2022-03-31, 18:41
Medlem
dragan-shitfuckers avatar
Aegir down!, Kancera got kancer. Synact svajar! DMYD är DÖD. Oy vey.
Gick visst inte att rädda världen den här gången heller. Synd.

Samtidigt går kol och olja jättebra. Bara inte danskar är inblandade.
Citera
2022-03-31, 20:21
Medlem
Biotechinvs avatar
Hujeda mig för Fågeln och hans lakejer i discorden som nu fått människor att gå back miljontals kronor.
Zeze och pumligan lurade iaf inte in fotfolket att en deal skulle ske med 90% säkerhet, eller skapade drömmar om en försäljning på flera miljarder dollar. Vilka svindlare, bevare oss väl!

Nu försöker sekten övertyga alla om hur bra villkoren är under rådande omständigheter. Extremt inkompetent hanterat av ledningen, och att påstå något annat är befängt!

Avstå nu att teckna era rätter så garanterna får så många aktier som möjligt. Istället för 63 kr st kan ni då handla för mellan 58-60 kr.
Citera
2022-03-31, 21:53
Medlem
Otroligt onyanserad tråd med två läger, de som hatar och de som älskar. Sen finns det de
som är någonstans i mitten, mig själv inräknad. Har själv valt att lämna Discorden då jag
tycker det ofta är ett onödigt haussande.

Det är onekligen fortfarande ett intressant case, där jag tycker resultaten motiverar en
investering även om ledningen gjort fler grodor än genidrag på sistone. Emissionen var
ett bottennapp, givet extrem rabatt och ett fortsatt misslyckande att hitta starka
institutionella tagare.

Oavsett talar studieresultaten för sig själva hittils och företaget är i frontlinjen för
resolution therapy (speciellt i avseende på melanocortinreceptorsystemet).

Att lyfta upp Bjerkes historik är intressant, men inte direkt relevant i mitt tycke.

Jag har full förståelse för utvecklingen i kursen, långsiktigt ser jag ändå
stor potential, med påfylld kassa/tabletten/längre studier.
Citera
2022-03-31, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
En värdering av Synact högre än övriga biotechbolagen är fortsatt en felvärdering (Tex Stayble Therapeutics som även det har kassa men till skillnad från Synact preseterar Fas IIb resultat innan Synact ens kommer ha startat någon ny studie.)

T.ex.? Din agenda lyser igenom, hoppas det går bra vännen, 140k omsättning är ju ändå hyffsat.

EDIT: Kan vi hålla oss till att diskutera relevant aktie i tråden.
Senast redigerad av grebertklyk 2022-03-31 kl. 22:56.
Citera
2022-03-31, 23:02
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biotechinv
Hujeda mig för Fågeln och hans lakejer i discorden som nu fått människor att gå back miljontals kronor.
Zeze och pumligan lurade iaf inte in fotfolket att en deal skulle ske med 90% säkerhet, eller skapade drömmar om en försäljning på flera miljarder dollar. Vilka svindlare, bevare oss väl!

Nu försöker sekten övertyga alla om hur bra villkoren är under rådande omständigheter. Extremt inkompetent hanterat av ledningen, och att påstå något annat är befängt!

Avstå nu att teckna era rätter så garanterna får så många aktier som möjligt. Istället för 63 kr st kan ni då handla för mellan 58-60 kr.
Lite huvudräkning så får vi ut att 126 miljoners Emissionen ger garanterna ett lösenpris (GAV) på ca 57 SEK medans de ordinarie aktieägarna får betalade de 8,8% högre 63 SEK.

Förstod alla ?
Allt över 57 SEK per aktie efter 19 maj är en vinst för garanterna.
Och ledningen som säljer 20 % av teckningsrätterna kan betala sin skatteskuld.

