2022-04-05, 17:58
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Always the victim!

Visst låter det inte positivt sett från Liverpools synvinkel men får väl se hur det blir under matchen innan jag personligen klagar alltför högljutt.

Jag gillar att ha mina ursäkter färdiga tidiga så jag kan hänvisa tillbaka till dessa

Men Tierny är verkligen en katastrof. Man kan ju inte tro det på den här nivån men det känns som om han hatar Liverpool.
Citera
2022-04-05, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Så du klarar alltså inte av att se skillnaden i orden ”tror” och ”borde”..? Imponerande.

Ren BS. Du vill inte komma med ngn tydlig förklaring på detta, eftersom att du inte har det. Kort o gott..

Och nej, jag överskattar inte Arsenal’s förmåga.
Eller hur? Nästan lika imponerande som att du inte vet skillnaden mellan ”tror” och ”100% säker”.

Med din logik borde du ju tippat annorlunda och inte vinst? Men jag förstår, det svider väl såhär dagen efter att ni fått stryk av Palace med självaste Vieira vid rodret
Citera
2022-04-05, 18:07
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
100%. Och jag är inte ett dugg orolig för Spuds, eller för ngt annat lag.
Tierney ska troligen operera knäet och troligen borta resten av säsongen, stort avbräck för er i kampen om CL.
Citera
2022-04-05, 18:22
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Men kan du/ni inte då ta och förklara varför du menar att Tottenham har ett lättare schema framför sig, annat än att bara lista upp lagen som de ska möta? Det finns ingen logik i vad du skriver.

Förstår du inte inlägget du citerar? Står varför där.
Citera
2022-04-05, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exe.e
Svag match ifrån Arsenal bara med tanke på att inga riktigt farliga målchanser skapades, men ändå ett lag som varit väldigt formstarka innan gör en blek insats. Men det händer att alla lag går på en mina då och då.
Det är sant att alla lag då och då gör en svagare match än vad man trott... De starkaste lagen (City och Liverpool) som har så otroligt bra trupper kanske är undantagen då de har så mycket kvalitet på bänken och kan rotera spelare utan att kvalitet påverkas alltför mycket.
Citera
2022-04-05, 18:47
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Eller hur? Nästan lika imponerande som att du inte vet skillnaden mellan ”tror” och ”100% säker”.

Med din logik borde du ju tippat annorlunda och inte vinst? Men jag förstår, det svider väl såhär dagen efter att ni fått stryk av Palace med självaste Vieira vid rodret
Tydligen, så klarar du ju inte av att se skillnaden på ”säker” och ”tror” heller. Men vart har jag hävdat att vi borde ha vunnit över Palace igår, Huh?

Jag var väldigt klar på att denna match skulle bli en tuff uppgift för oss, vår hårdaste bortamatch för resten av säsongen. Och nej, denna förlust svider inte ngt extra p g a att laget som vi förlorade mot är en Gunners-legend - tvärtom så är jag glad över att det går såpass bra för Paddy och hans CP.
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Förstår du inte inlägget du citerar? Står varför där.
Nej, det gör det öht inte.
Citera
2022-04-05, 18:52
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Tydligen, så klarar du ju inte av att se skillnaden på ”säker” och ”tror” heller. Men vart har jag hävdat att vi borde ha vunnit över Palace igår, Huh?

Jag var väldigt klar på att denna match skulle bli en tuff uppgift för oss, vår hårdaste bortamatch för resten av säsongen. Och nej, denna förlust svider inte ngt extra p g a att laget som vi förlorade mot är en Gunners-legend - tvärtom så är jag glad över att det går såpass bra för Paddy och hans CP.

Nej, det gör det öht inte.

Så det står inte följande i inlägget du citerade?
"Totala platserna som kvarvarande motstånd ligger på för tillfället.
Arsenal får då ihop 93 (och per match 10.3)
Tottenham får ihop 94 (och per match 11.75)

För att göra det än mer tydligt Tottenham möter två lag topp 7, Arsenal möter fyra.
"

Jag tycker iaf att det ser ut som att det står så i inlägget.
Citera
2022-04-05, 18:55
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Det är sant att alla lag då och då gör en svagare match än vad man trott... De starkaste lagen (City och Liverpool) som har så otroligt bra trupper kanske är undantagen då de har så mycket kvalitet på bänken och kan rotera spelare utan att kvalitet påverkas alltför mycket.
Alla lag går på några oväntade ”smällar” då och då - inklusive Man City och/eller Liverpool. Och denna match var inget undantag.

