2022-04-08, 06:14
Medlem
[quote=itsaek|79791771]
Citat:
Ursprungligen postat av grebertklyk

Jag bara tittade till nordnetdepån och upptäcker att jag några hundra teckningsrätter "synact TR".

Men när jag ska sälja de listar de istället för antal teckningsrätter; antalet aktier i synact. Jag vågar inte sälja om jag inte är säker på att det är teckningsrätterna som säljs.

Vad göra?
Om du nu inte vill teckna och känner dig osäker på förfarandet bör du kontakta Nordnet kundtjänst så kommer de hjälpa till och förklara. De är experter och en riktigt bra bank därtill. Lycka till med dina investeringar!
Citera
2022-04-08, 07:04
Medlem
[quote=Truefighter|79793282]
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Om du nu inte vill teckna och känner dig osäker på förfarandet bör du kontakta Nordnet kundtjänst så kommer de hjälpa till och förklara. De är experter och en riktigt bra bank därtill. Lycka till med dina investeringar!
Jag sände iväg ett mejl till nordnet gällande det hela. Jag vill bli av med teckningsrätterna, men inte sälja några aktier.
Citera
2022-04-08, 17:46
Medlem
[quote=itsaek|79793442
Jag sände iväg ett mejl till nordnet gällande det hela. Jag vill bli av med teckningsrätterna, men inte sälja några aktier.[/QUOTE]

Jag förstår själv tecknar jag nog även men alla avgör själv. Nu är det lite tufft börsklimat men jag äger även i Big Pharma bolag och annat.
Senast redigerad av Truefighter 2022-04-08 kl. 17:50.
Citera
2022-04-08, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Jag förstår själv tecknar jag nog även men alla avgör själv. Nu är det lite tufft börsklimat men jag äger även i Big Pharma bolag och annat.
Vad försöker du säga?
Citera
2022-05-04, 11:41
Medlem
50kr.
Var är botten?
Citera
2022-05-04, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
50kr.
Var är botten?

Det kan man undra? Märklig nedgång på ett fint PM angående utvecklingen av tabletten med efterföljande positiva analys av ABG.

https://synactpharma.com/en/media/press-releases/
Citera
2022-05-04, 21:46
Medlem
Citat:
Det kan man undra? Märklig nedgång på ett fint PM angående utvecklingen av tabletten med efterföljande positiva analys av ABG.

https://synactpharma.com/en/media/press-releases/
Ja, börsklimatet är verkligen pissigt, men jag har tron på att det här är något stort så imorgon köper jag för 100000 iallafall.
Citera
2022-06-01, 09:35
Medlem
CHleames avatar
Någon som vill kommentera SynActs baksteg 2022?
Publicering i vetenskaplig tidskrift resultaten av studier?
Hur går det med start av nya studier?
Byte av listnotering?

Det ända jag ser skett i SynAct 2022 är en NE som kostade mycket emissionsavgifter som en oväntat hög andel garanterna tvingades ta och kursen föll närmast handlöst. (som lägst 45 SEK dvs 18 SEK under emissionskursen på 63 SEK)

Under tiden diskuteras det fortsatt livligt i de slutna forumen om avtalet med Big Farma.
Som om deltagarna inte känner till att varje biotech i världen har som mål att sluta avtal med BP när de klarat av Fas IIb

SynAct har fortsatt ingen sjösatt Fas IIb studie och kommer troligen inte få igång någon innan 2024.
Citera
2022-06-01, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
Någon som vill kommentera SynActs baksteg 2022?
Publicering i vetenskaplig tidskrift resultaten av studier?
Hur går det med start av nya studier?
Byte av listnotering?

Det ända jag ser skett i SynAct 2022 är en NE som kostade mycket emissionsavgifter som en oväntat hög andel garanterna tvingades ta och kursen föll närmast handlöst. (som lägst 45 SEK dvs 18 SEK under emissionskursen på 63 SEK)

Under tiden diskuteras det fortsatt livligt i de slutna forumen om avtalet med Big Farma.
Som om deltagarna inte känner till att varje biotech i världen har som mål att sluta avtal med BP när de klarat av Fas IIb

SynAct har fortsatt ingen sjösatt Fas IIb studie och kommer troligen inte få igång någon innan 2024.
Tablett formuleringen är ju en god nyhet i alla fall. SynAct väljer att bredda kliniska studier vad gäller AP1189 för att på så vis öka värdet och attraktionen för bolaget. Detta är Biotech med risken det innebär samt det många gånger tålamodskrävande väntandet på resultat samt emissioner. Så det är inget specifikt för SynAct. Ledningen tror på en fin framtid och har förlängt sin lockup. Jag har tagit hem en del vinst själv då jag medvetet styr om portföljen mot andra typer av aktier som BlackRock och Investor samt större Big Pharma men är med på tåget då jag ser potentialen.
https://synactpharma.com/sv/synact-pharma-slutfor-kliniska-farmakokinetiska-test-med-ap1189-tablett/
Citera
2022-06-01, 12:09
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Tablett formuleringen är ju en god nyhet i alla fall. SynAct väljer att bredda kliniska studier vad gäller AP1189 för att på så vis öka värdet och attraktionen för bolaget. Detta är Biotech med risken det innebär samt det många gånger tålamodskrävande väntandet på resultat samt emissioner. Så det är inget specifikt för SynAct. Ledningen tror på en fin framtid och har förlängt sin lockup. Jag har tagit hem en del vinst själv då jag medvetet styr om portföljen mot andra typer av aktier som BlackRock och Investor samt större Big Pharma men är med på tåget då jag ser potentialen.
https://synactpharma.com/sv/synact-pharma-slutfor-kliniska-farmakokinetiska-test-med-ap1189-tablett/
Ja SynAct går verkligen framåt, redan 5 år senare
"Fas I-programmet fortsätter under hösten 2017 med en delstudie i vilken AP1189 i form av en nyutvecklad tablett kommer ges med och utan föda för att undersöka hur matintag eventuellt påverkar upptaget av läkemedelskandidaten i kroppen."
http://139.162.143.98/pressmeddelande/synact-pharma-ab

