• 1
  • 2
2022-03-12, 13:52
Medlem
Freiderichs avatar
Igr sg jag Flashback Forever Showen i Lund.
Jag har lyssnat p podden sen dess begynnelse och var frvntansfull fr showen.
Tyckte showen var rolig och vrd slanten! Ni som lyssnar p podden ska ni se showen? Har ni sett den?
Citera
2022-03-12, 14:02
Medlem
Freiderichs avatar
Mia - De skmtade om hennes nervositet infr showen genom att ha p sig ett blte med stolsben s hon kunde stta sig ner och samla sig som hon hade p sig delar av showen. Emma och Ina har man stt p tv/youtube och det var kul att ntligen f se henne agera och inte bara lyssna.

Emma De skmtade om hennes hgljuddhet och att hon ltt snackar politik och feminism och att de andra tv fick hindra henne att politisera showen.

Ina De skmtade om att hon r lite bortglmd i den stora FBF-trden. Ina knyter samman de andra tv och gr en bra trio.

Emma bjd p lite Estonia-sng vilket jag hade frvntansfullt hoppats p. Mia bjd p norsk dunk med Schlacken och fittan snorta koka hela dan.

Ina bjd p bra show men hennes egna del var att hon diskuterade hur historiska karaktrer och hur krig/revolutioner skapades pga homosexualitet. Frstod inte riktigt det roliga med den delen av showen och tycker mig inte minnas att det r ngot som tagits upp i podden frut.

I det stora hela flt showen p bra och man glmde ibland bort att det fanns ett manus och regi och det kndes spontant. Rekommenderar ni som gillar podden att se showen och ni andra fr vl vara stolta ver att detta forum gtt frn pojkrum till teaterscener p bsta sndningstid.

De balanserade vl mellan att showa om gamla segment frn podden och nytt material.

Min sambo fick en uppblsbara Barbara i huvet s showen fr 10/10 (felix style)
Citera
2022-03-13, 21:00
Medlem
Hur mycket "show" var det d? D menar jag typ spex, dansnummer etc.
Podden r oftast rolig men har klurat lite p hur vl det gr att verfra konceptet till ngot som faktiskt r kul att titta p live...
Citera
2022-03-14, 12:22
Medlem
Freiderichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Hur mycket "show" var det d? D menar jag typ spex, dansnummer etc.
Podden r oftast rolig men har klurat lite p hur vl det gr att verfra konceptet till ngot som faktiskt r kul att titta p live...

Det var ju ingen livepodd s det var mycket rrelse ver scen frutom de sngnummer och interaktion med publiken. Det var referenser till tidigare avsnitt snarare n kra safe och gra om segment live. Ngra sngummer som nmnt krdes rakt av frn podden men annars var det unikt material. Frutom att det var kul att se tjejjorna live s kndes det som ett "best of FBF live" snarare n en teater/musikal eller livepodd.

Frutom att de hade basen i trden om podden s var det ven en bas angende de som personer. Mias "blyghet", Emmas ofiltrerade skrytighet och Inas intresse fr historia och hi-fi, teknik, musik osv.
Citera
2022-03-17, 21:24
Medlem
NidarosGnomens avatar
Jag hade inte tnkt att g frst, men nr jag gick in och kollade biljetter s fanns det en enda kvar i min hemstad, s jag passade p och bokade en. Jag har lngtat efter evenemang under nedstgningen av Sverige, s jag har bokat upp hela kalendern med olika evenemang och konserter nu.

Det r frsta gngen jag gr p den hr typen av evenemang sjlv, men det ska bli kul. Mina frvntningar r rtt lga, ven om jag lskar deras podcast.
Citera
2022-03-18, 10:26
Medlem
turbobusss avatar
Jag tyckte att den hade rtt bra tempo, inga stllen dr man knde "Hur lnge till ska de kra den hr sketchen?". Att de krde ngra publikfavoriter var ju vntat, men fan, det r ju favoriter av en anledning. Hoppas man p ngon deep cut eller ovntad referens, s lr man bli besviken. Men bra frestllning r alltid en bra frestllning!

Skulle stta betyget 7-8/10. Vl genomfrt, men lite frutsgbart.
Citera
2022-03-18, 22:08
Medlem
Var p frestllningen i Varberg idag.
Jag gillar podden mycket (med ett avsnitt per vecka gr det inte att vara superkul jmnt men jag tycker de har generellt hg kvalitet) men hade inga frvntningar.
Grymt positivt verraskad, bra tempo och en skn mix av nytt material med inblandning av lite klassiker.
Dessutom snyggt rent sceniskt.
Rtt sugen p att avsluta med klassiska Flashback deviser men det r nog bara jag som tycker det r kul.
Citera
2022-03-19, 13:13
Sg ocks showen i Varberg. Ryckiga svngningar frn cringe till skratt. Vlproducerad och koreografiskt genomarbetad. Bst: Sommarpraten. Smst: Tjejerna hackar p varandras personliga svagheter och anvnder dem som humormaterial. Ondigt d det finns mer n nog material hr p FB. Varfr inte anvnda deras egenheter p ett positivt stt istllet? Dessutom stundtals s buskis att Stefan & Krister bleknar.
Citera
2022-03-19, 20:06
Medlem
Nu kr vi!

Halmstad !
Citera
2022-03-21, 18:08
Medlem
Freiderichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 28k8
Sg ocks showen i Varberg. Ryckiga svngningar frn cringe till skratt. Vlproducerad och koreografiskt genomarbetad. Bst: Sommarpraten. Smst: Tjejerna hackar p varandras personliga svagheter och anvnder dem som humormaterial. Ondigt d det finns mer n nog material hr p FB. Varfr inte anvnda deras egenheter p ett positivt stt istllet? Dessutom stundtals s buskis att Stefan & Krister bleknar.

Gillade ocks sommarpraten mycket. Det kndes som ett smart och sjlvklart segment som utfrdes roligt.
Citera
2022-03-21, 18:10
Medlem
Freiderichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NidarosGnomen
Jag hade inte tnkt att g frst, men nr jag gick in och kollade biljetter s fanns det en enda kvar i min hemstad, s jag passade p och bokade en.

Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
Nu kr vi!

Halmstad !

Vad tyckte ni?
Ni som var i Halmstad, gjorde de ngot srskilt iom att Emma r i frn trakten?
Citera
2022-03-29, 20:27
Medlem
Har tittat p show. Ganska kul. 3 av 3 slidjur! 🙅‍♀️🙆‍♀️🤷‍♀️
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem