2022-04-11, 22:52
Medlem
C0ws avatar
Så det räcker inte med att behöva lida sig igenom en massa reklam trots att man betalat överpriser för deras sketna biljetter för att se på film med folk som inte kan hålla käften, låta bli mobilen och sånt. Nu ska man även betala överpriser för snacks, och de har inte ens det jag gillar.

Jag kommer fortsätta köpa med mig det jag vill ha, vad ska de göra åt saken? De kan inte visitera och hålla på, så förbudet är värdelöst.
Citera
2022-04-11, 22:55
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkijgg
Är det en privat lokal: Ja, SF är privatägt.

Är det ett slutet sällskap? Ja, antalet deltagare är kända innan evenemanget påbörjas. Biljettförsäljningen avslutas när filmen drar igång.

Nej det visade jag dig att det inte är. Ett slutet sällskap betyder att deltagarna har ett gemensamt intresse utöver den aktuella tillställningen. Så är det inte med en biovisning för allmänheten.
Citera
2022-04-11, 22:56
Medlem
dialektikers avatar
Nu var det länge sen jag var på bio, men jag med kompisar brukade ha med morötter på bio som yngre. Vi bantade väl lite, ville bli bruna samt "bryta normen" på bio

Jag ska skicka Folkhälsomyndigheten på dem om de inte säljer morötter utanför.
Regeringen vill ju till och med införa skatt på onyttiga snacks, för att vi har en sån fetmaepidemi.
(Jag är en sån som faktiskt kan ha med mig morötter och knäckebröd i ryggsäcken på stan, fortfarande, för jag är så jäkla trött på att köpa ensidiga mellanmål med tråkiga mackor och salladsbar etc på stan.
Och ALDRIG att jag är sugen på söta snacks ute på stan. Vet inte varför? Jag tror jag förätit mig på sånt under mitt liv?
Så ja, då folk mumsar på choklader på tunnelbanan sitter jag och knaprar på knäckebröd.)
Citera
2022-04-11, 22:58
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Du har inte motbevisat något eftersom offentligt plats och allmän sammankomst inte alls är samma sak.

Men det är du för dum för att förstå.

Tvärtom korkskalle. Jag har bevisat det som skulle bevisas, nämligen att en biovisning inte är en privat tillställning. Att du sedan flyter in på korken och försöker göra det till något annat är ju fullkomligt inadekvat. Diskussionen om offentligt plats och allmän sammankomst får du ta med någon annan.
Citera
2022-04-11, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Vad är det för jävla slödder i samhället som går på bio ens? Man kan fan se allt gratis på nätet, med tanke på det faktumet så förvånas jag över att det finns mongon som då tar med sig egna munchies till biosalongen...Eller? Är det så illa att idioterna som snålar med munchies inte fattar att man kan se allt gratis online?

Håller med. Måste vara ett riktigt pack, de som tar sig tiden att bli upprörda och gnälla över något sådant här.

Om man nu ska utsätta sig för att gå på bio 2022 så handlar det väl om någon enstaka gång vartannat år kanske, och då har man väl för fan råd att betala några extra kronor i kiosken?

Att folk blivit så degenererade att en tråd som denna kan bli störst på hela flashback får en nästan att hoppas Ryssland drar några kärnvapen åt det här hållet.
Citera
2022-04-11, 22:59
Medlem
Citat:
Vad är det för jävla slödder i samhället som går på bio ens? Man kan fan se allt gratis på nätet, med tanke på det faktumet så förvånas jag över att det finns mongon som då tar med sig egna munchies till biosalongen...Eller? Är det så illa att idioterna som snålar med munchies inte fattar att man kan se allt gratis online?

Du pratar om slödder i samhället samtidigt som du står och säger att man kan se gratis på nätet, med andra ord kollar du på en en snodd kopia av filmen? Sist jag kollade så var inte någon av de större streaming tjänsterna gratis men rätta mig om jag har fel.
Citera
2022-04-11, 23:06
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBana87
Sist jag kollade så var inte någon av de större streaming tjänsterna gratis men rätta mig om jag har fel.
soap2day och fmovies till exempel har det mesta. Dessutom så funkar piratebay strålande för att ladda ner allt jag vill se. Trehundra kronor i månaden till min bredbandsleverentör räcker, mer än så ska det inte behöva kosta!
Citera
2022-04-11, 23:10
Medlem
Fan vad hemskt.

Blir ingen mer bio för mig
Citera
2022-04-11, 23:11
Medlem
Citat:
soap2day och fmovies till exempel har det mesta. Dessutom så funkar piratebay strålande för att ladda ner allt jag vill se. Trehundra kronor i månaden till min bredbandsleverentör räcker, mer än så ska det inte behöva kosta!

Okej men du pratar om slödder i samhället samtidigt som du leechar filmer som ett soc fall som folk har jobbat hårt för. Ser du inte dubbelmoral i det du säger?
Citera
2022-04-11, 23:12
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBana87
Okej men du pratar om slödder i samhället samtidigt som du leechar en film som folk har jobbat hårt för. Ser du inte dubbelmoral i det du säger?
Äh! Dom kan suga min kuk, varför ska man slösa pengar i onödan för? Tänk på all jävla skatt som staten rånar dig på, här har du ett läge att tjäna in lite.
Citera
2022-04-11, 23:13
Medlem
Vilka idioter tar med egen mat och dryck på bion?

Halar man upp smörgåsjärnet, fritösen och drar fram picknickfilten mitt under första akten eller vad pysslar folk med?
Citera
2022-04-11, 23:14
Medlem
Jag undviker bio då det är för mycket pengar för upplevelsen.
Med tanke på att det är dyrt att se filmen skulle de lära av IKEA. Korv 5 kr.
Och läsk och godis billigare än andra ställen. Problem löst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in