Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-07, 22:14
  #289
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Troligen inget i närområdet! Fatta! Ryssland hade flertalet anledningar att gå in i Ukraina för att stoppa det åttaåriga kriget i östra Ukraina som Ukrainas ledning inte verkade vilja avsluta!
Ryssland ockuperade Krim av militärstrategiska orsaker, du är ett rysstroll.
Citera
2022-04-07, 22:16
  #290
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Finland har hört till Sverige före Ryssland, innebär det att Sverige har rätt att invadera Finland då? St Petersburg har varit Svenskt, då är det alltså Sverige som har rätt att ockupera Ryssland. Du är en Putinist, varför förnekar du det, skäms du eller är du feg?
Jag är inte Putinist men du är uppenbarligen seriöst förvirrad och verkar tro att din förenklade världsbild är relevant. Men det är den givetvis inte för någon annan än dig..
Citera
2022-04-07, 22:18
  #291
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Ryssland ockuperade Krim av militärstrategiska orsaker.
Handlade nog mer om stabilitet. Täbk om nassarna i Ukraina fått kontroll där! Sen behövde ryssarna egentligen inte ockupera Krim eftersom den redan kontrollerades av ryska ukrainare.
Citera
2022-04-07, 22:19
  #292
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jag är inte Putinist men du är uppenbarligen seriöst förvirrad och verkar tro att din förenklade världsbild är relevant. Men det är den givetvis inte för någon annan än dig..
Det är du som försöker framställa Ryssland som Ukrainas befriare, du är Lavrovs megafon.
Citera
2022-04-07, 22:20
  #293
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Handlade nog mer om stabilitet. Täbk om nassarna i Ukraina fått kontroll där! Sen behövde ryssarna egentligen inte ockupera Krim eftersom den redan kontrollerades av ryska ukrainare.
Krim tillhörde Ukraina, tänk om de hade fått kontroll där. Det vore lika illa som att Sverige fick kontroll över Gotland. Rysstroll.
Citera
2022-04-07, 22:21
  #294
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är du som försöker framställa Ryssland som Ukrainas befriare.
Var har jag påstått det? Men tycker du att det är ok med nazister i riksdagen i Ukraina eller i stor skala i armen?
Citera
2022-04-07, 22:23
  #295
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Krim tillhörde Ukraina, tänk om de hade fått kontroll där. Det vore lika illa som att Sverige fick kontroll över Gotland.
Du ör historielös också! Ukraina styrdes fram till 2014 inte av nassar..
Citera
2022-04-07, 22:24
  #296
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Var har jag påstått det? Men tycker du att det är ok med nazister i riksdagen i Ukraina eller i stor skala i armen?

Du gillar ju nazister. Du tycker att vi borde ha förhandlat med Hitler och nu Putin. Du är fascist.

Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hade det förhandlats bättre med Hitler så hade vi troligen sluppit många miljoner döda i WWII..
Citera
2022-04-07, 22:25
  #297
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Du ör historielös också! Ukraina styrdes fram till 2014 inte av nassar..
Ukraina har valt sina politiker i demokratiska val, sånt gillar inte ni ryssar.
Citera
2022-04-07, 22:28
  #298
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Se dær ja.., då har det børjat :

Finland will be asking for 'the destruction of their country' if they join NATO and make themselves a Russian 'target', Moscow lawmaker warns

https://www.dailymail.co.uk/news/art...sia-warns.html

Möjligen är dags att börja odla en tanke på att gå samman och starta ett finskt-svenskt kärnvapenprogram. 100-200 taktiska kärnladdningar med 10 minuters leveranstid till St Petersburg och bara lite längre till Moskva kanske skulle få packet i Kreml att tänka ett extra varv innan de öppnar käften.
Citera
2022-04-07, 22:28
  #299
Medlem
Såklart vi ska gå med i Nato.
Enbart för att reta Putin det svinet!!!
Citera
2022-04-07, 22:37
  #300
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Oj vad förvirrad du verkar vara, Du har inte hängt med alls förstår jag,

Vilken detalj missade jag i den djävulska planen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in