2022-04-13, 03:59
Medlem
EnLitenFryss avatar
Går inte Liverpool till final i CL nu kan det inte klassas som något annat än ett fiasko.

Benfica hemma med två mål till godo ska vara seger. Villareal över två möten, enklare semifinal än så får du inte. Jaja de har Dani Parejo och Gerard Moreno, men de ligger sjua i en ganska svag La Liga - det ska vara med luft över ribban man vinner.

City bör vara motståndet som väntar i en sådan final, men de har besvärligare väg dit. Första Atletico, sen Real.
Citera
2022-04-13, 06:21
Medlem
Imbazs avatar
Ja då är vägen öppen för CL titel nr 7, ska bara göra jobbet som krävs nu.

Även kul att se att Liverpool diskuteras flitigt i CL matchtråden av både Chelsea och Arsenal supportrar trots att vi inte ens spelar den dagen.
Citera
2022-04-13, 06:32
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz

Även kul att se att Liverpool diskuteras flitigt i CL matchtråden av både Chelsea och Arsenal supportrar trots att vi inte ens spelar den dagen.

Ni har förmodligen den enklaste vägen till en eventuell sjunde CL-titel som jag kan minnas i modern tid.

Så vinner ni Champions League ser jag inte det som något stort med tanke på att Chelsea var tvungna att slå de blivande spanska mästarna, portugisiska mästarna, de regerande spanska mästarna, och sen i finalen engelska mästarna.

Så länge ni existerar kommer jag uttrycka mitt förakt och hat mot er.
Citera
2022-04-13, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Ni har förmodligen den enklaste vägen till en eventuell sjunde CL-titel som jag kan minnas i modern tid.

Så vinner ni Champions League ser jag inte det som något stort med tanke på att Chelsea var tvungna att slå de blivande spanska mästarna, portugisiska mästarna, de regerande spanska mästarna, och sen i finalen engelska mästarna.

Vaknat på fel sida idag?
Citera
2022-04-13, 08:35
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:

Vilka engelska mästare i en final tänker du på? Skriver du City kunde Chelsea inte få möta de i final eftersom ni var på samma spelhalva och hade möts i en semifinal. Nu får ni vinka adjö till turneringen denna gång, ni gjorde en riktigt bra insats igår, det är hemmamötet som spökar.

Gäller ha flyt med lottning och att övriga topplag slår ut varandra. Om Liverpool går till final måste de där vinna över Real, Atlélico eller City.
Citera
2022-04-13, 08:48
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Redan börjat snickra på ursäkter och undanflykter alltså.

Du beter dig som ett barn som har mil av personlig utveckling kvar att göra. Jag fattar att man inte vill att det går bra för konkurrenter, men det finns grader i helvetet. Du lägger alldeles för mycket energi på negativa känslor kring motståndare för att det ska vara bra för dig personligen. Men hey, it's your life, your funeral.

Ikväll ska LFC göra jobbet hemma mot Benfica. Jag gissar på många ändringar från mötet mot City.

Ska vi tro på...

Alisson, Trent, Konate, VvD, Tsimikas, Keita, Fabinho, CuJo, Diaz, Firmino, Salah

?

Eller är det en alldeles för b-betonad elva? Det är ändå en kvartsfinal där man ska vinna, inte en FA-cup mot Stevenage hemma.
Citera
2022-04-13, 08:50
Medlem
Citat:

Ni kom förfan tvåa i en grupp med Juve och MFF som skämde ut hela Sverige sen Lille efter det.. medans vi körde över både spanska och italienska mästarna samt Milan som förmodligen vinner Serie A.
Ser dessutom Villareal som ett tuffare möte än Bayern.
Citera
2022-04-13, 08:59
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

Frågan är hur länge ni existerar
Citera
2022-04-13, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Går inte Liverpool till final i CL nu kan det inte klassas som något annat än ett fiasko.

Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Så så... matcherna skall spelas med och tror Bayern tänkte att de hade en enkel väg till iaf semin. Villareal vann ändå EL förra säsongen och har slagit ut Bayern över ett dubbelmöte - det är inte fy skam.

Nu har jag inte följt La Liga men det kan inte vara att man varit avknoppat från 4-5 platsen sen ett tag tillbaks och medvetet väljer att prioritera CL-slutspelet?
Citera
2022-04-13, 09:22
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Så så... matcherna skall spelas med och tror Bayern tänkte att de hade en enkel väg till iaf semin. Villareal vann ändå EL förra säsongen och har slagit ut Bayern över ett dubbelmöte - det är inte fy skam.

Nu har jag inte följt La Liga men det kan inte vara att man varit avknoppat från 4-5 platsen sen ett tag tillbaks och medvetet väljer att prioritera CL-slutspelet?

