2022-04-06, 00:07
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Inte många som sover sömnlösa över döda ryssar.

Sorry, not sorry!

Jag fattar inte vad du vill komma fram till.

Men jag gissar att eftersom att två av länkarna visade ukrainska krigsbrott och attacker på civila så triggas du?

De andra länkarna som visade gravarna i Bucha 10 mars (som passar in i din världsbild) acceptera du, likväl 14-åriga Yuri som såg sin pappa bli ihjälskjuten av ryska soldater.

Men jag fattar, du är korkad, det är lugnt.

Därav förmodar jag att om Sverige skulle dras in i kriget och du tvingas strida, blir tillfångatagen och ger upp men ändå blir torterad och mördad, är helt okej?

Eller är det okej om, låt säga, en finländare skulle mörda dig men inte en ryss?
Citera
2022-04-06, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
jo men d där var ju under kommunisttiden jag menar från tsardömmets tid och tidigare hehe!

Aha, sry. Troligtvis så ägde dom mest dödligaste händelserna under kommunisterna.
Citera
2022-04-06, 00:10
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ryssarna är kända för desinformation och du verkar vara en av dessa alt nyttig idiot.

Men förmodligen så har några ryssar fått sätta livet till som hämnd. Men om det har skett så har iaf ukrainska myndigheter gått ut offentligt med att dessa kommer att utredas och straffas.

Ryssland skyller bara ifrån sig.

Ryska jultomten: du får desinformation, du får desinformation, alla får desinformation.

Såklart finns det propaganda från andra hållet med. Men inte lika mycket som ryssen.

Stridande ryska soldater. Förmodligen har det varit en hård strid och då dör soldater. Nån frustrerad soldat som skjuter några skott extra i stridens hetta. Det är milsvitt från att våldta och buntbanda civila för att sen bränna kropparna och plundra hemmen.
Citera
2022-04-06, 00:11
Medlem
Tvonds avatar
Helt sjuk förstörelse av Ryskt materiell Hostomel

https://twitter.com/i/status/1511434992601206786
Citera
2022-04-06, 00:12
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
VARNING, EXTREMT GRAFISKT.

Ukrainare mördar ryska PoWs:

https://twitter.com/GMitakides/status/1511114377071628298?s=20&t=EezTBlxonXO73Vcf-C1aAg
Nådaskott, med betoning på nåd.

Själv hade jag nog bara hällt salt på dem och gått därifrån.
Citera
2022-04-06, 00:13
Medlem
barkies avatar
Citat:
Finns också uppgifter som cirkulerar att ryssar klär ut sig till UA och avrättar Ukrainska fångar för att påverka opinionen i väst.

Om det stämmer lämnar jag osagt, men personligen finner jag det troligt men väljer att reservera mig.

Haha, vadå reserverar dig? Du reserverar dig aldrig, du är alldeles för dum för att kunna formulera en enda tanke på egen hand.

"ingen bryr sig om döda ryssar" eller vad sa du?

Jag skräms av avsaknaden av mänsklighet. Vi vet att Ryssland gör det men att de får stjäla andras är den största vinsten av alla.

Är jag i strid och motståndaren ger upp torterar och avrättar jag inte denna, rysk, ukrainsk, finsk, kines you name it.

De kräver något riktigt vidrigt över en människa oavsett nationalitet att göra en sån sak.
Citera
2022-04-06, 00:13
Medlem
Citat:
Jag fattar inte vad du vill komma fram till.

Men jag gissar att eftersom att två av länkarna visade ukrainska krigsbrott och attacker på civila så triggas du?

De andra länkarna som visade gravarna i Bucha 10 mars (som passar in i din världsbild) acceptera du, likväl 14-åriga Yuri som såg sin pappa bli ihjälskjuten av ryska soldater.

Men jag fattar, du är korkad, det är lugnt.

Därav förmodar jag att om Sverige skulle dras in i kriget och du tvingas strida, blir tillfångatagen och ger upp men ändå blir torterad och mördad, är helt okej?

Eller är det okej om, låt säga, en finländare skulle mörda dig men inte en ryss?

Du vet vad du håller på med. Jag är inte ensam om att fatta men nåväl.

Jag har full förståelse att dom gör detta om det ens stämmer. Twitter är Twitter.

Kunde lika gärna varit deras moder, dotter, son, pappa osv som låg i massgraven eller på gatan.

Vi vänder på steken och Ukraina var dom som attackerade och utförde massmord så hade jag känt samma har gentemot dom.

Fattar du nu?
Citera
2022-04-06, 00:15
Medlem
Citat:
Haha, vadå reserverar dig? Du reserverar dig aldrig, du är alldeles för dum för att kunna formulera en enda tanke på egen hand.

"ingen bryr sig om döda ryssar" eller vad sa du?

Jag skräms av avsaknaden av mänsklighet. Vi vet att Ryssland gör det men att de får stjäla andras är den största vinsten av alla.

Är jag i strid och motståndaren ger upp torterar och avrättar jag inte denna, rysk, ukrainsk, finsk, kines you name it.

De kräver något riktigt vidrigt över en människa oavsett nationalitet att göra en sån sak.

Gud va arg du är! Är du orolig för någon?

Olika saker dock vad detta inlägg du citerade handlade om då.
Citera
2022-04-06, 00:15
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Finns också uppgifter som cirkulerar att ryssar klär ut sig till UA och avrättar Ukrainska fångar för att påverka opinionen i väst.

Om det stämmer lämnar jag osagt, men personligen finner jag det troligt men väljer att reservera mig.

Händer nog jävligt mycket skit där nere, och mera kommer att ske. Lögner blandas med sanning till en grå oaptitlig, obegriplig röra som resultat. Civilbefolkningen lever farligast och dör först som sist och flest.

Slaktarna lever längst på bägge sidor. För man spakar ju alltid neråt..
Citera
2022-04-06, 00:16
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Helt sjuk förstörelse av Ryskt materiell Hostomel

https://twitter.com/i/status/1511434992601206786
Tänker på röjningsarbetet.. Allt militärt skrot som skall forslas bort sedan. Och alla ryska kroppar som lämnats att ruttna i Ukraina. Vilket enormt eftermäle.
Citera
2022-04-06, 00:17
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Sedär, vilket arbete. Bara hoppas dom dras inför rätta alternativt blir våldtagna med järnspett innan dom får en kula i bakhuvudet.
Jag gillar att telefonnumrena publicerats. Deras släktingar därhemma måste ha fått en miljon hotsamtal per dag efter det.
Citera
2022-04-06, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Händer nog jävligt mycket skit där nere, och mera kommer att ske. Lögner blandas med sanning till en grå oaptitlig, obegriplig röra som resultat. Civilbefolkningen lever farligast och dör först som sist och flest.

Slaktarna lever längst på bägge sidor. För man spakar ju alltid neråt..

Tyvärr är det så. Enda meningen jag ser med kriget är att Putin vill bygga ett nytt ryskt imperium som han lämnar efter sig.

Vill bli större än Stalin. Vad har karln att förlora? Börjar bli gammal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in