier - sen att han sätts på fel plats och ombeds göra saker han inte klarar av är managers fel - men han försöker ju iaf.

Exakt så

Tror inte där är någon som riktigt vet vad tanken framåt är. Det känns lite som man försökt slänga in så många fancy titlar och ord man kan och sen bara hoppas man på att allt löser sig själv lite så där magiskt i bakgrunden som när Sir Alex var ensam in charge. Och riktigt vad R.R roll efter denna säsongen kommer vara är fortfarande lite en gåta - han skall vara någon konsulterande roll till nästa manager - i vadå? Förlora och spela oavgjort?

Kan enbart hålla med.

För att göra saken värre:

Citat:
Cristiano Ronaldo vetoed Antonio Conte as a possible Manchester United manager back in October.

The Manchester Evening News revealed at the time the United hierarchy was 'not keen' on Conte and Ronaldo's own reservations about Conte were fed back to the board.

Förlorade år med denna ledning. Sparka alla.

Jag säger inte att Conte hade varit rätt för United. Eller ens att det är dumt att fråga spelarna om deras åsikt. Ibland.

Men Uniteds ledning tar beslut som vi läktarcoacher utan diplom i varken ekonomi, business eller fotboll som yrke kan säga att de är dåliga.

United hade förmodligen varit i bättre skick idag sportsligt om det styrts av valfri snubbe duktig på football manager än de som sitter de idag.

Det går också massa rykten om att ”Ronaldo vill lämna”. Omg, stfu. Man har gett honom två år bäst betald i ligan. Han flyttar ingenstans utan en fin lön. PSG kanske är dumma i huvudet nog att vilja ge honom den, annars spelar han - eller surar, beroende på - i Manchester-områdets nästa säsong. Svårt att se United gå med på att bryta kontraktet så han kan gå gratis någon annanstans när de slantat premium för honom, mycket svårt att se någon annan klubb betala övergångssumma och en lön Ronaldo accepterar. Men tiden får utvisa, som alltid.
Citera
2022-04-13, 17:41
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Jag börjar tro att Generalen faktiskt håller på Liverpool, det är jävla antijixande hela tiden, "Liverpool kommer inte vinna ligan, Liverpool kommer åka ut mot Villareal osv...."

Jag tror att Citys match ikväll kan ha stor betydelse för ligaavslutningen, åker City ur ikväll så vinner dom ligan, då är det bara all in på den. Går City vidare så väntar kungarna av CL, Real i två tuffa drabbningar som kommer att slita fysiskt och mental och risken för poängtapp i ligan ökar markant medans jag tror att Liverpool ganska lätt kommer avväpna Villareal med ett par mål i första matchen och kanske kommer att kunna vila ett par spelare i den andra. Ungefär som ikväll där jag inte tror att Liverpool kommer att förta sig nämnvärt.
Senast redigerad av Svarta-Skatan 2022-04-13 kl. 17:46.
Citera
2022-04-13, 19:13
Medlem
Den här tråden har bjudit på många asgarv idag. Generalens påståenden om hans ”grundläggande analyser” var ett guldkorn. Någon annan som märkt att säkerheten sjunkit från 130 till 95 procent den senaste veckan? Detta är ju monumentalt för fan! Tottenham har nu 5% chans på fjärdeplatsen och Liverpools chans att ta hem det är också 5%.

Om Tottenham kniper fjärdeplatsen ser jag just nu mer fram emot efterspelet här i tråden än något annat. Det har potential att bli episkt.

Det är inte alltid lätt att vara frekvent besökare i detta dårhus men måste erkänna att det förgyller vardagen på sitt sätt.
Citera
2022-04-13, 19:55
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Den här tråden har bjudit på många asgarv idag. Generalens påståenden om hans ”grundläggande analyser” var ett guldkorn. Någon annan som märkt att säkerheten sjunkit från 130 till 95 procent den senaste veckan? Detta är ju monumentalt för fan! Tottenham har nu 5% chans på fjärdeplatsen och Liverpools chans att ta hem det är också 5%.

Om Tottenham kniper fjärdeplatsen ser jag just nu mer fram emot efterspelet här i tråden än något annat. Det har potential att bli episkt.

Det är inte alltid lätt att vara frekvent besökare i detta dårhus men måste erkänna att det förgyller vardagen på sitt sätt.

Det kommer tyvärr inte bli så mycket underhållande efterspel dock. Profeten har kommit med hundratals dumma uttalanden och oavsett vad det gäller eller om det finns pengar involverat (som att Conte inte skulle tänka sig Spurs) så slutar det bara med bortförklaringar ändå. Så blir det dock när man handskas med en jättebebis vars vokabulär inte innehåller orden "jag hade fel". Finns alltid något att skylla på eller att man vrider på vad man sagt ursprungligen för att det ska låta bättre.

Imponerande annars av Chelsea att bjuda upp igår, blir intressant att se ikväll om Atletico kan rubba City.
Citera
2022-04-13, 20:19
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Nu gör du dig om möjligt ännu mera efterbliven än vad du egentligen är va?
Jag driver ju lite med de, förstås

Men jag tror att Villarreal kommer att skicka ut även Liverpool av UCL.
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Jag börjar tro att Generalen faktiskt håller på Liverpool, det är jävla antijixande hela tiden, "Liverpool kommer inte vinna ligan, Liverpool kommer åka ut mot Villareal osv...."

Jag tror att Citys match ikväll kan ha stor betydelse för ligaavslutningen, åker City ur ikväll så vinner dom ligan, då är det bara all in på den. Går City vidare så väntar kungarna av CL, Real i två tuffa drabbningar som kommer att slita fysiskt och mental och risken för poängtapp i ligan ökar markant medans jag tror att Liverpool ganska lätt kommer avväpna Villareal med ett par mål i första matchen och kanske kommer att kunna vila ett par spelare i den andra. Ungefär som ikväll där jag inte tror att Liverpool kommer att förta sig nämnvärt.
Lol, tro det själv du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in