--------

grebertklyk
Jag beklagar utvecklingen i tråden. Enligt min uppfattning var det en oskyldig jämförelse som ledde till att skaror av kombattanter strömmade in från Discorden som du säger dig ha lämnat och försvarade Synacts ära med rätt märkliga inlägg.
PS Ser att du lagt ett inlägg medans jag skrivit. Du väljer om du vill ha en neutral diskussion med mig eller . . DS

EDIT
Som sagt än så länge väljer du diskussionstonen och i vilken tråd vad diskuteras.
Senast redigerad av CHleame 2022-03-31 kl. 23:04.
Citera
2022-03-31, 23:09
Medlem
Citat:
Lite huvudräkning så får vi ut att 126 miljoners Emissionen ger garanterna ett lösenpris (GAV) på ca 57 SEK medans de ordinarie aktieägarna får betalade de 8,8% högre 63 SEK.

Förstod alla ?

--------

grebertklyk
Jag beklagar utvecklingen i tråden. Enligt min uppfattning var det en oskyldig jämförelse som ledde till att skaror av kombattanter strömmade in från Discorden som du säger dig ha lämnat och försvarade Synacts ära med rätt märkliga inlägg.
PS Ser att du lagt ett inlägg medans jag skrivit. Du väljer om du vill ha en neutral diskussion med mig eller . . DS

EDIT
Som sagt än så länge väljer du diskussionstonen och i vilken tråd vad diskuteras.

Ja, uppenbarligen var emissionen ett redigt trainwreck, jag håller med. Ingen kan säga något annat, katastrof. Jag förstår att du får gotta dig lite iom din minst sagt negativa inställning genom åren. Jag är väldigt neutral och objektiv, frågan är om DU är det?
Citera
2022-03-31, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grebertklyk
Ja, uppenbarligen var emissionen ett redigt trainwreck, jag håller med. Ingen kan säga något annat, katastrof. Jag förstår att du får gotta dig lite iom din minst sagt negativa inställning genom åren. Jag är väldigt neutral och objektiv, frågan är om DU är det?

Och du letar ju efter vetenskapliga artiklar:
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1044532322000203?dgcid=author

Fresh off the press... Intressant läsning om du orkar
Citera
2022-03-31, 23:25
Medlem
[quote=CHleame|79714773]Lite huvudräkning så får vi ut att 126 miljoners Emissionen ger garanterna ett lösenpris (GAV) på ca 57 SEK medans de ordinarie aktieägarna får betalade de 8,8% högre 63 SEK.

Förstod alla ?

Du är en otrolig riddare som vill alla så väl! Helst skulle du väl att alla köpte in sig dyrt i Stayble!
Om du bara kunde tona ner din besatthet över SynAct skulle jag bli mer än nöjd.
Det är inte friskt att engagera sig som du gör i aktier du inte äger.
Citera
2022-04-01, 17:26
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Tjatet i det andra forumet är samma som i alla andra bolag som annonserar FE.
Alla hävdar att FE priset är så lågt att det är oförskämt lågt.

I PM står det klart och tydligt;
“Teckningsförbindelser om totalt cirka 2 MSEK har lämnats av personer i Bolagets styrelse och ledningsgrupp.”
Vilket är en bråkdel av deras aktieandel på ca 20%
https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2022/03/28/synact-synact-beslutar-om-en-fullt-garanterad-foretradesemission-om-cirka-150-msek.html

Normalt sett släpps PM 08:30 men Synact visste hur illa det skulle tas emot av marknaden och försökte skadebegränsa med:
“LIVESÄND INTERVJU OM EMISSIONEN 08.30”
https://www.avanza.se/placera/telegram/2022/03/28/synact-pharma-livesand-intervju-om-emissionen-08-30.html

Sedan fortsatte skadebegränsningen med ytterligare inslag;
https://www.avanza.se/placera/telegram/2022/03/28/synact-pharma-synact-pharmas-ordforande-ser-okade-mojligheter-till-en-bra-affar-genom-nya-studier.ht ml

2 Dagar senare tvingades Synact till ytterligare skadebegränsning med en Videointervju
https://www.avanza.se/placera/telegram/2022/03/30/synact-pharma-synact-pharma-intervju-med-ordforande-torbjorn-bjerke.html

Nu hävdar alla i det andra forumet att de ska minsann teckna fullt och dessutom teckna sig för “överteckning”
Erfarenhetsmässigt vet vi att kursen kommer rasa en bra bit under 63 SEK när lösen ska ske och ytterst få förutom garanterna och de med teckningsåtaganden kommer lösa in sin teckningsrätter.

