Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-09, 17:12
  #949
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackrahav100
Nu har du blandat ihop mig med nåt rysstroll eller nåt. Kolla min inläggshistorik och citera om jag skulle skrivit något så vansinnigt. Då kan jag svara dig. Men det har jag inte. Det är nog nån annan du tilltalar.

Ja det har du rätt i, därför redigerade jag mitt inlägg, det hade du också gjort och när jag såg det insåg jag att det blev helt fel :-)
Citera
2022-04-09, 17:13
  #950
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drainerx
Är egentligen emot ett svenskt medlemskap. Dock så anser jag att vi borde följa Finlands beslut. Vi kan inte gå med om de inte gör det och vice versa, det skulle vara problematiskt.

Varför är det problematiskt? Det är ju snarare så att om Finland går med så behöver Sverige inte längre NATO.

Vi skulle bokstavligen vara omringade av NATO-länder.
Citera
2022-04-09, 17:13
  #951
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
?????????????

Om Sverige går med i Nato kommer Ryssland att reagera genom att vidta militära åtgärder, varnar den ryske utrikesministern Sergej Lavrov i en intervju med Dagens Nyheter.


https://www.svt.se/nyheter/utrikes/l...gar-med-i-nato


Det är min största anledning till att just jag vill gå med i NATO
SÅ snabbt som det bara går och är möjligt !!!!!!!!

Varför lyda en bödel?
Citera
2022-04-09, 17:16
  #952
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Det är min största anledning till att just jag vill gå med i NATO
SÅ snabbt som det bara går och är möjligt !!!!!!!!

Varför lyda en bödel?

Vill du så gärna gå ut i krig?
Citera
2022-04-09, 17:19
  #953
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Hur kan du vara så säker på att något land vill försvara ett annat mot en kärnvapennation?

Det finns ingenting som tyder på att NATO-länder skulle hjälpa ett annat NATO-land mot en nation med kärnvapen. Riskerna är för stora. Rysslands kärnvapenubåtar skulle kunna blåsa USAs kuststäder åt helvete på några minuter. Om USA bailar så finns inte NATO längre.

USA är inte intresserade av att kriga mot Ryssland pga Mutual Assured Destruction.

Jag är tvärtom helt säker på att inget land vill göra det egentligen. Men problemet nu är att Ryssland är så opålitliga så att det finns inget bättre alternativ. Dessutom är inte USA och Ryssland de enda med kärnvapen. Om Ryssland skulle börja använda kärnvapen mot ett natoland så slutar västra Ryssland att existera och förlusten är total. Däremot skulle det inte förvåna mig om Ryssland skulle använda både kem- och biovapen i Ukraina samt inte omöjligt, taktiska kärnvapen.

USA är ingen nödvändighet för NATO, i framtiden får vi nog axla NATO inom Europa och USA får fokusera på Kina.
Citera
2022-04-09, 17:20
  #954
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Vill du så gärna gå ut i krig?

Nej, tvärt om
Citera
2022-04-09, 17:21
  #955
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Ryssland har hotat oss flera gånger bara den senaste månaden.
Ryskt bombflyg, med kärnvapen, har tagit sikte mot Sverige för någon vecka sen.
Som senare har avvisats av svenskt jaktflyg.
Så hotade är vi konstant.
En väldigt stark anledning att gå med i NATO tycker jag

Han har varnat oss för konsekvenser först efter det att vi upptog Nato-diskussionen. Det borde ringa en varningsklocka om att INTE bli medlemmar i Nato. Ryssland har inte utgjort något hot mot lilla Sverige tidigare eftersom det inte finns något intresse för dem att inta lilla sketna Svedala.

Amerikanerna är däremot intresserade av Sverige och Finland (samt Ukraina) för att komma närmare Ryssland. Ställer ni er aldrig frågan varför USA ens lägger sig i Europas business och flyttar fram sina positioner mot Ryssland på EU-mark?
Citera
2022-04-09, 17:25
  #956
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Han har varnat oss för konsekvenser först efter det att vi upptog Nato-diskussionen. Det borde ringa en varningsklocka om att INTE bli medlemmar i Nato. Ryssland har inte utgjort något hot mot lilla Sverige tidigare eftersom det inte finns något intresse för dem att inta lilla sketna Svedala.

Amerikanerna är däremot intresserade av Sverige och Finland (samt Ukraina) för att komma närmare Ryssland. Ställer ni er aldrig frågan varför USA ens lägger sig i Europas business och flyttar fram sina positioner mot Ryssland på EU-mark?

Nej, du har fel hela tiden.
Vi blev hotade för att vi sänder vapen till Ukraina!
Det har vi redan bockat av!
Citera
2022-04-09, 17:25
  #957
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Nej, tvärt om

Men som Natomedlem måste du gå ut i krig inte bara för ditt eget land utan också för andra Natoländer. Och USA gillar att kriga, som du vet?
Citera
2022-04-09, 17:26
  #958
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Nej, du har fel hela tiden.
Vi blev hotade för att vi sänder vapen till Ukraina!
Det har vi redan bockat av!

Ställer du dig aldrig frågan varför USA ens lägger sig i Europas business och flyttar fram sina positioner mot Ryssland på EU-mark?
Citera
2022-04-09, 17:26
  #959
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Men som Natomedlem måste du gå ut i krig inte bara för ditt eget land utan också för andra Natoländer. Och USA gillar att kriga, som du vet?

Man kan faktiskt välja väldigt mycket själv.
Du måste inte vara aktiv i alla strider.
Såvida det inte är ett större hot.
Du behöver inte ens ha en NATO-bas i landet
Citera
2022-04-09, 17:27
  #960
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Han har varnat oss för konsekvenser först efter det att vi upptog Nato-diskussionen. Det borde ringa en varningsklocka om att INTE bli medlemmar i Nato. Ryssland har inte utgjort något hot mot lilla Sverige tidigare eftersom det inte finns något intresse för dem att inta lilla sketna Svedala.

Amerikanerna är däremot intresserade av Sverige och Finland (samt Ukraina) för att komma närmare Ryssland. Ställer ni er aldrig frågan varför USA ens lägger sig i Europas business och flyttar fram sina positioner mot Ryssland på EU-mark?
Enbart att han hotar oss visar att vi ska gå med.
Kreml visar hela tiden att Nato behövs.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback