2022-04-05, 13:54
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Om ryssarna bundit fångar med egna armbindlar, är de ännu dummare än jag trodde.

Om min polares beskrivning av den genomsnittliga IQn hos Svenska värnpliktiga är något att utgå från, så lär ju Ryssarna tillhöra den riktiga botten på begåvningsreserven. Inget konstigt att grottmänniskor skulle betett sig som grottmänniskor.
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgran
Du verkar för efterbliven för att förstå min fråga men jag upprepar den så kanske någon annan kan svara.

Jag undrar om det finns några bilder där man ser liken på gatorna och ryska trupper samtidigt i Bucha.

Är du förintelseförnekare också eller? För att du inte sett några bilder eller rörliga bilder på när judar kremeras?

Tusentals vittnesmål tror du inte på eftersom du kräver bilder? Du är ju dum i huvudet.
Citera
Avstängd
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Putins styrkor i Mariupol åker runt i Toyota technicals precis som deras allierade i Syrien och CAR.
Ogaa Boogaa!

https://twitter.com/Military9Army/status/1508406106049028096

Nu saknas bara skyttar på flaken, kanske ryss-älskarna här i tråden kan ställa upp?
Citera
2022-04-05, 13:55
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Var snackas det om detta?
Har sett flera av flashbacks rysstroll förkunna detta.
Citera
2022-04-05, 13:57
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Säkert fler än du som tänker så, inklusive mig själv. Detta trots att jag intr är speciellt ",fitt" för väpnad strid. Jag skulle nog göra mest nytta inom psy-op.

Jag kan ingenting om vapenhantering... men om så vore skulle jag köra pil och båge, för när jag ser hur ukrainska civila behandlas som ryssar ser som sitt "brödrafolk" så kan man ju bara tänka sig vad som skulle hända oss svenskar.
Citera
2022-04-05, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Nu är det peskovs hor-dotter som gråter ut om att hon inte längre får leva i lyx och flärd i väst. Hon får väl dra till nåt arabland där hon kan få några dollar för att visa fittan Extremt bra att sanktionerna börjar sjunka in nu hos putin och hans kriminella kumpaner

24-åringen är dotter till Putins närmaste man: "Orättvist"

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/24-%C3%A5ringen-%C3%A4r-dotter-till-putins-n%C3%A4rmaste-man-or%C3%A4ttvist/ar-AAVRHjh?ocid=msedgntp&cvid=f276fe394a3341f2b98ddec 9859a6a97

Elizaveta Peskova, dotter till president Vladimir Putins talesperson Dmitrij Peskov, lever numera under skarpa sanktioner – något hon inte är helt nöjd med. – Enligt mig är det totalt orättvist och ogrundat, säger hon till Insider.

Jag kan faktiskt hålla med henne. Jag tycker inte att man skall straffa familjemedlemmar. Detta är något som över huvud taget inte får förekomma i ett rättssystem.
Citera
2022-04-05, 13:59
Medlem
Sonnenwendes avatar
Vad håller rysspacket på med? De sätter björkstockar på lastbilar och nu villastaket på stridsvagnar?

https://mobile.twitter.com/Arslon_Xudosi/status/1511311011139268621/photo/1
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Det snackas om att Putin vill avsluta sin manöver den 9 maj på årsdagen av krigsslutet, det Stora fosterländska kriget. Klara han att hålla ut till dess utan att förlora ansiktet?

Hålla ut, ja. Ta hela Mariopol, kanske, om nu inte ukrainarna där gör underverk. Men de modernt utrustade och fräscha soldater som visas upp i paraden kommer att vara de sista han har kvar av den sorten. Sedan återstår det bara mobiliserade med hängbjörkar ifrån 40-talet och lättare beväpnande inrikesstyrkor att sätta in som reserver.
Citera
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Du skojar till det där, men ett av problemen är att man inte har någon zergrush. Militären har inte infanteri nog.

Någon räknade ut att det bara finns 200 infisar per BTG. Med kanske 125 anfallande totalt skulle det alltså ge en summa på 25000. Det är inte på något vis tillräckligt.

Är det så tyder allt på att de har byggt sin moderna armé på önskedrömmar om att få kriga mot getaherdar i fjärran land, där de kan få bomba sig till seger, utan att motståndaren kan göra något.
Ja, man har nog blivit lite för övermodig av att ha varit den tuffaste mobbaren på lågstadieskolgården, de senaste ~20 åren?

Att hoppa på länder som Georgien och Tadzjikistan är säkert bra PR och enkla "kodak moments", men någon militär kapacitet och fungerande organisation har det då verkligen aldrig varit frågan om! Putin har helt enkelt gått på sin egna propaganda...
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Hur ska det gå med den eviga och heliga tillväxten då? Då får man i väst införa andra program än rövknulling och som producerar miljontals barn och framtida slavar för industrin.
.
Kommentar:
Det är fascinerande att kulturkrigare på högerkanten alltid skall dra fram homo eller jude-aspekter. Sanningen är att båda går utmärkt att förena med ekonomisk framgång. Ett lärande exempel är att jämföra det ekonomiskt efterblivna och intoleranta Ryssland med världens 5:e ekonomi, Kalifornien, som har världens förmodligen största andel öppet homosexuella:
- Kalifornien: 39 miljoner invånare, GNP 2019: 3200 G$
- Ryssland: 143 miljoner invånare, GDP 2020 1480 G$.
(https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal))
8 ggr högre GDP/capita bland bögar och judar på USAs västkust alltså.

Ytterligare jämförelse är förstås det dekadenta Sverige som med bara 10 miljoner invånare och ingen olja eller gas har en GDP på 520 G$ (2020). Således 5 ggr mer per capita. Ryssland är ett sorgligt exempel på hur man vansköter en ekonomi. Det enda som man kan tjäna exportintäkter på är det som det är omöjligt t.o.m. med för dem att misslyckas med, dvs olja, gas och andra råvaror.
Citera
2022-04-05, 14:00
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag kan faktiskt hålla med henne. Jag tycker inte att man skall straffa familjemedlemmar. Detta är något som över huvud taget inte får förekomma i ett rättssystem.
Varför inte, nationen Ryssland för krig och hon är ryss, givetvis skall hon drabbas, det är hela poängen.
Citera
2022-04-05, 14:00
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol

Klart som fan man ska... så länge hon inte går ut och offentligt fördömmer sina familjemedlemars handlande och tar starkt avstånd ifrån det, så kan man bara anta att hon stödjer dem därav medskyldig till Ukrainska folkets lidande... har inga sympatier alls för denna jävla blåsta bimbo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in