2022-04-05, 23:57
Medlem
HejaFinlands avatar
Vad tror alla FB-experter om hur alla dödade och skadade ryska soldater påverkar opinionen i Ryssland? åsikterna om kriget, om Putin, om regeringen? Bryr sig inte Svensson-ryssen? Blir de mer mot kriget? Blir de mer nationalistiska och vill mörda fler ukrainare?

Citat:
Ursprungligen postat av scissorhands
Det är svenskarna som har degenererat språken, finlandssvenskarna talar korrekt svenska om än med karakteristisk brytning.

Dialekt inte brytning.
Citera
2022-04-05, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jo jag såg bilden på en 3åring de gjort samma sak med tidigare idag i tråden... jag ångrar att jag klicka in mig på det twitterinlägget! mitt hat mot ryssarna bara ökar.

och då var jag pro Putin innan detta krig och jag gillade Ryssland... men efter de här så vill jag se dem hängas

Jävla as!

Visar dock på vilken usel disciplin den ryska krigsmakten har på sina soldater.

Verkar mest vara ett gäng rövarpack som drar omkring och där de flesta förhoppningsvis får en kula eller en nlaw.
Citera
2022-04-05, 23:59
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Du såg ju inläggen igår om detta.

Nej inte om att de skickar stöldgods/loot till hemlandet, därför jag frågar för det var bland de första som postats med:

Synliga ansikten.

Tydligt igång med en akt.

Enkla att identifiera med ansikte (så de går att knyta till ett förband).

Varenda rysk soldat jag sett har verkligen haft en flagga eller text på jacka/tröja som utmärker därav min förfrågan.

Samma med tidsstämpel som är 1970xx. Får man fram tid och datum så är det open and shut och skyldiga som fan + att man då kan spåra var de har varit.
Citera
2022-04-05, 23:59
Medlem
Citat:
Du såg ju inläggen igår om detta.

https://motolko.help/en-news/hajun-project-published-the-data-of-russian-marauder-soldiers-who-may-be-involved-in-crimes-on-the-t erritory-of-ukraine/

Sedär, vilket arbete. Bara hoppas dom dras inför rätta alternativt blir våldtagna med järnspett innan dom får en kula i bakhuvudet.
Citera
2022-04-06, 00:00
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Jävla as!

Visar dock på vilken usel disciplin den ryska krigsmakten har på sina soldater.

Verkar mest vara ett gäng rövarpack som drar omkring och där de flesta förhoppningsvis får en kula eller en nlaw.

Ja kommunisttiden satt djupa ärr i Ryssland! jag tror inte ryska soldater under vk1 höll på så här... och inte före heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Postade knappast något proryskt. Jag postade om kriget.

Inte många som sover sömnlösa över döda ryssar.

Sorry, not sorry!
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Nej inte om att de skickar stöldgods/loot till hemlandet, därför jag frågar för det var bland de första som postats med:

Synliga ansikten.

Tydligt igång med en akt.

Enkla att identifiera med ansikte (så de går att knyta till ett förband).

Varenda rysk soldat jag sett har verkligen haft en flagga eller text på jacka/tröja som utmärker därav min förfrågan.

Samma med tidsstämpel som är 1970xx. Får man fram tid och datum så är det open and shut och skyldiga som fan + att man då kan spåra var de har varit.
https://motolko.help/en-news/hajun-project-published-the-data-of-russian-marauder-soldiers-who-may-be-involved-in-crimes-on-the-t erritory-of-ukraine/

Alla telefonnummer står ju där. Bara att ringa och fråga. Du kan väl ryska.
Senast redigerad av allegrageller 2022-04-06 kl. 00:03.
Citera
2022-04-06, 00:02
Medlem
barkies avatar
Citat:

Såg nu, tack för länk. Det är sån här information som är guld.
De har inte bara identifierat dessa jävla avskum till människor men också vad de skickat.

Nästa steg torde vara att spåra deras rörelser och sakerna de stal samt koppla de till eventuella mord/övergrepp/stölder.
Citera
2022-04-06, 00:02
Medlem
Citat:
Ja kommunisttiden satt djupa ärr i Ryssland! jag tror inte ryska soldater under vk1 höll på så här... och inte före heller.

Säg inte det!

https://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_war_crimes
"The NKVD also conducted the Katyn massacre, summarily executing over 20,000 Polish military officer prisoners in April and May 1940."

Edit: It is estimated that 3,450 Jews or 2.3 percent of the Jewish victims killed during the Russian Civil War were murdered by the Bolshevik armies
Citera
2022-04-06, 00:03
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Jag skulle inte ha några problem med att de såg mellan fingrarna... efter vad jag sett vad ryssarna har gjort mot civila i Ukraina... man får ändå ha någon slags förståelse för dessa soldater... det kanske är deras släktingar som vi har fått sett bilder på där de blivit våldtagna och mördade på brutala hänsynslösa sätt...

Det jag retar mig upp på är att man :

1. Man filmar det, dvs dokumenterar det..
2. Man poserar och ler..(i bästa Ted Bundy stil)..
3. Man visar upp sina trofer..(att man avrättar)

Det inte bara ser illa ut, det är illa. Det låter illa i mina öron när jag hör "Slava Ukraini" i detta.

När ryssarna får se detta, så kommer man ju inte att visa "vit flagg" om läget är pyrt, utan man slåss till sista man och lever rövare/tar hämnd innan etc..

Eskalering. Denna gång var det Ukrainarna som bjöd på det..
Citera
2022-04-06, 00:05
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Säg inte det!

https://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_war_crimes
"The NKVD also conducted the Katyn massacre, summarily executing over 20,000 Polish military officer prisoners in April and May 1940."

Edit: It is estimated that 3,450 Jews or 2.3 percent of the Jewish victims killed during the Russian Civil War were murdered by the Bolshevik armies

jo men d där var ju under kommunisttiden jag menar från tsardömmets tid och tidigare hehe!

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Det inte bara ser illa ut, det är illa. Det låter illa i mina öron när jag hör "Slava Ukraini" i detta.

När ryssarna får se detta, så kommer man ju inte att visa "vit flagg" om läget är pyrt, utan man slåss till sista man och lever rövare/tar hämnd innan etc..

Må så vara... men hämnd begär är nog inget man skall underskatta! och de skulle nog de flesta människor känna om man ser bilder på sina landsmän blir våldtagna och mördade lite hur som av ryssarna...

och det var ryssarna som började inte ukrainarna de betalar tillbaka med samma mynt bara.
Senast redigerad av nousernameneeded 2022-04-06 kl. 00:08.
Citera
2022-04-06, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Finns också uppgifter som cirkulerar att ryssar klär ut sig till UA och avrättar Ukrainska fångar för att påverka opinionen i väst.

Om det stämmer lämnar jag osagt, men personligen finner jag det troligt men väljer att reservera mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in