2022-04-05, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Var/när har jag påstått att vi borde ha vunnit över Palace? Jag förutsåg gårsdagens match som den tuffaste bortamatch för oss resten av den här säsongen.

Men jag är fortfarande 100% säker på att vi kniper fjärdeplatsen, och jag är öht inte orolig för Bottenham - eller ngt annat lag för den del.

I matchtråden så sent som igår skrev du följande.

Citat:
Jag tror att vi vinner med 2-1 borta mot Palace ikväll.

Come on you Gunners !!
Citera
2022-04-05, 16:36
Medlem
Att Palace är bra visste jag, jag har även sett Arsenal spela väldigt bra ett antal matcher. I går var det ett blekt Arsenal, speciellt i första halvlek och Palace arbetade hårdare och spelade bättre. Jag kan inte bedöma om det var Palaces spelsätt som gjorde Arsenal passiva, eller om det "bara" var en svag match.
Citera
2022-04-05, 16:59
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
tierney ser ut att missa resten utav säsongen samt osäker på vm.

Källa: Theathletic

Med tanke på att det blev 0-3 mot Palace utan Tierney och han är såpass viktig för laget, riskerar Arsenal nu att rasa ihop som ett korthus med tanke på att svårare matcher väntar?
Citera
2022-04-05, 17:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Att Palace är bra visste jag, jag har även sett Arsenal spela väldigt bra ett antal matcher. I går var det ett blekt Arsenal, speciellt i första halvlek och Palace arbetade hårdare och spelade bättre. Jag kan inte bedöma om det var Palaces spelsätt som gjorde Arsenal passiva, eller om det "bara" var en svag match.

Svag match ifrån Arsenal bara med tanke på att inga riktigt farliga målchanser skapades, men ändå ett lag som varit väldigt formstarka innan gör en blek insats. Men det händer att alla lag går på en mina då och då.
Citera
2022-04-05, 17:03
Medlem
Tocadiscos avatar
Citat:
Oj, Arsenal går på en förlust och då vänder det snabbt! 🤣

Legohead blev skolad av Paddy. Men det märktes på sätt o vis att spelarna hade en sk ”hangover” från landslagsuppehållet, och att de inte hade tränat tillsammans på ett tag. Crystal Palace hade bara en helt annan intensitet och energinivå än vad våra spelare klarade av, och saknadet av Tierney förstås.

Förklara gärna för mig, på ett tydligt o vettigt sätt, hur Tottenham har ett enklare schema för resten av säsongen än vad The Gunners har? Har nämligen inte fått ett enda jävla logiskt svar på det. Annars så är det helkomiskt att du påstår att sp*rs arena är deras ”borg” 😅

Men som sagt, jag är redan helt säker på att Arsenal tar fjärdeplatsen.

Den enklaste, minst tidskrävande och tydligaste förklaringen jag kan ge är att du överskattar ditt Arsenal.
Citera
2022-04-05, 17:03
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Tack för godnatt!

Domaren inför City - Liverpool

Referee: Anthony Taylor.

VAR: Paul Tierney.

oh herre !
Citera
2022-04-05, 17:14
Medlem
Citat:
Oj, Arsenal går på en förlust och då vänder det snabbt! 🤣

Legohead blev skolad av Paddy. Men det märktes på sätt o vis att spelarna hade en sk ”hangover” från landslagsuppehållet, och att de inte hade tränat tillsammans på ett tag. Crystal Palace hade bara en helt annan intensitet och energinivå än vad våra spelare klarade av, och saknadet av Tierney förstås.

Förklara gärna för mig, på ett tydligt o vettigt sätt, hur Tottenham har ett enklare schema för resten av säsongen än vad The Gunners har? Har nämligen inte fått ett enda jävla logiskt svar på det. Annars så är det helkomiskt att du påstår att sp*rs arena är deras ”borg” 😅

Men som sagt, jag är redan helt säker på att Arsenal tar fjärdeplatsen.
Hur säker är du på att Arseanal tar fjärde platsen? får kanske åka ner till London o dela ut lite bakispiller till grabbarna
Citera
2022-04-05, 17:37
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Tack för godnatt!

Domaren inför City - Liverpool

Referee: Anthony Taylor.

VAR: Paul Tierney.
Always the victim!

Visst låter det inte positivt sett från Liverpools synvinkel men får väl se hur det blir under matchen innan jag personligen klagar alltför högljutt.
Citera
2022-04-05, 17:39
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Väldigt enkelt, alla matcherna är listade redan så du borde förstått. Men för att bevisa det än mer.

Totala platserna som kvarvarande motstånd ligger på för tillfället.
Arsenal får då ihop 93 (och per match 10.3)
Tottenham får ihop 94 (och per match 11.75)

För att göra det än mer tydligt Tottenham möter två lag topp 7, Arsenal möter fyra.
Men kan du/ni inte då ta och förklara varför du menar att Tottenham har ett lättare schema framför sig, annat än att bara lista upp lagen som de ska möta? Det finns ingen logik i vad du skriver.
Citera
2022-04-05, 17:45
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
I matchtråden så sent som igår skrev du följande.

Så du klarar alltså inte av att se skillnaden i orden ”tror” och ”borde”..? Imponerande.
Citat:
Ursprungligen postat av Tocadisco
Den enklaste, minst tidskrävande och tydligaste förklaringen jag kan ge är att du överskattar ditt Arsenal.
Ren BS. Du vill inte komma med ngn tydlig förklaring på detta, eftersom att du inte har det. Kort o gott..

Och nej, jag överskattar inte Arsenal’s förmåga.
Citera
2022-04-05, 17:47
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EldoradoBakpulver
Hur säker är du på att Arseanal tar fjärde platsen? får kanske åka ner till London o dela ut lite bakispiller till grabbarna
100%. Och jag är inte ett dugg orolig för Spuds, eller för ngt annat lag.
Citera
2022-04-05, 17:49
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Always the victim!

Visst låter det inte positivt sett från Liverpools synvinkel men får väl se hur det blir under matchen innan jag personligen klagar alltför högljutt.
Exakt så.

Liverpool fansen är bäst på att ta på sig offerkoftan, och inget är deras eget fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in