2022-04-05, 14:00
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag kan faktiskt hålla med henne. Jag tycker inte att man skall straffa familjemedlemmar. Detta är något som över huvud taget inte får förekomma i ett rättssystem.
Hon lever ett lyxliv som är betalt med pengar stulna från det ryska folket. Tycker det är helt rätt att straffa.
Citera
2022-04-05, 14:00
Medlem
Enligt "France24 english" har Ukraina återtagit staden Malynivka som ligger i Kharkiv oblast. Det är stor förstörelse i den lilla staden.
Citera
2022-04-05, 14:01
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jag kan ingenting om vapenhantering... men om så vore skulle jag köra pil och båge, för när jag ser hur ukrainska civila behandlas som ryssar ser som sitt "brödrafolk" så kan man ju bara tänka sig vad som skulle hända oss svenskar.
Ta jägarexamen och skaffa jaktvapen, då kan du åtminstone sätta en kula i skallen på den förste som kliver in genom dörren.
Citera
2022-04-05, 14:01
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Jag kan ingenting om vapenhantering... men om så vore skulle jag köra pil och båge, för när jag ser hur ukrainska civila behandlas som ryssar ser som sitt "brödrafolk" så kan man ju bara tänka sig vad som skulle hända oss svenskar.

Det vet vi redan sedan ryssarna härjade i den svenska skärgården och kustlandet på 1700-talet, för att få Sverige att sluta ett "fredsavtal".
Citera
2022-04-05, 14:02
Avstängd
Duvlorts avatar
Citat:
Jag kan faktiskt hålla med henne. Jag tycker inte att man skall straffa familjemedlemmar. Detta är något som över huvud taget inte får förekomma i ett rättssystem.

"Straffa"? Flickan får inte resa runt som vanligt, stackars henne.

Titta du en gång till på bilderna med avrättade ukrainska barn och snacka om straff.

Jävla pucko!
Citera
2022-04-05, 14:02
Medlem
erektidiots avatar
Citat:

Inget illa ment, men pil och båge kommer vara nära nog värdelöst. Ta jägarexamen eller gå med i en målskytteförening. Då får du dessutom ett gött och nyttigt utomhusintresse, med bred och generellt trevlig gemenskap, utöver eventuella andra fördelar.
Citera
2022-04-05, 14:03
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ryssfittorna får stå sitt kast. Gillar de inte läget kan de börja demonstrera på hemmaplan, eller söka medborgarskap annorstädes.

Ärligt talat lite humor att "den ryska björnen" gråter över att McDonalds stänger eller att champagnen och kaviaren är slut... Samtidigt:
https://meduza.io/en/feature/2022/04/04/they-gave-their-rations-to-the-people-in-the-basement-then-threw-down-a-grenade
Citat:
‘They gave their rations to the people in the basement, then threw down a grenade’
Bucha City Council Deputy Kateryna Ukraintseva describes life under Russian occupation.
Citera
2022-04-05, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Vad har du för belägg till det? Also klusterbomberna. Gick du aldrig på en skola? Om man påstår något då ska man backa det med ett belägg. Lägg fram belägget

Fan har ni inte slut på surf i eran trollbataljon snart? Du får knappt torka dig i röven för en miljon rubel snart.

Så jävla tröttsamt med erat jävla ”visa källor” och när nån lägger fram belägg är de fejk. Fortsätt med ert cirkelrunk nere på gru kontoret istället.
Citera
2022-04-05, 14:04
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ta jägarexamen och skaffa jaktvapen, då kan du åtminstone sätta en kula i skallen på den förste som kliver in genom dörren.

Jo har funderat på de länge! för att leva under ryskterrorvälde är inget allternativ.

Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det vet vi redan sedan ryssarna härjade i den svenska skärgården och kustlandet på 1700-talet, för att få Sverige att sluta ett "fredsavtal".

Jo tack! de brände ned min hemstad! också Sundsvall!

Citat:
Ursprungligen postat av erektidiot
Inget illa ment, men pil och båge kommer vara nära nog värdelöst. Ta jägarexamen eller gå med i en målskytteförening. Då får du dessutom ett gött och nyttigt utomhusintresse, med bred och generellt trevlig gemenskap, utöver eventuella andra fördelar.

Ja polaren har försökt få med mig på sportskytte! så kanske vore något !

Jag hade oturen att vara den årskullen som inte vart inkallad till värnplikten... då de hade avskaffats året före... jag är något bitter på Renfieldt för det.
Senast redigerad av nousernameneeded 2022-04-05 kl. 14:07.
Citera
2022-04-05, 14:06
Medlem
jhww82s avatar
En 3-åring och dennes familj. Där 3-åringen uppvisar tecken på att ha blivit våldtagen.

Fy fan för de ryska orcherna…

https://twitter.com/Mariana_Betsa/status/1510966912724963328?s=20&t=1H45EVbX8Q31uAsRj1_YsA
Citera
2022-04-05, 14:08
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Fler rysk förluster utanför Izyum i försöket att inta och belägra Slovyansk-Kramatorsk.

https://twitter.com/i/status/1511269575802986497

Det och vid Cherson är nog det sista ryssarna har i denna första våg. Lyckas ukrainarna försvara vägen och järnvägen runt Barvinkove kan man nog inte säga annat än att ryssarna har misslyckats med nästan allt.

https://www.google.se/maps/@48.949077,37.1173738,32298m/data=!3m1!1e3

Avancemanget har inte varit väldigt snabbt. Brohuvudet vid Izjum fanns ju redan för två veckor sedan.

Med minsta tur för Ukraina har de information om vad som kan hända och har lyckats förflytta trupper för att möta de ryska anfallen söder om Izjum.
Citera
2022-04-05, 14:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Satellitbilder används/kontrolleras 24/7 i områden där väpnad konflikt förs och där städer är belägrade. Och detta ifrån ett flertal håll och aktörer och först nu dyker dessa satellitbilder upp. Är inte så svårt att efterhandskonstruera om man är illvillig, som vi vet CIA är exempelvis.

Tweets, artiklar, videos postade mellan 12 mars och 31 mars som påvisar ett tillvägagångssätt skulle väga tungt för mig som är skeptisk.

Din kompis air-bert tycker det är lobotomerat att kolla Twitter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in