2022-04-04, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeedGrower
Jävligt tråkigt att skiten slot ut som benso på urinprov, vart tvungen o sluta.

Låter inte alls sannolikt. Minns när jag lämnade prov så visade det aldrig på något, det innehåller inget som liknar ens sådant så det var förmodligen falsk positiv eller satt du råkat få i dig benso på något sett. Du borde kräva få det analyserat.

Citat:
Ursprungligen postat av caanopi
Någon som fått huvudvärk av ksm66?
Testa minska dosen eller pröva vanlig mald rot, eller andra märken. Jag föredrar dem som har förutom roten, även bladextrakt i. Dricker oftast en gång till kvällen och har uppehåll med jämna mellanrum. Har inte fått några biverkningar på så sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Någon som prövat Shankhpushp iistället (jag är först i flashbacks historia att få säga det namnet Shankhpushpi (R)

Jag tror den utklassar Ash i kognitiv boosting, den ska också
vara en afrodisiak

För mig är Ashwaganda misstänkt placebo
Du ska ju inte bli väck eller hög av det, det är ju en adaptogen som ska reglera din kropp och hjärna. Men någon effekt har det visst, får starkare verkan av vanlig rot även om ksm funkar. Föredrar också rot/blad extrakt före rotextrakt som sagt, speciellt på kvällen. Testa olika märken då dessa varit olika kvalitéer har jag märkt.

Ska checka upp den du pratar om.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2022-04-04 kl. 12:19.
Citera
2022-04-04, 22:06
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Låter inte alls sannolikt. Minns när jag lämnade prov så visade det aldrig på något, det innehåller inget som liknar ens sådant så det var förmodligen falsk positiv eller satt du råkat få i dig benso på något sett. Du borde kräva få det analyserat.

Testa minska dosen eller pröva vanlig mald rot, eller andra märken. Jag föredrar dem som har förutom roten, även bladextrakt i. Dricker oftast en gång till kvällen och har uppehåll med jämna mellanrum. Har inte fått några biverkningar på så sätt.

Du ska ju inte bli väck eller hög av det, det är ju en adaptogen som ska reglera din kropp och hjärna. Men någon effekt har det visst, får starkare verkan av vanlig rot även om ksm funkar. Föredrar också rot/blad extrakt före rotextrakt som sagt, speciellt på kvällen. Testa olika märken då dessa varit olika kvalitéer har jag märkt.

Har läst att man kan få avtänding på ashwaganda som liknar benso at, stämmer det? Någon med erfarenhet? Fick hem min ksm 66 idag och har precis kommit ur mitt benso missbruk för 2 månader sen, tror ni att ashwaganda kan försämra återhämtning på något vis då det ska påverka gabareceptorerna. Är det dumt att ta ksm 66 i mitt fall?

Tacksam om någon vet
Citera
2022-04-05, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joneskuusi
Har läst att man kan få avtänding på ashwaganda som liknar benso at, stämmer det? Någon med erfarenhet? Fick hem min ksm 66 idag och har precis kommit ur mitt benso missbruk för 2 månader sen, tror ni att ashwaganda kan försämra återhämtning på något vis då det ska påverka gabareceptorerna. Är det dumt att ta ksm 66 i mitt fall?

Tacksam om någon vet

Jag har inte känt några issues med att ta det till kvällen, i ca. någon månad, tar uppehåll till och från bara så hinner inte kroppen vänja sig lika mycket. Det ska inte ge någon at vid normal konsumtion, men vet ej hur det är om man tar det för ofta i för hög dos, förmodligen bra mildare än benso men kroppen kan säkert vänja sig. Majoriteten verkar inte få några sådana problem dock, utifrån det jag läst iallafall.

Även om det kanske har någon verkan på gaba är det inte dess främsta mekanism såsom jag förstått utan den påverkar lite andra saker mer. Sedan behöver inte gabapåverkan vara dålig eller ge biverkningar, kamomillte påverkar gaba, många andra vanliga kostillskott, ter och medicinalväxter påverkar det på ett milt sätt, ofta annorlunda lite skonsammare sätt utan att göra dig helt dåsig eller ge ats. Växter är ofta bra mycket mer komplexa än att bara påverka gaba som vissa läkemedel gör, därav är dess mekanism inte alltid helt förstådd även om vetenskapen har en hel del intressant forskning kring olika medicinalväxter.

Har aldrig fått sådana biverkningar av ashwagandha som jag fick utav bensos när jag en gång behövde gå på det. Men jag tar det enbart på kvällen senaste året. Man ska förmodligen inte överdriva med dosen/intagstillfällen.

Det brukar väl tas ihop med bacopa ibland också väl? Denna växten ska "uppreglera" gabaraceptorerna, så dem återställs och får bättre funktionalitet. Bacopa i sig är en intressant växt som används främst för dess minnes och adaptogena effekter.
Citera
2022-04-05, 01:13
Medlem
Citat:

Jag krävde analys och det va falsk positivt men gick inte o ta skiten för det slog ut falskt varenda gång.
Citera
2022-04-05, 01:24
Medlem
Citat:
Jag krävde analys och det va falsk positivt men gick inte o ta skiten för det slog ut falskt varenda gång.

