Citat:
Exakt, med Partey borta var det även extremt viktigt att ha Xhaka kvar på mitten. Arteta underskattade Brighton totalt, förlorade kampen på mittfältet och till slut matchen. Det var läge att spela in Tavares på vänsterbacken (efter några bleka insatser), eller att stoppa in Rob Holding i backlinjen - Saka har varit suverän som wingback och Pepe är en helt ok ersättare (speciellt mot fucking Brighton!).
Men Arteta MasterMind hade ju egna planer. Man blir så jäkla trött när man anar katastrof redan när laguppställningen kommer...
Men Arteta MasterMind hade ju egna planer. Man blir så jäkla trött när man anar katastrof redan när laguppställningen kommer...
Saka ja, det borde väl kanske vara alternativet här? In med Saka på LB och någon annan längre fram. Potter läxade upp Arteta manager-mässigt från vad det verkar.
Citat:
Älskar hur folk, speciellt Liverpool fansen, tar och underskattar Villarreal
Du låter ungefär som Bayern fansen och tysk media lät i går (innan matchen, förstås).
Men givetvis så blir Liverpool favoriter mot Villarreal över två möten, om de nu slår ut Benfica (ngt som de lär göra). Dock så är Villarreal ett kluvigt lag, och de lyckades ganska så bra i att neutralisera Bayern igår kväll. Dessutom så är Emery en mästare på att vinna cuper, han har alltid presterat bättre i Europaspelen än vad han har gjort i antingen La Liga, Ligue 1 och/eller EPL.
Jag tror som sagt att Villarreal kommer att slå ut även Liverpool, och jag tippar att vi får se en final mellan Man City - Villarreal.
I övrigt, så är detta inte första gången som Villarreal går till semi i UCL (om det är det du syftar på med ”en historisk” semifinal), de gick till semi även i 2005/06 där de i slutändan blev utslagna av oss (Arsenal).
Du låter ungefär som Bayern fansen och tysk media lät i går (innan matchen, förstås).Men givetvis så blir Liverpool favoriter mot Villarreal över två möten, om de nu slår ut Benfica (ngt som de lär göra). Dock så är Villarreal ett kluvigt lag, och de lyckades ganska så bra i att neutralisera Bayern igår kväll. Dessutom så är Emery en mästare på att vinna cuper, han har alltid presterat bättre i Europaspelen än vad han har gjort i antingen La Liga, Ligue 1 och/eller EPL.
Jag tror som sagt att Villarreal kommer att slå ut även Liverpool, och jag tippar att vi får se en final mellan Man City - Villarreal.
I övrigt, så är detta inte första gången som Villarreal går till semi i UCL (om det är det du syftar på med ”en historisk” semifinal), de gick till semi även i 2005/06 där de i slutändan blev utslagna av oss (Arsenal).
"Historisk" betyder inte "första gången". Det betyder helt enkelt att det är en historisk framgång för Villareal att nå så här långt i denna turnering.
Självklart är det ett fiasko för Bayern att åka mot ett sämre lag. Jag underskattar dem inte, konstaterar enbart fakta - Liverpool är ett bättre lag och gör man jobbet ska man vinna. Men först Benfica, där man också ska vinna om man gör det man ska.
För övrigt:
Citat:
Älskar hur folk, speciellt Arsenal fansen, tar och underskattar Spurs. Du låter ungefär som Arsenal-fansen och Londonmedia lät i går (innan matchen mot Brighton, förstås).
Ändrade lite din mening för att illustrera din extrema dubbelmoral. Du kan ta ut Arsenals fjärdeplats i förskott och inte ha hybris, medan LFC-fansen kan inte vara positiva inför CL utan att ha hybris. Atombomb i glashus från din sida, som alltid.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2022-04-13 kl. 10:46.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2022-04-13 kl. 10:46.