2022-01-08, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsvejs124
Ja har posttraumatisk stress, ja känner alltså stress i kroppen nästan dygnet runt trots att jag aldrig stressar om du förstår. Tror du ashwaganda sensoril kan funka mot detta?

Har också CPTSD och det hjälper mycket, tar KSM-66 nöstan bättre än benso.
Citera
2022-01-09, 20:26
Medlem
Helt otroligt vilket välmående jag får av Ashwagandha.

Får en otrolig harmoni i kroppen, har inte medicinerat sålänge men hittills funkar det otroligt bra, hur är det kring receptorer och Ashwagandha börjar dom reglera och ha sig så att effekten avtar? Går den på GABA eller hur funkar det?
Citera
2022-01-09, 21:03
Medlem
Jag provade detta i höstas för att jag läst om dess effekt på stress och hjärnan. Dock tog jag det samtidigt som lakritsrot. Då jag läst att dessa skulle fungera ihop mot mina problem. Jag tog 1 tablett/dag av varje på morgonen under ca en veckas tid. Jag tänkte inte så mycket på att jag tagit dessa tills jag insåg hur dåligt jag mådde. Jag kunde inte sova, vara som i ett tillstånd mellan sömn och vakenhet. På dagarna var som konstig i mina tankar, dom gick mott ett väldigt deppigt håll. Då slutade jag att ta båda två. Det var alltså skumma tankar! Som inte hade en ljus framtid. Har låtit dom stå. Men jag har undrat vilket av preparaten som orsakade detta eller kombinationen? Kanske hade dessa biverkningar gett med sig om jag fortsatt
Citera
2022-01-16, 00:05
Medlem
angestkaninen1917s avatar
Ger det bättre effekt om man intar ashwaganda-tillskott nasalt (snortar)? Eller skulle det inte funka?
Citera
2022-01-21, 19:47
Medlem
Enmansdemos avatar
Någon som prövat Shankhpushp iistället (jag är först i flashbacks historia att få säga det namnet Shankhpushpi (R)

Jag tror den utklassar Ash i kognitiv boosting, den ska också
vara en afrodisiak

För mig är Ashwaganda misstänkt placebo
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-01-21 kl. 19:50.
Citera
2022-01-29, 23:26
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Jag odlar Ashwaghanda och gör te på det en gång i veckan, både av blad, grenar och rötter.
Jag köpte frön ca 2010 när Impecta sålde, men nu får jag nya frön varje år. Frökapslarna ser ut som mini-physalis, men med röda bär.

Ashwaghanda hjälper när jag är sliten, och det ökar prestationsförmågan dagen efter när jag sim-tränar.

Jag kan inte ta ashwaghanda oftare än en gång i veckan eftersom det stimulerar sköldkörteln. Jag äter levaxin för hypotyreos, men tar jag ashwaghanda får jag för höga sköldkörtelnivåer. Jag har under dessa långsamt 12 år halverat mitt levaxin, men jag kan inte ersätta med ashwaghanda för då blir det inte samma dos varje gång.
Dosering med en levaxin-tablett är mycket enklare.
Citera
2022-01-29, 23:32
Jag käkade Ashwagandha förut och tog då ett Werlabs-test. Mina testosteron, östrogen och fram för allt LH nivåer var absurt höga. Sedan dess har jag inte vågat röra skiten. Kan nämnas att jag åt typ 10 KSM-66 tabletter per dag.

Om jag minns rätt var testo på 35, östro på 170 och LH på 10. FSH tror jag var 4,5 vilket också är onormalt högt för en ung person.
Senast redigerad av epadator 2022-01-29 kl. 23:35.
Citera
2022-01-29, 23:38
Medlem
porqupines avatar
Har en kollega som tar det varje dag och verkar vara hur nöjd med livet som helst, lite avtrubbad kanske. Men väldigt lugn.

Själv blir jag mest trött och sover gott. Tar det inte längre på dagen eftersom att jag blev sjukt sömnig på jobbet. Men på kvällen är det nice. Borde vara svårt att överdosera också. KSM-66 var det jag hade. Tog 2 st vid läggdags
Citera
2022-02-09, 20:52
Medlem
Jag köpte droppar på en hälsokostaffär, det funkade jättebra! Blev glad och positiv, allt var bara trevligt, är vanligtvis ganska dämpad. När de tog slut hittade jag bara tabletter/kapslar, fungerade inte alls.. kanske beror det på märke eller så men samma som för echinaguard, flytande funkar, inte tabletter..
Citera
2022-02-28, 23:21
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Någon som prövat Shankhpushp iistället (jag är först i flashbacks historia att få säga det namnet Shankhpushpi (R)

Jag tror den utklassar Ash i kognitiv boosting, den ska också
vara en afrodisiak

För mig är Ashwaganda misstänkt placebo
Shankhpushpi+creatin+bhringraj+bacopa pulver i varm micrad mjölk och effekten av Shank https://www.frontiersin.org/articles...020.00171/full hade en omedelbar hypnotisk sömngivande effekt som inte Ashwagandha har.
Citera
2022-03-04, 21:01
Medlem
Jävligt tråkigt att skiten slot ut som benso på urinprov, vart tvungen o sluta.
Citera
2022-03-12, 00:21
Medlem
Någon som fått huvudvärk av ksm66?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här