Låter ju inte normalt. Är du säker på att det är inte kontaminerat/du råkat lägga andra kapslar i burken eller något?

Testen är inte så tillförlitliga, mest troligen falskt positiv för inget ämne liknar bensodiazepiner i det.
Sedan har jag aldrig upplevt att det gett utslag på något, jag åt ksm en period men detta var 1-2 år sen, vanlig rot, och sedan även med bladextrakt.
Låter skumt.

Men det borde inte spela någon roll, liksom har du inte tagit bensos så bör du inte vara positiv. Får du falskt utslag bör det skickas in på analys så kan dem se att det finns inget sådant i. Så ska inte spela någon roll. Liksom ashwagandha anses vara säkert, beprövat samt dessutom nyttigt på flera sätt så du är ju ändå negativ, bara testen som failat om det nu inte är kontaminerad produkt.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2022-04-05 kl. 01:27.
Citera
2022-04-06, 18:53
Medlem
Citat:
Låter ju inte normalt. Är du säker på att det är inte kontaminerat/du råkat lägga andra kapslar i burken eller något?

Testen är inte så tillförlitliga, mest troligen falskt positiv för inget ämne liknar bensodiazepiner i det.
Sedan har jag aldrig upplevt att det gett utslag på något, jag åt ksm en period men detta var 1-2 år sen, vanlig rot, och sedan även med bladextrakt.
Låter skumt.

Men det borde inte spela någon roll, liksom har du inte tagit bensos så bör du inte vara positiv. Får du falskt utslag bör det skickas in på analys så kan dem se att det finns inget sådant i. Så ska inte spela någon roll. Liksom ashwagandha anses vara säkert, beprövat samt dessutom nyttigt på flera sätt så du är ju ändå negativ, bara testen som failat om det nu inte är kontaminerad produkt.

Men vad är ditt problem jag har ju skrivit två gånger att det va falsk positivt.
Citera
2022-04-06, 19:33
Medlem
Citat:
Men vad är ditt problem jag har ju skrivit två gånger att det va falsk positivt.

Men jag förstår inte varför du inte kan använda det som du skrev för att du blev falsk positiv, om dem nu vet att det är falsk positiv? Jag kanske missförstod dig. Menade bara att du kan använda det ändå, du och dem vet att ashwagandha inte innehåller några sådana ämnen och anses vara nyttigt t.o.m. så det spelar ingen roll. Försökte bara hjälpa dig, sorry om du tog det på fel sätt.
Citera
2022-04-08, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joneskuusi

Tacksam om någon vet
Många på nätet rapporterar "rebound anxiety" när dom slutar med ashwaganda.

"Rebound anxiety happens when you stop taking the medication and your symptoms return, often with greater intensity than before you started taking it."
Citera
2022-04-13, 17:13
Medlem
Roidberts avatar
Stämmer det att ashwagandha kan öka ens spermamängd? En studie hävdar tydligen att 5g ashwagandha per dag skall hjälpa.
Citera
2022-04-13, 17:18
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Jag käkade Ashwagandha förut och tog då ett Werlabs-test. Mina testosteron, östrogen och fram för allt LH nivåer var absurt höga. Sedan dess har jag inte vågat röra skiten. Kan nämnas att jag åt typ 10 KSM-66 tabletter per dag.

Om jag minns rätt var testo på 35, östro på 170 och LH på 10. FSH tror jag var 4,5 vilket också är onormalt högt för en ung person.

Intressant. 5000mg Ashwagandha per dag alltså? Hur länge hade du kört på det när du gjorde Werlabs-testet? Körde du på andra kosttillskott som kan ha påverkat värdena under tiden?
Citera
2022-04-15, 08:42
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Intressant. 5000mg Ashwagandha per dag alltså? Hur länge hade du kört på det när du gjorde Werlabs-testet? Körde du på andra kosttillskott som kan ha påverkat värdena under tiden?
Svårt att minnas exakt men tror att jag hade ätit den höga dosen i minst en månad och lägre doser ännu längre tid. Tror jag bara åt multivitaminer i övrigt. Jag åt ashwagandha i ångestdämpande syfte och var tvungen att öka dosen för att få samma effekt. Till slut fick jag ingen effekt alls.

Edit: jag åt litium också men jag tror inte det kan ha nån effekt på dessa hormoner.
Senast redigerad av epadator 2022-04-15 kl. 08:52.
Citera
2022-04-17, 18:19
Medlem
Sedan jag började med ashwagandha (sensoril) ifrån star nutrition. Har jag varit väldigt seg och känt mig nere. Kan det bero på ashwagandha eller är det bara en slump? Känner ingen större lust till att göra någonting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in