2022-04-13, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Det vet vi nog inte, men om hon gjorde det så bör inte Sanna T. sett GM på Smala Gränd i typ samma höjd norr ut som Robrandt.
Om nu inte GM sprang fram och tillbaka.. och sedan norr ut igen.?

Två uppgifter som alltså inte går ihop.
Faller Sanna T så faller även fantombilden... (Vilket den i princip redan gjort då man vill sätta tiden för hennes iakttagelse till ca. 23:40 )

Sen den där bilen den ev mördaren ville åka med. Det var väl med i närheten?
Citera
2022-04-13, 08:23
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Sen den där bilen den ev mördaren ville åka med. Det var väl med i närheten?

Tänker du på Hongelins iakttagelse av den blå Passaten nere vid Snickarbacken/Birger Jarlsgatan?
Både Robrandts man och Sanna T's man kan ha sprungit dit...
Citera
2022-04-13, 09:08
Medlem
Citat:
Tänker du på Hongelins iakttagelse av den blå Passaten nere vid Snickarbacken/Birger Jarlsgatan?

Nä det är väl inte den där en man med VG:s utseende inte fick åka med?
Citera
2022-04-13, 09:19
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Nä det är väl inte den där en man med VG:s utseende inte fick åka med?

Jaha.. Ibrahim D. på Döbelnsgatan
En GM som i princip då springer "vänstervarv" runt Johanns Kyrka (Ja om man vill få in YN, ACR och eller Sannas iakttagelser)

https://drive.google.com/file/d/1Y9TIsGenaLualaLYPAk3u7ZW0ETaI6ZT/view
Senast redigerad av MOPspanaren 2022-04-13 kl. 09:22.
Citera
2022-04-13, 09:47
Medlem
Citat:

Robrandt träffar GM så tidigt att det inte stämmer överens med Sanna Ts iakttagelse omkring kl. 23:30. Jag ser det som att man manipulerat tider och iakttagelser för att få det till att GM flydde David Bagares gata via Smala Gränd till Birger Jarlsgatan och den blå Passaten. Gösta Söderström tider är nog menat att stöda ett sådant flyktscenario.

Hans Holmérs publicering av den första fantombilden (Sanna Ts) är en direkt desinformation som leder utredningen fel.
Senast redigerad av Utredaren 2022-04-13 kl. 09:53.
Citera
2022-04-13, 10:00
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Robrandt träffar GM så tidigt att det inte stämmer överens med Sanna Ts iakttagelse omkring kl. 23:30. Jag ser det som att man manipulerat tider och iakttagelser för att få det till att GM flydde David Bagares gata via Smala Gränd till Birger Jarlsgatan och den blå Passaten. Gösta Söderström tider är nog menat att stöda ett sådant flyktscenario.

Hans Holmérs publicering av den första fantombilden (Sanna Ts) är en direkt desinformation som leder utredningen fel.

Precis, Robrandt och Sanna T's uppgifter går inte ihop med att det skulle vara samma man (som jag skrev tidigare)
Dock tror jag inte alls att det är medveten desinformation utan ett rejält misstag av HH (som visat sig "het" på ny teknik. Ex. Viggen-fotograferingen)

Gösta Söderströms tider går inte ihop alls och är en tragisk historia för en hederlig polis, men som fått fel om tiden. Ej heller det något "manipulerat", medvetet
Citera
2022-04-13, 10:09
Medlem
Citat:
Precis, Robrandt och Sanna T's uppgifter går inte ihop med att det skulle vara samma man (som jag skrev tidigare)
Dock tror jag inte alls att det är medveten desinformation utan ett rejält misstag av HH (som visat sig "het" på ny teknik. Ex. Viggen-fotograferingen)

Gösta Söderströms tider går inte ihop alls och är en tragisk historia för en hederlig polis, men som fått fel om tiden. Ej heller det något "manipulerat", medvetet

Där är vi nog inte överens. Jag menar att det är en systematisk ad-hoc manipulation som är organiserat, inte från HH utan, från RPS olika avdelningar i samråd med svensk militär och utländska intressen både vapenhandlare och organiserad brottslighet.

Glöm inte att Gösta Söderström var kommissarie i 2:a vaktdistriktet med huvudansvar för skyddet av ambassaderna.
Senast redigerad av Utredaren 2022-04-13 kl. 10:11.
Citera
2022-04-13, 10:18
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Där är vi nog inte överens. Jag menar att det är en systematisk ad-hoc manipulation som är organiserat, inte från HH utan, från RPS olika avdelningar i samråd med svensk militär och utländska intressen både vapenhandlare och organiserad brottslighet.

