2022-04-06, 00:19
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Tänker på röjningsarbetet.. Allt militärt skrot som skall forslas bort sedan. Och alla ryska kroppar som lämnats att ruttna i Ukraina. Vilket enormt eftermäle.
Scrapmetallindustrin i Ukraina får en rejäl boost. De blir hela världens fyndmarknad efter detta. Everyone is gonna want their shit.
Citera
2022-04-06, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag gillar att telefonnumrena publicerats. Deras släktingar därhemma måste ha fått en miljon hotsamtal per dag efter det.

Haha, ja jävlar. Förhoppningsvis så får dom det dom förtjänar en vacker dag.
Citera
2022-04-06, 00:20
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Du vet vad du håller på med. Jag är inte ensam om att fatta men nåväl.

Jag har full förståelse att dom gör detta om det ens stämmer. Twitter är Twitter.

Kunde lika gärna varit deras moder, dotter, son, pappa osv som låg i massgraven eller på gatan.

Vi vänder på steken och Ukraina var dom som attackerade och utförde massmord så hade jag känt samma har gentemot dom.

Fattar du nu?

Nej jag fattar inte. Jag generaliserar inte som du gör, som tur är gör den stora majoriteten av soldater det inte heller.

Man kan inte anta och hata ett helt folk och varje individ av det folket för en gärning de inte begått.

Du resonerar i princip som nazisterna gjorde med judarna.

"Dom tar våra pengar", "dom förstör vårt samhälle", "dom är monster allihop".

Den generaliseringen hör hemma i stenåldern eller hos någon som är mentalt efterbliven. Är du mentalt efterbliven är du ursäktad.

Dessa som blev mördade hade också familjer ryssar eller ukrainare. Det rapporteras om att många ryska soldater inte ens vill vara där men det finns inga alternativ. Ni vet ju hur Putin är, antingen är det att lyssna eller dingla i galgen.

Konceptet du försöker förmedla är "öga för öga" vilket jag håller med om om en individ har utsatt dig för det du nämner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Nådaskott, med betoning på nåd.

Själv hade jag nog bara hällt salt på dem och gått därifrån.

Troligtvis landsförrädare som samarbetat med ockupationsmakten. Ingen gillar förrädare, visst ukrainarna går fram hårt med dem, men det går inte att jämföra med ryssarnas systematiska vidriga övergrepp som vi fått bekräftade de senaste dagarna.
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ja kommunisttiden satt djupa ärr i Ryssland! jag tror inte ryska soldater under vk1 höll på så här... och inte före heller.
De har alltid varit sådär. På Carolus Rex tid våldtog de kvinnor och sen sprängde de deras könsorgan med krutpåse som de körde in.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ja kommunisttiden satt djupa ärr i Ryssland! jag tror inte ryska soldater under vk1 höll på så här... och inte före heller.

Läs lite historia, ryssarna har alltid gjort precis så som de gör nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Tänker på röjningsarbetet.. Allt militärt skrot som skall forslas bort sedan. Och alla ryska kroppar som lämnats att ruttna i Ukraina. Vilket enormt eftermäle.

Fy fan, kommer vara en massiv uppgift. Sedan lappa ihop landet igen.

Har svårt att se Ukraina och Ryssland någonsin på en överskådlig framtid kunna närma sig varandra när detta är över.
Citera
2022-04-06, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Nej jag fattar inte. Jag generaliserar inte som du gör, som tur är gör den stora majoriteten av soldater det inte heller.

Man kan inte anta och hata ett helt folk och varje individ av det folket för en gärning de inte begått.

Du resonerar i princip som nazisterna gjorde med judarna.

"Dom tar våra pengar", "dom förstör vårt samhälle", "dom är monster allihop".

Den generaliseringen hör hemma i stenåldern eller hos någon som är mentalt efterbliven. Är du mentalt efterbliven är du ursäktad.

Dessa som blev mördade hade också familjer ryssar eller ukrainare. Det rapporteras om att många ryska soldater inte ens vill vara där men det finns inga alternativ. Ni vet ju hur Putin är, antingen är det att lyssna eller dingla i galgen.

Konceptet du försöker förmedla är "öga för öga" vilket jag håller med om om en individ har utsatt dig för det du nämner.

Dom som är där nu, är såna som vill vara där. Det tåget har gått.

Sluta försöka klistra på en epitet på mig. Dåligt försök till härskarteknik.

Du svamlar bara massa dynga som en papegoja.

Jag har sagt min åsikt och så är det. Tror den är glasklar för alla förutom du.
Citera
2022-04-06, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
De har alltid varit sådär. På Carolus Rex tid våldtog de kvinnor och sen sprängde de deras könsorgan med krutpåse som de körde in.

Trevligt, dom håller en röd linje i sitt beteende iaf.

Det jag gillar är att Ryssland tappade ansiktet inför världen som stormakt. Utan nukes så hade dom inte klarat sig länge.
Citera
2022-04-06, 00:25
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Finns det bekräftat att det är ryska soldater och vilket datum det var? Känns som det vore bra att ha som underlag vid eventuell krigsrätträttegång. Enkelt att identifiera de skyldiga är det också.
3:e april: Namn på de ryska soldaterna, (hem)orter de skickade sitt tjuvgods till och deras telefonnummer finns i artikeln där.
https://www-pravda-com-ua.translate.goog/news/2022/04/4/7337132/?_x_tr_sl=uk&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=en&_x_tr_pto=wap p
Citat:
On April 3, Belarusian Gayun released more than 3 hours of video footage from a surveillance camera at the SDEK delivery service office in Mozyr, Belarus, near the state border with Ukraine.
The video clearly shows the faces and some chevrons on the sleeves of the occupiers.
  • Kovalenko Yevheniy Yevheniyovych sent 450 kilograms of instruments, musical speakers, a table, a tent, etc. to Rubtsovsk. Phone: +79130213100
Bör inte vara några större svårigheter att identifiera fanskapen heller:
https://img.pravda.com/images/doc/a/c/acea2dc-0000212.jpg
Citera
2022-04-06, 00:28
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous

Citat:
Ursprungligen postat av scissorhands
Läs lite historia, ryssarna har alltid gjort precis så som de gör nu.

Jag har läst en hel del historia svensk historia och våra krig mot ryssland men

det adiaphorous beskriver är faktiskt inget jag kände till... så jag får väl be om ursäkt.
Citera
2022-04-06, 00:29
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Trevligt, dom håller en röd linje i sitt beteende iaf.

Det jag gillar är att Ryssland tappade ansiktet inför världen som stormakt. Utan nukes så hade dom inte klarat sig länge.

Utan sina kärnvapen är jag säker på att Sverige och Finland skulle kunna varit i Moskva på 2-3 dagar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in