Från PM 4 maj 2022 läser vi;
"tablettformuleringar av AP1189 har slutförts framgångsrikt" -> "Vi ser mycket fram emot att fortsätta utvecklingen av vår AP1189-substans med den nya tabletten"

Då ska studiepreparatet utvecklas innan nya studier kan påbörjas?

"Ledningen tror på en fin framtid och har förlängt sin lockup."
Javisst och årligen får de högre ersättning än vad de ursprungligen investerade.

Vid senaste NE erbjöds en "Övertilldelningsoptionen som styrelsen kan komma att besluta om omfattar upp till 395 000 aktier och kan komma att tillföra SynAct ytterligare högst cirka 25 MSEK"
att användas till
"Den eventuella nettolikviden om cirka 23 MSEK från Övertilldelningsoptionen avses användas fullt ut för att finansiera forsknings- och utvecklingsaktiviteter som ytterligare stärker den tidiga portföljen samt Bolagets CMC-process och kapacitet."

Då det blev garanterna som tog lejonparten av emissionen uteblev överteckningen och därmed saknar SynAct inom kort åter kapital (påminner återigen att SynAct förmår inte att publicera vetenskapliga artiklar i fackpress)
https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2022/03/28/synact-synact-beslutar-om-en-fullt-garanterad-foretradesemission-om-cirka-150-msek.html
Citera
2022-06-03, 11:14
Medlem
CHleames avatar
När de slutna forumgrupperna Discord och Facebook etc blir tillräckligt stora blir de en influensfaktor på aktiens prissättning.
Låt oss räkna på 2 aktier.
SynActs
12 776 aktieägare hos AVA delat med 28 370 503 ger ett snitt på 2220 aktier per ägare.

AegirBio
20 142 aktieägare hos AVA delat med 17 324 062 ger ett snitt på 860 aktier per ägare.

Naturligtvis har den här bristfälliga sammanställningen grova fel då det finns fler mäklare.

Men kan kan utan vidare resonera vidare genom att dela snittägandet med hur många % av ägarna som registrerat sig i en sluten grupp. Då jag vet siffervärdena endast från en sluten grupp avstår jag från vidare spekulationer.

Men slutsatsen jag drar är att med så många aktieägare med ett så lågt snittägande gör det enkelt att argumentera bort viktig information som borde påverka aktiepriset (marknadsvärdet) negativt.
Troligen är de med minst antal aktier mest högljudda samtidigt som de har den kortaste investeringshorisonten

SynAct har inte presenterat data eller framtidsplaner sedan länge, sannolikt kommer första studieresultat om ett antal år.
AegirBio NE-kurs indikerar en halvering av aktiepriset (börsvärdet) och bolagets försäljning? Samt produktutveckling?

Ovanstående bolag är inte ensamma om hur slutna grupper kan skydda/ påverka marknadsvärdet.
Så kanske det vore “ärligare” att lägga resonemanget under rubriken;
(FB) Värdepapper, valutor och råvaror: allmänt
Citera
2022-06-10, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
När de slutna forumgrupperna Discord och Facebook etc blir tillräckligt stora blir de en influensfaktor på aktiens prissättning.
Låt oss räkna på 2 aktier.
SynActs
12 776 aktieägare hos AVA delat med 28 370 503 ger ett snitt på 2220 aktier per ägare.

AegirBio
20 142 aktieägare hos AVA delat med 17 324 062 ger ett snitt på 860 aktier per ägare.

Naturligtvis har den här bristfälliga sammanställningen grova fel då det finns fler mäklare.

Men kan kan utan vidare resonera vidare genom att dela snittägandet med hur många % av ägarna som registrerat sig i en sluten grupp. Då jag vet siffervärdena endast från en sluten grupp avstår jag från vidare spekulationer.

Men slutsatsen jag drar är att med så många aktieägare med ett så lågt snittägande gör det enkelt att argumentera bort viktig information som borde påverka aktiepriset (marknadsvärdet) negativt.
Troligen är de med minst antal aktier mest högljudda samtidigt som de har den kortaste investeringshorisonten

SynAct har inte presenterat data eller framtidsplaner sedan länge, sannolikt kommer första studieresultat om ett antal år.
AegirBio NE-kurs indikerar en halvering av aktiepriset (börsvärdet) och bolagets försäljning? Samt produktutveckling?

Ovanstående bolag är inte ensamma om hur slutna grupper kan skydda/ påverka marknadsvärdet.
Så kanske det vore “ärligare” att lägga resonemanget under rubriken;
(FB) Värdepapper, valutor och råvaror: allmänt
Tänker du någonsin köpa aktien eller vill du för alltid vara en hat apa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in