Citat:
Ursprungligen postat av
Knarkblomman
Du vet vad du håller på med. Jag är inte ensam om att fatta men nåväl.
Jag har full förståelse att dom gör detta om det ens stämmer. Twitter är Twitter.
Kunde lika gärna varit deras moder, dotter, son, pappa osv som låg i massgraven eller på gatan.
Vi vänder på steken och Ukraina var dom som attackerade och utförde massmord så hade jag känt samma har gentemot dom.
Fattar du nu?
Nej jag fattar inte. Jag generaliserar inte som du gör, som tur är gör den stora majoriteten av soldater det inte heller.
Man kan inte anta och hata ett helt folk och varje individ av det folket för en gärning de inte begått.
Du resonerar i princip som nazisterna gjorde med judarna.
"Dom tar våra pengar", "dom förstör vårt samhälle", "dom är monster allihop".
Den generaliseringen hör hemma i stenåldern eller hos någon som är mentalt efterbliven. Är du mentalt efterbliven är du ursäktad.
Dessa som blev mördade hade också familjer ryssar eller ukrainare. Det rapporteras om att många ryska soldater inte ens vill vara där men det finns inga alternativ. Ni vet ju hur Putin är, antingen är det att lyssna eller dingla i galgen.
Konceptet du försöker förmedla är "öga för öga" vilket jag håller med om om en individ har utsatt dig för det du nämner.