2022-04-05, 11:46
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Att Arsenal skulle få det svårt mot Palace var kanske inte oväntat men trodde inte de skulle bli krossade som de blev.

Triggerwarning

Kul att det lever kring striden om fjärde. United ser ut att ha sämst momentum och ligger skrynkligast till, men ändå bara 3p bakom - det kan vända fort.

Arsenal förlorade inte bara, de fick rejält med däng. Hur påverkar det deras självförtroende för avslutningen?

Gabriel insyltad i alla målen bakåt. Först är det han som missar nicken på Gallaghers frisparksinlägg, sen missar han brytningen på 2-0, sen får han inte stopp på Zaha för straffen - även om det är Ødegaard som klipper Zaha lätt.

För egen del tar jag helst Spurs på plats fyra. Vore om inte annat kul att se allt fäktande härinne som förklarar hur det kunde bli så...
Citera
2022-04-05, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Triggerwarning

Kul att det lever kring striden om fjärde. United ser ut att ha sämst momentum och ligger skrynkligast till, men ändå bara 3p bakom - det kan vända fort.
Satt och funderade på det faktum igår att United med sin extremt usla och med all rätt hånade och ifrågasatta prestation ändå faktiskt bara är så pass få poäng bakom fjärdeplatsen och CL-spel. Säger ganska mycket om hur långt efter United, Arsenal, Spurs, West Ham är mot City / Pool och sedan för tillfället Chelsea i en egen liten bubbla mittemellan.

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Gabriel insyltad i alla målen bakåt. Först är det han som missar nicken på Gallaghers frisparksinlägg, sen missar han brytningen på 2-0, sen får han inte stopp på Zaha för straffen - även om det är Ødegaard som klipper Zaha lätt.
Tycker det är mer Tavarez på de två första målen. Även om Ödegard har vart bra så är det 6p nu med onödiga straffar han kostat (kapning av Fred och denna).
Citera
2022-04-05, 13:41
Medlem
Tocadiscos avatar
Det vänder snabbt!

Vieira pissade på Arteta och prickade taktiken så väl att det blev en utskåpning i derbyt. Thomas och Tierny skadade på det där ersättarna knappt håller PL nivå. Spurs har hittat formen, har ett lättare spelschema kvar och med nyckelmatchen NLD i sin hemmaborg. Arteta leker hård och jagar bort sin C och enda naturliga målskytt som nu sprutar in mål för Barca. Spurs värvar in Dejan som gör succé.

Tror Spurs löser cl nu.
Citera
2022-04-05, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tocadisco
Det vänder snabbt!

Vieira pissade på Arteta och prickade taktiken så väl att det blev en utskåpning i derbyt. Thomas och Tierny skadade på det där ersättarna knappt håller PL nivå. Spurs har hittat formen, har ett lättare spelschema kvar och med nyckelmatchen NLD i sin hemmaborg. Arteta leker hård och jagar bort sin C och enda naturliga målskytt som nu sprutar in mål för Barca. Spurs värvar in Dejan som gör succé.

Tror Spurs löser cl nu.
Spurs har verkligen hittat formen nu med kulan där framme och känns som favoriterna till CL platsen bakom Chelsea. Kul för honom och han spelar riktigt bra!
Citera
2022-04-05, 14:59
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Precis som ni borde ha vunnit över CP? 3-0.
Ni kommer förlora matcher och tappa poäng.

Det kan absolut komma någon mina som laget går på, men som det är nu är Spurs det formstarkaste laget i ligan om man bortser från City, Liverpool och Chelsea, motståndet som kommer framöver är hanterbart, med ett undantag, där Liverpool kommer bli väldigt tufft, men någon/några poäng kommer säkert tappas, precis som det kommer bli för Arsenal.

1 Tottenham Hotspur 19:5 12
2 Liverpool FC 7:0 12
3 Manchester City 7:1 10
4 Brentford FC 10:6 9
5 Chelsea FC 9:5 9
6 West Ham United 6:6 9
7 Arsenal FC 6:7 9
Var/när har jag påstått att vi borde ha vunnit över Palace? Jag förutsåg gårsdagens match som den tuffaste bortamatch för oss resten av den här säsongen.

Men jag är fortfarande 100% säker på att vi kniper fjärdeplatsen, och jag är öht inte orolig för Bottenham - eller ngt annat lag för den del.
Citera
2022-04-05, 15:03
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Att Arsenal skulle få det svårt mot Palace var kanske inte oväntat men trodde inte de skulle bli krossade som de blev.
Det är kanske en fördel att ta med sig att vi saknade Tierney i 11:an.. och Tierney är viktig i sättet som vi spelar på.

Vi blev överkörda i 1:a halvan. Men i 2:a, efter att vi gick över till 4-3-4, så var vi jämnbördiga med CP.
Citera
2022-04-05, 15:23
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tocadisco
Det vänder snabbt!

Tror Spurs löser cl nu.
Oj, Arsenal går på en förlust och då vänder det snabbt! 🤣

Legohead blev skolad av Paddy. Men det märktes på sätt o vis att spelarna hade en sk ”hangover” från landslagsuppehållet, och att de inte hade tränat tillsammans på ett tag. Crystal Palace hade bara en helt annan intensitet och energinivå än vad våra spelare klarade av, och saknadet av Tierney förstås.

Förklara gärna för mig, på ett tydligt o vettigt sätt, hur Tottenham har ett enklare schema för resten av säsongen än vad The Gunners har? Har nämligen inte fått ett enda jävla logiskt svar på det. Annars så är det helkomiskt att du påstår att sp*rs arena är deras ”borg” 😅

Men som sagt, jag är redan helt säker på att Arsenal tar fjärdeplatsen.
Citera
2022-04-05, 15:24
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Det är kanske en fördel att ta med sig att vi saknade Tierney i 11:an.. och Tierney är viktig i sättet som vi spelar på.

Vi blev överkörda i 1:a halvan. Men i 2:a, efter att vi gick över till 4-3-4, så var vi jämnbördiga med CP.
Klart ni är jämnbördiga med 12 man 🤣
Jo jag vet du råka skriva fel men kul att kommentera det hihi
Ni har några bra lägen i slutet för 1-2 bollar i nätet och då hade det siffermässigt sett bra ut.
Citera
2022-04-05, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Förklara gärna för mig, på ett tydligt o vettigt sätt, hur Tottenham har ett enklare schema för resten av säsongen än vad The Gunners har? Har nämligen inte fått ett enda jävla logiskt svar på det.
Väldigt enkelt, alla matcherna är listade redan så du borde förstått. Men för att bevisa det än mer.

Totala platserna som kvarvarande motstånd ligger på för tillfället.
Arsenal får då ihop 93 (och per match 10.3)
Tottenham får ihop 94 (och per match 11.75)

För att göra det än mer tydligt Tottenham möter två lag topp 7, Arsenal möter fyra.
Citera
2022-04-05, 16:11
Medlem
torrenttobbes avatar
Tack för godnatt!

Domaren inför City - Liverpool

Referee: Anthony Taylor.

VAR: Paul Tierney.
Citera
2022-04-05, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Tack för godnatt!
Domaren inför City - Liverpool
Referee: Anthony Taylor.
VAR: Paul Tierney.
Kunde ju vart Mike Dean (som en sista avskedsgåva) med Michael Oliver som VAR
Citera
2022-04-05, 16:29
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
tierney ser ut att missa resten utav säsongen samt osäker på vm.

Källa: Theathletic
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in