Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-08, 11:33
  #409
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Att du påstår att Putins Ryssland inte har invaderat Ukraina är det enda bevis som krävs för att du är ett rysstroll. Att kalla ett anfallskrig för kaoset är något som Lavrov skulle kunna hävda.
Det är ju kaos! Sen har jag aldrig påstått att Ryssland inte har invaderat Ukraina! Är du verkligen så förvirrad att du blandar ihop inlägg?
Citera
2022-04-08, 11:34
  #410
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej. Men alla de som svamlar om att Ryssland misslyckats i Ukraina har ju uppenbarligen fel och de som stöder Ukraina helhjärtat utan att könna till grundlöggande fakta har ju ännu mer fel
Du försöket föra fram den alternativa sanningen från KREML. Ryssland har inte misslyckats i Ukraina, de har mördat och våldtagit. Det var syftet och det fullföljer dom under tiden du försvarar dem här.
Citera
2022-04-08, 11:34
  #411
Medlem
svartsoppas avatar
Killgissning:
Biden har ,liksom Trump hade, en vilja att minska belastningen på USA med kostnader inom NATO.
En ny period med USA:s Putin är inte omöjlig vid nästa val. Ungern och Frankrike kanske väljer lite nationalistiskt snart.
EU har enats på många punkter men "vi"-känsla saknas fortfarande. Boris är säkert snäll men UK valde att lämna gemenskapen.

Min poäng är att om alla som funderar verkligen går med i NATO kanske vi har ett världsligt problem inom 2-4år.
Mycket hänger på om Kina äntligen kommer in i 2000-talen eller fortsätter som förut. Japan, Filippinerna och Sydkorea har alla öppna eller direkta konflikter med både Kina och Ryssland.
Personligen tycker jag nån bör ta hand om den lille galne diktatorn snabbt. Sen ser vi vad som händer, även i Ryssland.
Sen är det dags för EU att bygga upp och visa var skåpet står.
NATO är inte enda lösningen. Vad sägs om EU som en ny egen styrka att luta sig mot.
Citera
2022-04-08, 11:35
  #412
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Jag anser att vi ska gå med för att Putin försöker skrämma oss att inte gå med. Alltså ska vi göra tvärtom. Sen är det bra att ha USA i ryggen. Världens bästa land.

Nog bra att ha USA bakom ryggen, men för hur länge? Trump eller någon annan MAGA förespråkare kanske sitter i Vita Huset och med en republikansk kongress o senat om några år kan det bli America First som gäller, då blir NATO i sin nuvarande form ett minne blott. Inte ett helt osannolikt scenarie!
Citera
2022-04-08, 11:36
  #413
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Tycker det är dumt att reta/provocera ryssland till att anfalla. Ligg lågt så anfaller inte Ryssland.

Fast dom skulle ju aldrig anfalla Ukraina enligt överenskommelse.
Dom håller ej vad dom lovar.
Och ja, visst blir dom även provocerade men det tar aldrig bort ansvar.
Citera
2022-04-08, 11:36
  #414
Medlem
bomhulls avatar
Om sverige och finland går med i nato är det som självmord. Ingen kommer att våga hjälpa till att rädda oss -precis som ukraina just nu.
RYSSLAND har mer kärnvapen än någon annan och ingen vill reta upp ryssen.
Nato har spelat ut sin roll...
Citera
2022-04-08, 11:38
  #415
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Att du raljerar om genusstrategi samtidigt som du resonerar som en S-kvinna i klänning är lite roligt faktiskt.
Riktiga alpha-karlar tar inte order från Joe Biden och Kamelen Harris.
Citera
2022-04-08, 11:38
  #416
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det är ju kaos! Sen har jag aldrig påstått att Ryssland inte har invaderat Ukraina! Är du verkligen så förvirrad att du blandar ihop inlägg?

Jag blandar inte ihop dina inlägg. Du påstår att det som hela civiliserade världen kallar för Rysslands angreppskrig och ockupation är ett kaos triggat av NATO och EU. Det är exakt i linje med KREMLS verklighetsbeskrivning. Du är ett äckligt rysstroll helt enkelt. Vågar du inte stå för det, skäms du?

Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Mina uppdragsgivare? Haha! Paranoian växer förstår jag Hur vet du att han företräder den goda sidan? Det är ju NATO och EU som triggat hela Ukraina kaoset!
Citera
2022-04-08, 11:42
  #417
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Riktiga alpha-karlar tar inte order från Joe Biden och Kamelen Harris.
Riktiga män är inte rädda för Ryssland som du.

Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Ja delvis.

Det handlar om att vara realistisk. Det är onödigt att provocera Ryssland i onödan. Att vara neutral är inte att "lyda Putin". USA vill att Ukraina (och vi) genom NATO-inträde ska bli Rysslands fiender.
Citera
2022-04-08, 11:44
  #418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Har de inte sådana som utbildar i genusstrategi på Försvarshögskolan också? Tveksamt om sådana kan anses tillhöra den goda sidan.

Nej genuskunskap ogillas säkert av din husse i Kreml.
Citera
2022-04-08, 11:46
  #419
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Fast dom skulle ju aldrig anfalla Ukraina enligt överenskommelse

Fast Ukraina vägrade skriva på Anti-NATO avtalet 5 dagar innan kriget, således fick Ryssland anledning att attackera.
Citera
2022-04-08, 11:49
  #420
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Fast nu är det ju detta som provocerar. Så du säger emot dig själv där lite. Ryssland har flera gånger sagt att flirtar ni med NATO så åker ni på däng, och dessutom har de sagt att de tänker "förstöra erat land" till Finland om de går med i NATO.

Dumt då att provocera och göra tvärtemot vad de säger. Bättre då att ligga lågt, och låtsas som inget hänt, inte öka på försvaret och inte gå med i NATO, så inte Ryssland tror vi "kokar ihop något", och då kommer Ryssland välja ett annat land att attackera, som är större fiende till Ryssland än oss.

Så vi ska fortsätta krypa för Ryssarna menar du? Det får vara slutdaltat med den ryska nallebjörnen!

Man ska inte anpassa sig till en diktatur. Ja till NATO och Slava Ukraini!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback