2022-04-13, 10:30
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Exakt, med Partey borta var det även extremt viktigt att ha Xhaka kvar på mitten. Arteta underskattade Brighton totalt, förlorade kampen på mittfältet och till slut matchen. Det var läge att spela in Tavares på vänsterbacken (efter några bleka insatser), eller att stoppa in Rob Holding i backlinjen - Saka har varit suverän som wingback och Pepe är en helt ok ersättare (speciellt mot fucking Brighton!).

Men Arteta MasterMind hade ju egna planer. Man blir så jäkla trött när man anar katastrof redan när laguppställningen kommer...

Saka ja, det borde väl kanske vara alternativet här? In med Saka på LB och någon annan längre fram. Potter läxade upp Arteta manager-mässigt från vad det verkar.

Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Älskar hur folk, speciellt Liverpool fansen, tar och underskattar Villarreal Du låter ungefär som Bayern fansen och tysk media lät i går (innan matchen, förstås).

Men givetvis så blir Liverpool favoriter mot Villarreal över två möten, om de nu slår ut Benfica (ngt som de lär göra). Dock så är Villarreal ett kluvigt lag, och de lyckades ganska så bra i att neutralisera Bayern igår kväll. Dessutom så är Emery en mästare på att vinna cuper, han har alltid presterat bättre i Europaspelen än vad han har gjort i antingen La Liga, Ligue 1 och/eller EPL.

Jag tror som sagt att Villarreal kommer att slå ut även Liverpool, och jag tippar att vi får se en final mellan Man City - Villarreal.

I övrigt, så är detta inte första gången som Villarreal går till semi i UCL (om det är det du syftar på med ”en historisk” semifinal), de gick till semi även i 2005/06 där de i slutändan blev utslagna av oss (Arsenal).

"Historisk" betyder inte "första gången". Det betyder helt enkelt att det är en historisk framgång för Villareal att nå så här långt i denna turnering.

Självklart är det ett fiasko för Bayern att åka mot ett sämre lag. Jag underskattar dem inte, konstaterar enbart fakta - Liverpool är ett bättre lag och gör man jobbet ska man vinna. Men först Benfica, där man också ska vinna om man gör det man ska.

För övrigt:

Citat:
Älskar hur folk, speciellt Arsenal fansen, tar och underskattar Spurs. Du låter ungefär som Arsenal-fansen och Londonmedia lät i går (innan matchen mot Brighton, förstås).

Ändrade lite din mening för att illustrera din extrema dubbelmoral. Du kan ta ut Arsenals fjärdeplats i förskott och inte ha hybris, medan LFC-fansen kan inte vara positiva inför CL utan att ha hybris. Atombomb i glashus från din sida, som alltid.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2022-04-13 kl. 10:46.
Citera
2022-04-13, 10:37
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Så så... matcherna skall spelas med och tror Bayern tänkte att de hade en enkel väg till iaf semin. Villareal vann ändå EL förra säsongen och har slagit ut Bayern över ett dubbelmöte - det är inte fy skam.

Nu har jag inte följt La Liga men det kan inte vara att man varit avknoppat från 4-5 platsen sen ett tag tillbaks och medvetet väljer att prioritera CL-slutspelet?
Därav skrev jag också att jobbet skall göras.

Oavsett vilka man möter så är det semi I CL, det är aldrig lätt oavsett.
Citera
2022-04-13, 10:46
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Exakt, med Partey borta var det även extremt viktigt att ha Xhaka kvar på mitten. Arteta underskattade Brighton totalt, förlorade kampen på mittfältet och till slut matchen. Det var läge att spela in Tavares på vänsterbacken (efter några bleka insatser), eller att stoppa in Rob Holding i backlinjen - Saka har varit suverän som wingback och Pepe är en helt ok ersättare (speciellt mot fucking Brighton!).

Men Arteta MasterMind hade ju egna planer. Man blir så jäkla trött när man anar katastrof redan när laguppställningen kommer...
Huvudproblemet är det faktum att Tierney är våran viktigaste spelare i hur vi bygger upp vårat spel, och med han ute så vill det bli tufft - oberoende av vem det än är som tar hans position framöver.

Men jag kan dvs förstå varför Pep-wannabe valde att spela med ngn annan än just Tavares som vänsterback mot Brighton, efter Tavares insats mot Palace.
Citera
2022-04-13, 11:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Saka ja, det borde väl kanske vara alternativet här? In med Saka på LB och någon annan längre fram. Potter läxade upp Arteta manager-mässigt från vad det verkar.

"Historisk" betyder inte "första gången". Det betyder helt enkelt att det är en historisk framgång för Villareal att nå så här långt i denna turnering.

Självklart är det ett fiasko för Bayern att åka mot ett sämre lag. Jag underskattar dem inte, konstaterar enbart fakta - Liverpool är ett bättre lag och gör man jobbet ska man vinna. Men först Benfica, där man också ska vinna om man gör det man ska.

