2022-04-08, 10:19
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Vilken totalt meningslös tävling.

Nu är Smart Energy Cup inte en tävling för landslagsåkarna utan mer en tävling för åkarna under A-landslaget. Och under världscupsäsonegn så krockar ju alltid cupen med världscuptävlingarna. För åkarna under A-landslaget är det en viktig tävling och inte alls en totalt meningslös tävling.
Citera
2022-04-08, 13:27
Medlem
ycwms avatar
" - Klaebo said he supports the exclusion of the Russians from Intenational competitions...

- Well that's his opinion, what can I say? Therese Johaug said something along the same lines too. My question is, under current circumstances, with their local media pushing a particular narrative so hard, do they have a real choice, could they say anything else?"

Från Stepanovas insta Skulle vara intressant att höra henne tala lite mer klarspråk vad hon tycker om deras vidriga krig i Ukraina, läser man mellan raderna tycker i alla fall jag att det blir allt mer tydligt att hon verkar supporta det. Eller så är det någon helt annan som kontrollerar hennes insta och sprider lite subtil propaganda
Senast redigerad av ycwm 2022-04-08 kl. 13:31.
Citera
2022-04-08, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ycwm
" - Klaebo said he supports the exclusion of the Russians from Intenational competitions...

- Well that's his opinion, what can I say? Therese Johaug said something along the same lines too. My question is, under current circumstances, with their local media pushing a particular narrative so hard, do they have a real choice, could they say anything else?"

Från Stepanovas insta Skulle vara intressant att höra henne tala lite mer klarspråk vad hon tycker om deras vidriga krig i Ukraina, läser man mellan raderna tycker i alla fall jag att det blir allt mer tydligt att hon verkar supporta det. Eller så är det någon helt annan som kontrollerar hennes insta och sprider lite subtil propaganda

Ryssarna fortsätter ta indirekt ställning för kriget, så jävla osmakligt.
Citera
2022-04-09, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abbe446
Ryssarna fortsätter ta indirekt ställning för kriget, så jävla osmakligt.

Tomt i bollen. Kargt runt stäppanova. Stupar i Ukraina. Delar up landet vid Dnjepryaeva. Dementiev fattar ingenting. Borde ta sin Matsokhina ur skolan. Lovar att sjappa säger Evgenia. Inget val. Smirnova skålar på det.
Senast redigerad av ccnut 2022-04-09 kl. 08:18.
Citera
2022-04-09, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Nu är Smart Energy Cup inte en tävling för landslagsåkarna utan mer en tävling för åkarna under A-landslaget. Och under världscupsäsonegn så krockar ju alltid cupen med världscuptävlingarna. För åkarna under A-landslaget är det en viktig tävling och inte alls en totalt meningslös tävling.

Jag trodde att världscupen var avslutad så vad krockar denna tävling med nu?

.
Citera
2022-04-09, 09:05
Medlem
Citat:

.
Semester
Citera
2022-04-09, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Semester
Aye.
Senast redigerad av ccnut 2022-04-09 kl. 10:33.
Citera
2022-04-09, 21:43
Medlem
FIS virker ganske så tonedøve for å si det pent.

FIS opplyste til Dagbladet fredag at de ønsker Välbe velkommen til gjenvalg i FIS-styret, til tross for Russlands invasjon av Ukraina.

– Vi fordømmer hennes kandidatur på det sterkeste, og jeg har ingen intensjon om å velge henne inn i styret.
Finlands skipresident Markku Haapasalmi er klar på hva han synes om Jelena Välbes kandidatur til styret i FIS.
– Med disse brutale krigsforbrytelsene og de harde tiltakene vi har vært vitne til, på ingen måte, sier han til finske Ilta-Sanomat.

https://www.nrk.no/sport/finsk-president-fordommer-valbes-fis-kandidatur_-_-opprorende-1.15926879
Citera
2022-04-09, 22:36
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:

.

Nu kommenterade jag hela cupen och försökte visa att världscupåkarna i landslaget inte är den huvudsakliga målgruppen för cupen och för den huvudsakliga målgruppen är det knappast en totalt meningslös tävling. Lyssna gärna på KJW eller Modig vad de tycker om cupen.
Citera
2022-04-10, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vad har Ribom åkt på nu då?
Inger verkar det som. Hon prioriterade padel med Sundling istället.
Citera
2022-04-10, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Nu kommenterade jag hela cupen och försökte visa att världscupåkarna i landslaget inte är den huvudsakliga målgruppen för cupen och för den huvudsakliga målgruppen är det knappast en totalt meningslös tävling. Lyssna gärna på KJW eller Modig vad de tycker om cupen.

Kommer man 8 min efter vinnaren på 15 km (Modig) så kan väl säga att hon tävlade i klassen motionärer.
Citera
2022-04-10, 22:36
Medlem
Citat:
Kommer man 8 min efter vinnaren på 15 km (Modig) så kan väl säga att hon tävlade i klassen motionärer.

I och med att det var en jaktstart och hon startade 3 minuter efter så blev avståndet ”bara” 5 minuter. Lägg därtill att hon egentligen inte hade startat (hon fick covid i Piteå) om det inte vore för att säkra vinsten i totalcupen och därav även vinna 30 tusen kronor. Så det handlade för henne inte om att göra ett så bra lopp som möjligt utan mer om att bara komma i mål och säkra totalvinsten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in