2022-04-11, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Äh! Dom kan suga min kuk, varför ska man slösa pengar i onödan för? Tänk på all jävla skatt som staten rånar dig på, här har du ett läge att tjäna in lite.

Haha okej men om du ska tanka film och samtidigt prata om slödder i samhället så kan man inte ta dig mer seriöst än ett soc fall..Du kan inte snacka bort att du är en tjuv som snor filmbolagens material.
Citera
2022-04-11, 23:16
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Halar man upp smörgåsjärnet, fritösen och drar fram picknickfilten mitt under första akten eller vad pysslar folk med?
På "sommarbion" i Spanien, där man sitter utomhus så hade vi en kylväska med oss proppad med bärs. Chipspåsar och baguetter hade vi styrt upp innan. Bra att spara slantar så att man kunde köpa haschish av marockanerna sedan efter filmen.
Citera
2022-04-11, 23:17
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBana87
Haha okej men om du ska tanka film och samtidigt prata om slödder i samhället så kan man inte ta dig mer seriöst än ett soc fall..Du kan inte snacka bort att du är en tjuv som snor filmbolagens material.
Jag gillar helt enkelt att ha låga utgifter och höga inkomster, blir faktiskt förvånad om inte fler tänker som jag.
Citera
2022-04-11, 23:18
Medlem
Har inte gått på bio på väldigt länge, men att det var förbjudet att ta med mat och godis trodde jag var norm för flera år sedan.
Citera
2022-04-11, 23:20
Medlem
Citat:
Jag gillar helt enkelt att ha låga utgifter och höga inkomster, blir faktiskt förvånad om inte fler tänker som jag.

Haha du förstår väl att om alla tänkte på det sättet så skulle du inte kunna pirata filmer överhuvudtaget tillslut eftersom att dom då inte kommer att göra filmer om alla bara tankar det gratis? Det är showbiz i slutet av dagen.
Citera
2022-04-11, 23:31
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
När det väl vankas bio tycker att att det känns logiskt att köpa godiset på plats. Det känns lite som att ta med mat till restaurang.
Detta tror jag dock är något som kommer slå mot de med låga inkomster. Typ barn i singelhushåll och liknande. Det hade varit kul (eller möjligen intressant) att se en kalkyl på hur mycket de förväntar sig att tjäna på detta.

Det är ju helknas att en förälder med två barn inte ska kunna ta med det snask som barnen vill ha. Eller som mina ungar (när de var barn) som hade med sig morots- och gurkstavar till bion. Undra om Filmstaden tänker gå full blown och säljs grönsaker också?

Det är dyrt så det räcker att gå på bio med ungar och om man tvunget ska handla på plats blir det ännu värre.
Biografens huvudattraktion är väl ändå filmvisning och inte godisätning förresten, så jag ser inte liknelsen med att det är som att ta med sig mat till en restaurang.
Citera
2022-04-11, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Det är jävligt enkelt och jag har aldrig begripit vilka fattiga riddare det är som tar med sig godis till en biograf. Tar ni med er mat till en restaurang också?

Brukar du titta på maten då?
Citera
2022-04-11, 23:34
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

Det är ju just utgifterna de minskar när de tar med sig eget godis till bion. Hur mycket har du rökt egentligen för alla pengar du sparat in på uteblivna biobesök?
Citera
2022-04-11, 23:50
Medlem
Inget problem bara att söka extra pengar på socialen som vanligt vad är problemet .
Citera
2022-04-12, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Trodde alla visste (är en gammal "sanning") att biograferna tjänar sina pengar på godis och läsk, inte på filmerna där marginalerna är avsevärt tuffare. Nån får gärna gå in i deras årsredovisning och kolla i vilken grad det stämmer. Frågan är snarare varför man måste äta godis till filmen.

Tråkigt om inte biljettförsäljningen räcker. Det är emellertid rätt ointressant för mig som besökare. Vad som är intressant är själva biofilmupplevelsen, där valfritt snacks varit ett givet inslag för mig och mina vänner.

Det handlar inte om att inte kunna avstå godis under två timmar, utan om att ett biobesök blir mindre attraktivt för många i och med detta förbud.

För cineaster och andra entusiaster gör det väl ingen skillnad, de går ju ändå, men de lär ju inte ensamma kunna bärga hela branschen. Men de spontana, sporadiska besöken lär bli färre, i synnerhet från familjer.
Citera
2022-04-12, 00:12
Medlem
INGEN överlever 2 timmar utan godis och läsk
Citera
2022-04-12, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Vilka idioter tar med egen mat och dryck på bion?

Halar man upp smörgåsjärnet, fritösen och drar fram picknickfilten mitt under första akten eller vad pysslar folk med?

Kanske idioter som tycker biografens utbud är för smalt och dyrt och hellre betalar runt hälften så mycket för godis, snacks och dryck någon annanstans. Bara en gissning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in