Förstå mig rätt - jobbet ska göras, matcherna ska vinnas - jag tar inte ut något i förskott. Villareal är ett bra lag, bätte än Benfica.

Jag konstaterar enbart fakta: Om Liverpool inte vinner ikväll mot Benfica och sedan över två möten mot Villareal, så är det ett fiasko. Det går inte att se på annat vis. Liverpool är här och nu ett mycket bättre lag än både Benfica och Villareal.

Enda ursäkten skulle vara om flertalet freak incidents inträffar. Typ, tidiga röda i båda mötena i situationer där man försöker spela boll men det blir fel. Tänk Danielsons röda mot Ukraina eller Manés olyckliga stämpling i ansiktet på Ederson.

Gällande Villareals satsning på CL vet jag inte. De låg på 10e plats i december efter avslutat gruppspel, sen jobbade de sig upp till 7e före mötena mot Juve där de ligger just nu, 8p från europaplatserna.

Jag kan förstå att de kanske vill gå all in på att gå så långt de kan nu när de är i en historisk semifinal och vaskar ligan nu, men det ska inte spela någon roll ur LFCs perspektiv. Man ska spöa Villareal över dubbla möten. Annars är det ett fiasko. Sa han, och upprepade sig.
Citera
2022-04-13, 09:32
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Det är väl inte helt lätt med Xhaka på vänsterback heller, med Partey borta? Ersätta hela innermittfältet.

Är Xhaka verkligen näst bästa option på LB? Verkar nästan lika illa som Milner på LB för LFC. För långsam, hotar inte offensivt. Bästa vore ju Nuno som faktiskt är LB, annars har väl Pepe bättre egenskaper för jobbet än Xhaka på papper... vänsterfot plus snabb. Nej, jag tycker inte det ska vara lösningen, men Xhaka har väl visat om och om igen att han ska inte spela ytterback om han ens ska spela?

Som neutral i top4-racet tycker jag det är kul när det händer grejer iaf.

Exakt, med Partey borta var det även extremt viktigt att ha Xhaka kvar på mitten. Arteta underskattade Brighton totalt, förlorade kampen på mittfältet och till slut matchen. Det var läge att spela in Tavares på vänsterbacken (efter några bleka insatser), eller att stoppa in Rob Holding i backlinjen - Saka har varit suverän som wingback och Pepe är en helt ok ersättare (speciellt mot fucking Brighton!).

Men Arteta MasterMind hade ju egna planer. Man blir så jäkla trött när man anar katastrof redan när laguppställningen kommer...
Citera
2022-04-13, 09:48
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Förstå mig rätt - jobbet ska göras, matcherna ska vinnas - jag tar inte ut något i förskott. Villareal är ett bra lag, bätte än Benfica.

Jag konstaterar enbart fakta: Om Liverpool inte vinner ikväll mot Benfica och sedan över två möten mot Villareal, så är det ett fiasko. Det går inte att se på annat vis. Liverpool är här och nu ett mycket bättre lag än både Benfica och Villareal.

Enda ursäkten skulle vara om flertalet freak incidents inträffar. Typ, tidiga röda i båda mötena i situationer där man försöker spela boll men det blir fel. Tänk Danielsons röda mot Ukraina eller Manés olyckliga stämpling i ansiktet på Ederson.

Gällande Villareals satsning på CL vet jag inte. De låg på 10e plats i december efter avslutat gruppspel, sen jobbade de sig upp till 7e före mötena mot Juve där de ligger just nu, 8p från europaplatserna.

Jag kan förstå att de kanske vill gå all in på att gå så långt de kan nu när de är i en historisk semifinal och vaskar ligan nu, men det ska inte spela någon roll ur LFCs perspektiv. Man ska spöa Villareal över dubbla möten. Annars är det ett fiasko. Sa han, och upprepade sig.
Älskar hur folk, speciellt Liverpool fansen, tar och underskattar Villarreal Du låter ungefär som Bayern fansen och tysk media lät i går (innan matchen, förstås).

Men givetvis så blir Liverpool favoriter mot Villarreal över två möten, om de nu slår ut Benfica (ngt som de lär göra). Dock så är Villarreal ett kluvigt lag, och de lyckades ganska så bra i att neutralisera Bayern igår kväll. Dessutom så är Emery en mästare på att vinna cuper, han har alltid presterat bättre i Europaspelen än vad han har gjort i antingen La Liga, Ligue 1 och/eller EPL.

Jag tror som sagt att Villarreal kommer att slå ut även Liverpool, och jag tippar att vi får se en final mellan Man City - Villarreal.

I övrigt, så är detta inte första gången som Villarreal går till semi i UCL (om det är det du syftar på med ”en historisk” semifinal), de gick till semi även i 2005/06 där de i slutändan blev utslagna av oss (Arsenal).
Senast redigerad av Generalandersson 2022-04-13 kl. 10:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in