Men på tal av Tierney och bredden i våran trupp, så är det inte alls officiellt att Tierney är ute för resten av säsongen. Men om så skulle vara fallet, så är jag ändå inte speciellt orolig - vi såg ut som ett helt annat lag i 2:a halvan (efter att vi gjorde roteringar i laget, och ändrade formation) mot Palace igår jämfört med hur det såg ut under de första 45+.

Huvudskälet till att varför vi åkte på stryk på Selhurst Park, var p g a att samtliga av våra spelare såg helt trötta ut under den första timmen eller så.
Citera
2022-04-05, 18:58
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Så det står inte följande i inlägget du citerade?
"Totala platserna som kvarvarande motstånd ligger på för tillfället.
Arsenal får då ihop 93 (och per match 10.3)
Tottenham får ihop 94 (och per match 11.75)

För att göra det än mer tydligt Tottenham möter två lag topp 7, Arsenal möter fyra.
"

Jag tycker iaf att det ser ut som att det står så i inlägget.
Det för dåligt och väldigt otydligt.
Citera
2022-04-05, 19:12
Medlem
Citat:
Alla lag går på några oväntade ”smällar” då och då - inklusive Man City och/eller Liverpool. Och denna match var inget undantag.

Men på tal av Tierney och bredden i våran trupp, så är det inte alls officiellt att Tierney är ute för resten av säsongen. Men om så skulle vara fallet, så är jag ändå inte speciellt orolig - vi såg ut som ett helt annat lag i 2:a halvan (efter att vi gjorde roteringar i laget, och ändrade formation) mot Palace igår jämfört med hur det såg ut under de första 45+.

Huvudskälet till att varför vi åkte på stryk på Selhurst Park, var p g a att samtliga av våra spelare såg helt trötta ut under den första timmen eller så.
Helt enig med dig, även de två lagen får någon oväntad förlust då och då. Det jag egentligen menade är att de kan förebygga vissa formsvackor där laget är slitet genom klokt roterande så att många spelare hela tiden är fräscha och spelsugna. Men de lagen har å andra sidan nästan hela truppen även på landslagsuppdrag...
Ja, Arsenal blev bättre i andra halvlek och skapade bra chanser. Men det är svårt att hämta upp underläge 0-2.
Citera
2022-04-05, 21:26
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Satt och funderade på det faktum igår att United med sin extremt usla och med all rätt hånade och ifrågasatta prestation ändå faktiskt bara är så pass få poäng bakom fjärdeplatsen och CL-spel. Säger ganska mycket om hur långt efter United, Arsenal, Spurs, West Ham är mot City / Pool och sedan för tillfället Chelsea i en egen liten bubbla mittemellan.

Tycker det är mer Tavarez på de två första målen. Även om Ödegard har vart bra så är det 6p nu med onödiga straffar han kostat (kapning av Fred och denna).

Japp, det är roligt att "det enda" som krävs är att vinna lite matcher i rad, så kan hela racet vara vänt upp och ner sen. Inte kul att vara mitt i det såklart, särskilt när man ligger sämst till.. men runt 8 omgångar kvar, mycket kan hända.

Går att argumentera för att Tavarez får ta dem på sig också. Först har han helt vikt ner sig på ettan (alternativt blir knuffad i ryggen, beroende på vilka glasögon man har på sig), på tvåan upphäver han offsiden (dödssynd för en ytterback att ligga lägre ner i banan än sina mittbackar) och är väldigt passiv, hänger inte alls med Ayew. För mig är det stora dock att Gabriel försöker nå två bollar och misslyckas kapitalt, vilket sätter hans lag i skiten.
Citera
2022-04-05, 23:39
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exe.e
Svag match ifrån Arsenal bara med tanke på att inga riktigt farliga målchanser skapades, men ändå ett lag som varit väldigt formstarka innan gör en blek insats. Men det händer att alla lag går på en mina då och då.

Jag räknade till tre jättechanser. Smith-Rowe, Ödegaard & Nketiah.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in