Slutsats handeln med Synact sker ca 8 SEK över vad kursen kommer bli (högst) under inlösen av teckningsrätterna.

Gick fortare än förväntat.
Teckningsrätterna är redan värdelösa
Citera
2022-04-02, 20:44
Medlem
Citat:
Nja! Det vet vi inte ännu ju. Dessutom får AB in pengarna ändå och kan fortsätta värdeskapande för aktieägarna. Allt beror på vilken tidshorisont du har och vilken risk du vill ta. Risken är ofta hög i Biotech bolag. Jag har en diversiferad portfölj i övrigt med två större Bigpharma bolag tex. Så det är nog mitt tips till dig.
Citera
2022-04-03, 04:19
Medlem
Citat:
Där fick du ditt solarplexus PM som ingen i Discorden i sin vildaste fantasi kunnat föreställa sig.
Huvudägarna garanterar 0% av FE och de ska även betala skatt för 2021 (normalt säljer de aktier för att täcka)
Tongångarna i de slutna grupperna är att ligga med 100% enbart i Synact och lev på havregryn.
Erfarenhetsmässigt säljer garanterna med högst 10% vinst.
När studien väl efter lång försening startar blir det nyhetstorka i ett par år.

Se fram mot en kursutveckling som i STABL som gjort samma resa men levererar studieresultat inom 12 månader och liksom Synact har samma skrivning om partners alt exit (försäljning av hela verksamheten)

Eller för den delen WNT som misslyckades gång på gång med sina FE och TO-inlösen.

https://mb.cision.com/Main/14427/3533402/1554625.pdf
Jag uppskattar dina inlägg faktiskt för de är genomtänkta och med fakta. Dock är det till det negativa som mest. Inget fel med kritik men du bör nyansera dig lite och analysera ditt budskap angående SynAct för att nå ut och tas på allvar. Nu måste du även ta i beaktande att det hela kan leda till förhöjd patientnytta givet goda resultat så där anbefalles en viss ödmjukhet då det kan leda till en signifikant större livskvalitet för den behövande. Tack!
PS . Det som händer i Discorden är något annat än här. Det är två olika forum med all respekt!
Senast redigerad av Truefighter 2022-04-03 kl. 04:44.
Citera
2022-04-07, 23:21
Medlem
[quote=grebertklyk|79715008]
Citat:

Förstod alla ?

Du är en otrolig riddare som vill alla så väl! Helst skulle du väl att alla köpte in sig dyrt i Stayble!
Om du bara kunde tona ner din besatthet över SynAct skulle jag bli mer än nöjd.
Det är inte friskt att engagera sig som du gör i aktier du inte äger.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Nja! Det vet vi inte ännu ju. Dessutom får AB in pengarna ändå och kan fortsätta värdeskapande för aktieägarna. Allt beror på vilken tidshorisont du har och vilken risk du vill ta. Risken är ofta hög i Biotech bolag. Jag har en diversiferad portfölj i övrigt med två större Bigpharma bolag tex. Så det är nog mitt tips till dig.

Jag bara tittade till nordnetdepån och upptäcker att jag några hundra teckningsrätter "synact TR".

Men när jag ska sälja de listar de istället för antal teckningsrätter; antalet aktier i synact. Jag vågar inte sälja om jag inte är säker på att det är teckningsrätterna som säljs.

Vad göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in