För övrigt:

Ändrade lite din mening för att illustrera din extrema dubbelmoral. Du kan ta ut Arsenals fjärdeplats i förskott och inte ha hybris, medan LFC-fansen kan inte vara positiva inför CL utan att ha hybris. Atombomb i glashus från din sida, som alltid.
1. Vi har flertals optioner i vänsterbackspositionen, men troligen så lär vi se Holding i den rollen i de flesta av våra resterande matcher.

2. OK. Visste inte helt vad du syftade på, och därmed så poängterade jag kort o gott att detta inte är första gången som Villarreal är i en UCL semi.

Misslyckas man i att slå ut ett lag över 2 möten, så är man helt enkelt det sämre laget - även om Bayern på pappret har ett mkt bättre lag och många fler inviduella skickligheter inom laget än vad Villarreal har. Samma kan ju även sägas om Juventus vs Villarreal. Jag tror som nämnt att Villarreal kommer att gå till final.

3. Till skillnad från dig och dina buddies, som tror att Liverpool kommer att ta hem ”The Quadruple” under denna säsong, och att finalbiljetten till UCL redan är säkrad vid det här skedet, så underskattar inte jag varken spurs, WHU eller United i topp 4 racet. Däremot så har jag gjort grundliga analyser, som har stämt in med ca 95% av säsongen, och jag är lika säker på att vi kommer att säkra oss fjärdeplatsen denna säsong samt vilka lag det blir som kommer att ockupera 1-4 platserna i ligan efter att sista omgången är spelad som det jag var för 2 veckor eller för 3 månader sen.

Vem av oss två tror du att det blir som får rätt i våra antaganden?😃
Senast redigerad av Generalandersson 2022-04-13 kl. 11:40.
Citera
2022-04-13, 11:49
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
3. Till skillnad från dig och dina buddies, som tror att Liverpool kommer att ta hem ”The Quadruple” under denna säsong, och att finalbiljetten till UCL redan är säkrad vid det här skedet

Det måste vara så otroligt spännande att leva i din värld. Den där "Liverpoolmaffian" räknar hem kvadruppeln. Se dig omkring, var hittar du dessa arroganta uttalanden? Citera gärna.

Du ser några som är glada över lottningen och sen lägger du på femton lager smör till och skapar dig din egen deluded världsbild.

Du däremot som varit 100% säker på att Arsenal ska ta fjärdeplatsen ser inga egna brister nu när Spurs är i förarsätet.

Tillåt mig att uttrycka detta så tydligt som det bara går: den hybris du anklagar andra för att ha, har du värre av själv. Du har en extrem dubbelmoral.

Eller annorlunda uttryckt:

Du får pissa på fans till LFC, United och Spurs för saker du hittat på eller överdriver.
Men ingen får ifrågasätta dig för förutsägelser du haft som visat sig vara uppåt väggarna fel.

Det krävs en väldigt speciell personlighet för att klara av att rättfärdiga det du sysslar med.

Men nu åter till att sluta diskutera med dig. Enda gången jag citerar dig är det för att illustrera för resten av forumet att du, som vanligt, är ute på cykeltur.
Citera
2022-04-13, 11:51
Medlem
Citat:
Vem av oss två tror du att det blir som får rätt i våra antaganden?😃
Ett antagande är inte samma sak som att vara säker. Antagande kan likställas med att tro, en tanke, en hypotes, eller att ha en teori.
Citera
2022-04-13, 12:06
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Det måste vara så otroligt spännande att leva i din värld. Den där "Liverpoolmaffian" räknar hem kvadruppeln. Se dig omkring, var hittar du dessa arroganta uttalanden? Citera gärna.

Du ser några som är glada över lottningen och sen lägger du på femton lager smör till och skapar dig din egen deluded världsbild.

Du däremot som varit 100% säker på att Arsenal ska ta fjärdeplatsen ser inga egna brister nu när Spurs är i förarsätet.

Tillåt mig att uttrycka detta så tydligt som det bara går: den hybris du anklagar andra för att ha, har du värre av själv. Du har en extrem dubbelmoral.

Eller annorlunda uttryckt:

Du får pissa på fans till LFC, United och Spurs för saker du hittat på eller överdriver.
Men ingen får ifrågasätta dig för förutsägelser du haft som visat sig vara uppåt väggarna fel.

Det krävs en väldigt speciell personlighet för att klara av att rättfärdiga det du sysslar med.

Men nu åter till att sluta diskutera med dig. Enda gången jag citerar dig är det för att illustrera för resten av forumet att du, som vanligt, är ute på cykeltur.
Lol. Har sett ett flertals användare, ifrån Liverpool-kåren, skriva här inne att Liverpool kan eller kommer vinna samtliga av de fyra titlarna den här säsongen, detta snack började strax efter att de vann Ligacupen. Men vem av er det är som snackar om det vet inte jag, och ärligt talat så intresserar det mig noll. Men du hittar väl säkert inläggen om du orkar att använda ett par timmar på att gräva igenom den här tråden samt flera olika matchtrådar.

Annars så får man ju tycka att det är «lite» ironisk att se en Liverpool fan anklaga fans av en annan klubb för att ha hybris 😅

Ha en fortsatt trevlig dag, A Little Freezer 😎👌
Senast redigerad av Generalandersson 2022-04-13 kl. 12:13.
Citera
2022-04-13, 12:41
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Lol. Har sett ett flertals användare, ifrån Liverpool-kåren, skriva här inne att Liverpool kan eller kommer vinna samtliga av de fyra titlarna den här säsongen, detta snack började strax efter att de vann Ligacupen. Men vem av er det är som snackar om det vet inte jag, och ärligt talat så intresserar det mig noll. Men du hittar väl säkert inläggen om du orkar att använda ett par timmar på att gräva igenom den här tråden samt flera olika matchtrådar.

Annars så får man ju tycka att det är «lite» ironisk att se en Liverpool fan anklaga fans av en annan klubb för att ha hybris 😅

Ha en fortsatt trevlig dag, A Little Freezer 😎👌

Liverpool KAN vinna alla 4 titlar detta pga av att en titel är vunnen och är kvar i övriga turneringar och detta gäller tills vi åker (om vi åker) ut i någon av turneringarna eller tekniskt omöjligt kan vinna ligan.

Så det är helt okej att skriva att Liverpool kan det gör även många journalister sen om det är realistiskt att göra det ”omöjliga” ingen annan har gjort är en annan femma men kan Liverpool vinna 4 titlar..
Citera
2022-04-13, 12:51
Medlem
EnLitenFryss avatar
Enligt the Mirror - oklar trovärdighet - har United gett Pogba ett saftigt erbjudande.

Citat:
Midfielder Pogba is out of contract this summer and has so far refused to commit to United's offer of a new deal worth a whopping £500,000-a-week. United are understood to be willing to offer World Cup winner Pogba a basic salary of £400,000-a-week, with add-ons potentially taking it up to the half-a-million mark.

Om detta stämmer har man inte lärt sig någonting. Man fortsätter ta idiotbeslut som kostar massor av pengar och ger väldigt lite på planen.

Inte mig emot, men alltså wtf..
Citera
2022-04-13, 13:28
Medlem
Citat:
Enligt the Mirror - oklar trovärdighet - har United gett Pogba ett saftigt erbjudande.

Om detta stämmer har man inte lärt sig någonting. Man fortsätter ta idiotbeslut som kostar massor av pengar och ger väldigt lite på planen.

Inte mig emot, men alltså wtf..
Jag såg något någonstans med att andra spelare har blivit sura över att man vill göra honom till bäst betalda spelaren i ligan och stämmer detta så är det helt sjukt bisarrt.

Men de har väl drömmen att en ny tränare helt plötsligt skulle få ut samma effekt av Pogba som det faktiskt går att få ut av honom i franska landslaget och tidigare i Juve - det lär dock aldrig hända.
Citera
2022-04-13, 13:40
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Jag såg något någonstans med att andra spelare har blivit sura över att man vill göra honom till bäst betalda spelaren i ligan och stämmer detta så är det helt sjukt bisarrt.

Men de har väl drömmen att en ny tränare helt plötsligt skulle få ut samma effekt av Pogba som det faktiskt går att få ut av honom i franska landslaget och tidigare i Juve - det lär dock aldrig hända.

Pogba ligger enligt nätet på ca 290k idag - och vill nu ha en lön på 500k. United har "förhandlat ner" lönen till 400k med addons och bonusar som kan ge 500k, enligt Mirror. Jag hittar ingen info om kontraktslängd men det vore ju också intressant. Två år? Tre år?

Jag tycker inte Pogba är värd en höjning, inte ens den lön han har idag. Ner på 150-200k max. Baka in lite prestationsbaserat, men grundlönen ska ordentligt ner pga bristande prestationer och illojalitet mot klubben. Man kanske inte ska uttrycka sig så, men det är bottom line.

Om Pogba blir förbannad och säger screw this, jag kollar vem som kan ge mig mer - go nuts. Pogba 2022 är inte värd de summor han önskar, han är inte ens värd de summor han har idag. Vill PSG eller Juve ge honom de pengarna, är det deras problem. Inte Uniteds.

Enligt United själva är det den manager som kommer in som ska bestämma dessa saker. Men det måste ju först bli klart, sen kan väl en manager antas behöva lite tid innan han bestämmer sig.

Är det inte Rangnick som ska bestämma sådana här saker när han tar klivet upp från managerbänken?

Om det finns någon sanning i detta måste idioterna i den sportsliga ledningen ut. Man kan inte vara så inkompetent.
Citera
2022-04-13, 14:20
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Unai gör det bra, fick han för lite tid på sig i Arsenal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in