2022-04-05, 14:25
Medlem
Freiderichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo

Vad jag menar är att dom med de där outfitten spelar shablon-bilder av flashbackare, och det är snarare andra flashbackare jag inte tycker om

Citat:
Var Mia in charachter när hon var klädd is vart EMO-kavaj? som instagram bilden

Skulle säga att outfiten inte var en spegling av någonting utan enbart bekväma scenkläder de tyckte var fina. Känns som kläderna passar deras person på något sätt och inte som nån karaktär. Så uppfattade jag det och de kommenterade inte outfiten något.
Citera
2022-04-05, 14:30
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freiderich
Skulle säga att outfiten inte var en spegling av någonting utan enbart bekväma scenkläder de tyckte var fina. Känns som kläderna passar deras person på något sätt och inte som nån karaktär. Så uppfattade jag det och de kommenterade inte outfiten något.
Inga klädbyten! så Emma går runt okommenterat i nån manligt arbetarställ, och Ina ser ut som nån flygvärdinna utan att förklara sig? låter barockt
Citera
2022-04-05, 14:35
Medlem
Freiderichs avatar
Citat:
Inga klädbyten! så Emma går runt okommenterat i nån manligt arbetarställ, och Ina ser ut som nån flygvärdinna utan att förklara sig? låter barockt

Precis så. Ina är dock hon i adidasställ så flygvärdinna vet jag inte. Jag har egentligen inte koll på deras klädstil egentligen. Stötte på Ina i Malmö i somras dock men minns inte vad hon hade på sig. Tror att de är baserat på typiska kläder de har på sig vanligtvis. De skojar i podden om att Mia är propert klädd med kavaj på jobbet men lever motsatsen privat.
Citera
2022-04-22, 21:19
Medlem
Såg showen i Umeå igår. Fullsatt salong med mycket engagerad publik. Umeå är ju hemmaplan för Mia och hon fick såklart extra mycket kärlek från publiken, inte minst när hon dissade Skellefteå.

Klart värt en femhundring! Jag och mitt sällskap hade jävligt trevligt!

Ang. scenkläderna så har de orange som ett sammanhållande tema (tror eventuellt att Ina och Mia till och med har likadana orangea t-shirts) men verkar ha satsat på att i övrigt ha medvetet distinkta egna stilar. Tyckte det funkade bra.
Citera
2022-04-26, 10:43
Medlem
Saxofonjudes avatar
Showen var fylld av referenshumor, har man inte följt podden slaviskt så är det ett problem även för en gammal flashbackare som mig att hänga med.

Tillfällena jag vred på smilbanden kunde räknas på ena handen och då handlade det uteslutande om något som en användare på flashback skrivit och lästes upp. Dom tre kvinnornas showande och spexande tilltalar enbart fans som börjat idolisera programledarna, för mig var det som att titta på ett företagskonvent där kontorsanställda kliver upp på scen för lite underhållning, men det är enbart är kul för andra kollegor. Mig gav det således ingenting, för spexen är inte vidare bra om man nu inte vill se sin idol bjuda på sig själv i sång som överröstas av musiken.

Med fans menar jag förövrigt fangirls. Det gick upp för mig under showens gång att den är skapad av kvinnor för kvinnor. Mängden fangirls som överröstade lokalen i jubel var förvånansvärt stort. Många kvinnor i publiken verkade uppskatta showen väldigt mycket och jag bevittnade många som kiknade av skratt när jag själv undrade om man kanske kunde smita ut lite tidigare.

Fokuset på sex och snusk taget från forumet, kanske framförallt det var som riktat mot dom själva, var stort och hur kul är det egentligen att höra om och om igen? Inte så värst för mig, men det gick hem för dessa fangirls som jag förövrigt tror aldrig satt sin fot i forumet utan enbart känner till det via denna podd. Kan förresten inte låta bli att tro att dom faktiskt tar åt sig på riktigt av det som skrivs om dem på forumet men försöker maskera detta som humor i showen, vi alla vet ju att kvinnor är bräckliga varelser som vars skinn på näsan utåt kan verka vara tjockt men i verkligheten inte är det.

Nä att betala 500 spänn för att se dessa tre Mia Skäringer-typer spexa runt och försöka vara roliga var ingen höjdare. Sen att behöva bevittna den där feta i blåställ stappla runt på scenen som en jävla pensionär var bara tragiskt. Trodde först att det var med mening bara för att få några "hon har tagit den i tvåan" kommentarer men har insett i efterhand att det handlar om bristande fysisk förmåga. Maken till stelt höftparti och svårigheter att röra sig normalt har jag sällan skådat från någon som bara är född 83 och inte ens fött barn. Jag har sett kvinnor i 80års åldern som är mer virala och rörliga. Jag misstänker förövrigt att inte någon av dessa kvinnor har fött några barn eller kommer göra det! Dom är alla tre själva sinnebilden av den moderna vilsna kvinnan.

Nåväl. Jag rekommenderar inte att spendera pengar på detta.
Citera
2022-04-27, 13:12
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
Showen är väl bara en snabb ihopsatt cashgrab signerad dom pengakåta kvinnorna bakom Kahlo.

Läser om dessa två kvinnor på deras egen site och man vill ju bara kräkas i munnen:

"– Jag hade under flera år hört talas om dessa supertalanger och när vi till slut fick chans att samarbeta var det en ren fröjd. " - David Sundin.

