Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Instämmer, vi ser olika på detta.
Oavsett vad Söderström har för ansvar så är hans tider fel.
Om man inte vill mena att:
Lars J stod och väntade i över 5 minuter innan han tog jakten på GM eller den springande mannen. (han möter YN som i sin tur möter polisen efter ca. 2,5 min max)
Eller så måste man flytta mordtiden till typ 23:27 (och det går inte ihop med områdeslarmet 23:23)
o.s.v.
YN kan omöjligt ha sett GM om Söderströms tider gäller... (eftersom hon 2 min senare möter polisen)
Citat:
Ursprungligen postat av
Utredaren
Du intar en position jag kan respektera tills det finns bevis, "riktiga bevis", som säger annorlunda.
Mordkvällen fanns det väl två livvakter som hade kört den engelske ambassadören hem från amerikanska ambassaden och sedan anslöt till mordplatsen. De bör väl ha stått under Gösta Söderströms befäl eller var de från RPS/Säk?
I en ad-hoc situation har man perfekt överensstämmelse mellan korrekt inregistrering händelser/tider och verkligheten. I en planerad situation kan det "manipuleras" till perfekt överensstämmelse.
Din kommentar om bristande överensstämmelse stöder min teori om en systematisk ad,-hoc manipulation. Eller som det sägs att det är bäst att tala sanning för då behöver man inte komma ihåg lögner.
Jag är inte intresserad av att diskutera teori om manipulation.
Min kommentar avsåg Söderströms omöjliga tid avseende att komma upp emot 8-9 minuter efter skotten.
Titta gärna närmare på det jag skriver och räkna själv.
Du kan strunta i exakta klockslag och räkna utifrån att skotten föll och tiden startar vid 0.
Skriver om min punkter utan att lägga in en mordtid.
Lars J stod och väntade i över 5 minuter innan han tog jakten på GM eller den springande mannen. (han möter YN som i sin tur möter polisen efter ca. 2,5 min max)
Eller så måste man flytta mordtiden till senare, vilket ändå innebär att polisen kom efter 3-4 minuter precis enligt alla vittnen. (och det går inte ihop med områdeslarmet som skickas innan mordet har hänt )
o.s.v.
YN kan omöjligt ha sett GM om Söderströms tider gäller... (eftersom hon 2 min senare möter polisen)