2022-04-11, 12:36
  #7873
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Ja, det var otroligt.

On topic: Blir intressant imorgonkväll när CME öppnar igen, om det bär av åt nåt håll.
Annars kan de dröja till Tisdag när nästa CPI report kommer som vi kan få lite volatilitet.

Hoppas på att 40-41k håller. Hade gett bättre utsikt för en snabbare pump.
Går vi under det lär det nog ta ett tag o hitta botten.

Dump startade efter CME öppnade igårkväll.
Nu 41k. Låt oss se om nivån nu håller eller inte.
Citera
2022-04-11, 13:17
  #7874
Medlem
wwrs avatar
Jag startade en egen tråd om energikrisens eventuella påverkan av BTC

(FB) Hur möter kryptovalutorna de ökande energipriserna?
Citera
2022-04-11, 13:49
  #7875
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men då har BTC flyttat till nya länder? För det måste vara dyrare att fylla i blockkedjan med högre elpriser? Det måste kosta mer att använda BTC nu? Men snart har de ringat in er. Kazakhstan har bland de lägsta elpriserna i världen. Men lite färgrevolution i januari och ryska trupper kommer nog gradvis att få upp priserna, kanske?
Ja, miningen har flyttat från smutsig el i Kina/Kazakhstan till grön el i huvudsak i nordamerika (Texas och Kanada).
Ingen som sysslar med dyra mining riggar vill sitta i händerna på opålitliga regeringar.

Kvoten av grön el har gått från 25% till närmare 70% det senaste året.
Citera
2022-04-11, 14:06
  #7876
Medlem
Fyller på vid 41. ETH SOL BTC.

jag ser nästa stora nivå vid 38,8.
Citera
2022-04-11, 19:01
  #7877
Medlem
kofotskentas avatar
Jag kan inte handla med terminskontrakt (futures) på Binance längre. De verkar ha stoppat det för alla svenska användare?
Var tradar ni andra i tråden?
Tror ni att alla kryptobörser kommer att stoppa derivathandel med krypto helt för folk som bor i Sverige?
Hur gör ni för att trada nu?
Citera
2022-04-11, 21:37
  #7878
Medlem
Nu börjar dumpen på alvar.
Kanske nu alla inser dom blivit lurade av alla moonboys på youtube?

38k imorgon.
33k i slutet av veckan
Citera
2022-04-11, 21:46
  #7879
Medlem
DroidBishops avatar
Ja om det inte avslutas med en fet köpwick på daily och landar ovanför 41-42 snart så är det nog slut på det roliga för det här året med risk för en långsam nedgång till sub 30 Lite som 2018.

Moonboys hånade mig när jag sade att 46-48 var shorty time. Tydligen var fundamentals up only
Så går det när man tror att btc ska pumpa vid varje nyhetstillfälle. Det fungerar inte så.

Nästa support kommer in vid ca 39.2 - 39.5. Får se om nått händer där. Annars kan det bli en stophunt med en brutal veke ner til 36
__________________
Senast redigerad av DroidBishop 2022-04-11 kl. 21:51.
Citera
2022-04-11, 21:50
  #7880
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Jag kan inte handla med terminskontrakt (futures) på Binance längre. De verkar ha stoppat det för alla svenska användare?
Var tradar ni andra i tråden?
Tror ni att alla kryptobörser kommer att stoppa derivathandel med krypto helt för folk som bor i Sverige?
Hur gör ni för att trada nu?
Bybit
Citera
2022-04-11, 22:13
  #7881
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
Nu börjar dumpen på alvar.
Kanske nu alla inser dom blivit lurade av alla moonboys på youtube?

38k imorgon.
33k i slutet av veckan
Mycket möjligt efter floppen till bitcoinkonferens(som vanligt).

Jag har en fet laddning att slänga in strax över 30k så en dump är välkommen.
Citera
2022-04-11, 22:15
  #7882
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Ja om det inte avslutas med en fet köpwick på daily och landar ovanför 41-42 snart så är det nog slut på det roliga för det här året med risk för en långsam nedgång till sub 30 Lite som 2018.

Moonboys hånade mig när jag sade att 46-48 var shorty time. Tydligen var fundamentals up only
Så går det när man tror att btc ska pumpa vid varje nyhetstillfälle. Det fungerar inte så.

Nästa support kommer in vid ca 39.2 - 39.5. Får se om nått händer där. Annars kan det bli en stophunt med en brutal veke ner til 36
På kort sikt har du säkert rätt. Luften är ur just nu och folk börjar ge upp.

Att du tror att vi är färdiga för i år är intressant. Hur ser du det i din TA?
Citera
2022-04-11, 22:32
  #7883
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
På kort sikt har du säkert rätt. Luften är ur just nu och folk börjar ge upp.

Att du tror att vi är färdiga för i år är intressant. Hur ser du det i din TA?
Det är baserat på en fibonaccispiral som sätts från årets början och från det bygger jag en Gannbox. Jag har backtestat den här hypotesen ända sen 2015 och om vi börjar trenda under den diagonala 1:1 linjen och testar den som resistance så har det historiskt blivit en bearmarket resten av året. Om den däremot håller så har priset alltid gått till minst 0.5

https://www.tradingview.com/x/77BXiB3q/
https://www.tradingview.com/x/MhR9w1ag/

Som du kan se är vi precis på linjen och om den inte håller nu så lutar jag mer åt att resten av året blir sidledes/nedåt. På sin höjd upp till .382 vid 64k
Citera
2022-04-11, 22:41
  #7884
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Tror vi kommer få en mega wick ner snart (i helgen, eller måndag/tisdag kanske). Inom närtid iaf.
Under 40k och ge alla longers smisk. Jag sitter i usdt och avvaktar atm.

Nu så. Väntar tills alla som paniköppnar longs här blivit likviderade.
38k ser fint ut om vi får det 👌🏽
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in