"– Malin och Sophie är så engagerade och uppfinningsrika. Inget verkar vara ett problem för dem, konstaterar Henrik Schyffert."

"– Jag har varit lite avundsjuk på Schyffert och Lindström som fått jobba så mycket med Malin och Sophie genom åren, säger Kristian Luuk."

Det är som dom lyckats samla Sveriges mest vidriga människor på ett och samma ställe.

Men det är inte förvånade, vi lever ju trots allt i ett land där Stefan och Krister drar utsålda hus och där folk betalar 350kr för att Ola-Conny från Ullared ska skicka en videohälsning.
Citera
2022-04-27, 21:46
Medlem
ProfessorAs avatar
Har inte fått tummen ur tumvärmaren för än nu. Men här kommer mina tankar efter att ha sett showen i Linköping.

Ina sprätte mest runt som en gammal tjackis som mjukat sig med benzo. Så fort hon snackade började hon studsa och rycka med armarna så jag glömde bort att lyssna på vad hon sa.

Mia satt bra på sitt stödben och väste lite med sin hesa röst.

Men Emma! HELVETE vad sexig människa. Den där fula sparkdräkten gjorde nåt med hennes stjärt som fick mig förhäxad. Den har stannat kvar hos mig. Jag tänker på den när jag ska sova eller när alla andra tankar är slut. Jag satt för visso rätt långt bak, men ändå. Fan asså!
Sen när hon sjöng om alla smeknamn hon har på prutten sin, det var till mig!

Hade man vart bättre på det här med initiativ och problemlösning hade jag nog sökt upp’na och stämt av lite för framtiden. Eller i alla fall bildgooglat lite..

Aja. Emma, vilken milfig jävla dröm-damp-brud! I så jävla rätt element, som gjord för scen! Kommer hon till Linkan (eller nån annanstans) igen kanske jag kollar om nån köper biljett.
Citera
2022-05-06, 20:12
Medlem
När jag såg showen så satt det en sjukt creepy snubbe framför mig som filmade och fotade Mia under hela showen. Han zoomade in på Mia hela tiden oavsett om hon sa eller gjorde något, jag tror inte ens han tittade eller lyssnade på Emma och Ina.
Har Mia en stalker? Troligtvis.
Citera
2022-05-07, 17:30
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rum77
När jag såg showen så satt det en sjukt creepy snubbe framför mig som filmade och fotade Mia under hela showen. Han zoomade in på Mia hela tiden oavsett om hon sa eller gjorde något, jag tror inte ens han tittade eller lyssnade på Emma och Ina.
Har Mia en stalker? Troligtvis.
Jag tror Carlbom har varit på showen precis så det kan nog stämma.
Citera
2022-05-27, 09:09
Medlem
Känner jag behöver gå in & skriva - vilket jag sällan gör, är mer en flashback konsument än producent av innehåll MEN..

Såg trion i Göteborg igår, det var helt jäkla magiskt. Lite kort dock, kunde varit längre! Skrattade så hårt så min röst är ju mindre njutbar idag.

Fantastiskt, kläderna, rekvisitan & hela stohejet med filmerna i framtiden. Det var klockrent. Lite kort som sagt men helt klart värt varenda öre för att se denna trion!

Kommer sitta på första parkett nästa gång dem kör en show igen, var det bästa på länge & det tackar jag för!

Samt - Mias kläder - var är dem ifrån? Var ju galet snygga!
Citera
2022-05-28, 17:48
Medlem
Rolig show! Lite South Park över det hela, vilket var välkommet. Mia är ju otroligt söt. Hon hade väldigt gullig kemi med Emma tom utöver 'historielektionen'. Och roligt att Inas historieintresse äntligen kom till användning!

En del av showen var mest buskis som drev med tjejernas personligheter. Detta fungerade ibland, men det föll tyvärr pladask tillräckligt många gånger för att showen skulle kännas lite B. Förväntade mig se flickorna läsa upp texter som de gör i podden, för det är de bra på. Det är där deras bästa humor ligger, det blir liksom bärande betong för deras små avstickare som ibland är roliga, och ibland inte. Det lilla av uppläsningarna som var med i liveshowen var suveränt.

Saker som hade kunnat göras bättre, särskilt för de som ej är bekanta med podden, eller som bara hört några få avsnitt.

-Gärna någon kommentar om att Mia är lesbisk i början på showen. En del av skämten som har att göra med Mia och könsorgan/sexuella relationer är roligare när man vet detta. Dessutom får hennes sångnummer då en extra boost av power.

-Mindre hänvisningar till tidigare material. En del var riktigt, riktigt bra. Sångnumret med Mia var suveränt. En av filmerna som visades ang. journalistik var roligt det också. Pratet som berörde en viss årstid var inte lika bra, det byggde på att man lyssnat på alla avsnitt av podden och visste vad det var som togs upp. Visst kan man hänvisa till tidigare avsnitt, men då gärna på ett sätt som gör att alla förstår vad det handlar om.
Citera
2022-07-16, 05:54
Medlem
xavi8222s avatar
Hörde det senaste avsnittet av Trion. Googlade, då jag hörde att Mia var så jäkla snygg. Tja, hon är inte fel på de bilder jag ser. Lite oväntat, måste jag säga. Jag har givetvis förutfattade meningar.

Emma Knyckare är dock väldigt vacker. Helt oväntat också, måste jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in