Citat:
Ursprungligen postat av
Biotechinv
Hujeda mig för Fågeln och hans lakejer i discorden som nu fått människor att gå back miljontals kronor.
Zeze och pumligan lurade iaf inte in fotfolket att en deal skulle ske med 90% säkerhet, eller skapade drömmar om en försäljning på flera miljarder dollar. Vilka svindlare, bevare oss väl!
Nu försöker sekten övertyga alla om hur bra villkoren är under rådande omständigheter. Extremt inkompetent hanterat av ledningen, och att påstå något annat är befängt!
Avstå nu att teckna era rätter så garanterna får så många aktier som möjligt. Istället för 63 kr st kan ni då handla för mellan 58-60 kr.
Lite huvudräkning så får vi ut att 126 miljoners Emissionen ger garanterna ett lösenpris (GAV) på ca 57 SEK medans de ordinarie aktieägarna får betalade de 8,8% högre 63 SEK.
Förstod alla ?
Allt över 57 SEK per aktie efter 19 maj är en vinst för garanterna.
Och ledningen som säljer 20 % av teckningsrätterna kan betala sin skatteskuld.
--------
grebertklyk
Jag beklagar utvecklingen i tråden. Enligt min uppfattning var det en oskyldig jämförelse som ledde till att skaror av kombattanter strömmade in från Discorden som du säger dig ha lämnat och försvarade Synacts ära med rätt märkliga inlägg.
PS Ser att du lagt ett inlägg medans jag skrivit. Du väljer om du vill ha en neutral diskussion med mig eller . . DS
EDIT
Som sagt än så länge väljer du diskussionstonen och i vilken tråd vad diskuteras.