Glöm inte att Gösta Söderström var kommissarie i 2:a vaktdistriktet med huvudansvar för skyddet av ambassaderna.

Instämmer, vi ser olika på detta.

Oavsett vad Söderström har för ansvar så är hans tider fel.
Om man inte vill mena att:
Lars J stod och väntade i över 5 minuter innan han tog jakten på GM eller den springande mannen. (han möter YN som i sin tur möter polisen efter ca. 2,5 min max)
Eller så måste man flytta mordtiden till typ 23:27 (och det går inte ihop med områdeslarmet 23:23)
o.s.v.
YN kan omöjligt ha sett GM om Söderströms tider gäller... (eftersom hon 2 min senare möter polisen)
Citera
2022-04-13, 10:27
Avslutad
Inuti labyrinten del 7 https://youtu.be/U-KvYiaaS24 Hans Holmer till Gösta Söderström- "jag är oerhört besviken på dig"
Citera
2022-04-13, 10:29
Medlem
Citat:

Lars J stod och väntade i över 5 minuter innan han tog jakten på GM eller den springande mannen. (han möter YN som i sin tur möter polisen efter ca. 2,5 min max)
Eller så måste man flytta mordtiden till typ 23:27 (och det går inte ihop med områdeslarmet 23:23)
o.s.v.
YN kan omöjligt ha sett GM om Söderströms tider gäller... (eftersom hon 2 min senare möter polisen)

Du intar en position jag kan respektera tills det finns bevis, "riktiga bevis", som säger annorlunda.

Mordkvällen fanns det väl två livvakter som hade kört den engelske ambassadören hem från amerikanska ambassaden och sedan anslöt till mordplatsen. De bör väl ha stått under Gösta Söderströms befäl eller var de från RPS/Säk?

I en ad-hoc situation har man perfekt överensstämmelse mellan korrekt inregistrering händelser/tider och verkligheten. I en planerad situation kan det "manipuleras" till perfekt överensstämmelse.

Din kommentar om bristande överensstämmelse stöder min teori om en systematisk ad,-hoc manipulation. Eller som det sägs att det är bäst att tala sanning för då behöver man inte komma ihåg lögner.
Citera
2022-04-13, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jajagvinner
Inuti labyrinten del 7 https://youtu.be/U-KvYiaaS24 Hans Holmer till Gösta Söderström- "jag är oerhört besviken på dig"

Gösta Söderström angav tider som inte stämde vare sig med Robrandt eller Sanna Ts iakttagelser eller för den delen med HH:s intentioner så visst hade HH orsak att vara "oerhört besviken". Skall man ljuga skall man ljuga professionellt och ändamålsenligt inte amatörmässigt.
Citera
2022-04-13, 11:24
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:

o.s.v.

Citat:
Du intar en position jag kan respektera tills det finns bevis, "riktiga bevis", som säger annorlunda.

Mordkvällen fanns det väl två livvakter som hade kört den engelske ambassadören hem från amerikanska ambassaden och sedan anslöt till mordplatsen. De bör väl ha stått under Gösta Söderströms befäl eller var de från RPS/Säk?

I en ad-hoc situation har man perfekt överensstämmelse mellan korrekt inregistrering händelser/tider och verkligheten. I en planerad situation kan det "manipuleras" till perfekt överensstämmelse.

Din kommentar om bristande överensstämmelse stöder min teori om en systematisk ad,-hoc manipulation. Eller som det sägs att det är bäst att tala sanning för då behöver man inte komma ihåg lögner.

Jag är inte intresserad av att diskutera teori om manipulation.
Min kommentar avsåg Söderströms omöjliga tid avseende att komma upp emot 8-9 minuter efter skotten.

Titta gärna närmare på det jag skriver och räkna själv.
Du kan strunta i exakta klockslag och räkna utifrån att skotten föll och tiden startar vid 0.

Skriver om min punkter utan att lägga in en mordtid.
Eller så måste man flytta mordtiden till senare, vilket ändå innebär att polisen kom efter 3-4 minuter precis enligt alla vittnen. (och det går inte ihop med områdeslarmet som skickas innan mordet har hänt )
o.s.v.
Senast redigerad av MOPspanaren 2022-04-13 kl. 11:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in