2022-02-28, 19:59
Medlem
FNLSs avatar
Jag tror Sundling och Ribom ska köra sprinten först innan de bestämmer sig för Holmenkollen. För åtminstone Sundling väntar nog trippla lopp i både Falu och om det blir något i Östersund.
Citera
2022-02-28, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Håller med om din sextett med reservation för Fridas status.
Inte omöjligt att man gärna vill ge Kalla chansen en sista gång i Holmenkollen.

Näst sista!

Hon kommer avsluta med Tour de Ski. Fullt fokus på det. Och sen nordiska tävlingar. Nästa säsong. Är min gissning.
Citera
2022-02-28, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Med FIFAs beslut om att stänga av Ryssland lär nog Fis följa efter snart, tycka vad man vill om det.
Det tror jeg også, og hvis de ikke gjør det så er hovedsponsor Coop klar med nye startnummer i Ukrainske farger.

Og det kommer til å være mye flagg rundt løypen høres det ut som.
https://www.vg.no/sport/langrenn/i/0GlGwg/sponsoren-tar-ukraina-grep-haaper-det-er-nok-til-at-russerne-ikke-vil-gaa
Citera
2022-02-28, 20:06
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Näst sista!

Hon kommer avsluta med Tour de Ski. Fullt fokus på det. Och sen nordiska tävlingar. Nästa säsong. Är min gissning.

Du tror inte att hon hittar mästerskapsformen till VM nästa år då?
Citera
2022-02-28, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Det tror jeg også, og hvis de ikke gjør det så er hovedsponsor Coop klar med nye startnummer i Ukrainske farger.

https://www.vg.no/sport/langrenn/i/0GlGwg/sponsoren-tar-ukraina-grep-haaper-det-er-nok-til-at-russerne-ikke-vil-gaa
Det hade i och för sig varit en tanke att alla deltagare skulle bära startnummer i ukrainska flaggans färger. Skulle verkligen ryska åkare ställa upp då?
Citera
2022-02-28, 20:14
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronh

Låter rimligt. Ukraina har dessutom fina färger i sin flagga
Citera
2022-02-28, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Låter rimligt. Ukraina har dessutom fina färger på sin flagga
Gäller bara att få till de rätta nyanserna av gult och blått. Inte riktigt som de svenska.
Citera
2022-02-28, 20:24
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Vad skulle hända om ryssarna blir tvångsportade? Är det forfarande VC-status på tävlingarna? Nepp t ex kan glömma totalen om de kvarstående tävlingarna skall räknas in utan den röda armadan på startlinjen.

Diggins vinner för andra året i rad. Kommer ändå bli en skämttotal med alla coronainställda lopp, bojkotter och OS-satsningar.

Får man hoppas att nästa säsong som första på evigheter blir en säsong utan inst'llda tävlingar?
Citera
2022-02-28, 20:47
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Det hade i och för sig varit en tanke att alla deltagare skulle bära startnummer i ukrainska flaggans färger. Skulle verkligen ryska åkare ställa upp då?

Det här att rikta in sig direkt på de ryska åkarna - som sponsorn uttryckligen gör - tycker jag är rätt osmakligt och ovärdigt. Det är ju liksom inte Bolshunov och Nepryaeva som har invaderat Ukraina och jag tror att många ryska idrottare mår tillräckligt dåligt ändå utan att de därtill ska förmås att känna sig så obekväma att de väljer att avstå från tävlande. Det beslutet ska inte ligga på dem, utan om nån ska utestängas så är det Ryssland som land och det beslutet måste fattas högre upp. Det tjänar inget gott syfte att sätta likhetstecken mellan ryska skidåkare och Putins regim.
Citera
2022-02-28, 20:57
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Det här att rikta in sig direkt på de ryska åkarna - som sponsorn uttryckligen gör - tycker jag är rätt osmakligt och ovärdigt. Det är ju liksom inte Bolshunov och Nepryaeva som har invaderat Ukraina och jag tror att många ryska idrottare mår tillräckligt dåligt ändå utan att de därtill ska förmås att känna sig så obekväma att de väljer att avstå från tävlande. Det beslutet ska inte ligga på dem, utan om nån ska utestängas så är det Ryssland som land och det beslutet måste fattas högre upp. Det tjänar inget gott syfte att sätta likhetstecken mellan ryska skidåkare och Putins regim.

Usch ja. Håller med dig.
Citera
2022-02-28, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Tror du inte att tanken/förhoppningen är att det skall gå ryssarna att avstå? För övrigt avgörs skridsko-VM nu i helgen i Hamar, med både ryska och belarussiska aktiva anmälda. Undrar hur läget är där. Undrar också om inte droppen är det hot som Putin kom med alldeles nyss mot bland annat de nordiska länderna om militära repressalier mot de som på något sätt understöder Ukraina. Inga ryssar kan väl tillåtas tävla i de länder som är satta under hot överhuvudtaget. Jag var tidigare tveksam när det gällde individuella sporter, men nej inte nu längre.
Citera
2022-02-28, 21:04
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Tror du inte att tanken/förhoppningen är att det skall gå ryssarna att avstå? För övrigt avgörs skridsko-VM nu i helgen i Hamar, med både ryska och belarussiska aktiva anmälda. Undrar hur läget är där. Undrar också om inte droppen är det hot som Putin kom med alldeles nyss mot bland annat de nordiska länderna om militära repressalier mot de som på något sätt understöder Ukraina. Inga ryssar kan väl tillåtas tävla i de länder som är satta under hot överhuvudtaget. Jag var tidigare tveksam när det gällde individuella sporter, men nej inte nu längre.

Du är rädd att Bolsjunov ska sondera terrängen i Drammen för en framtida invasion?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in