2022-04-05, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Varför har alla som blivit avrättade med händerna bakom ryggen vita bindlar runt händerna? Tycker det är lite märkligt. Finns det någon förklaring till det? De påstådda ryska soldater som bundits fast som visats i tråden har haft händerna bakbundna med vita bindlar. Nu säger jag inte att det tyder på något men det är en tydlig röd tråd i allt jag sett hittills, att alla haft vita bindlar runt händerna.
Är det någon standardbindel soldater från öst använder?

Alla? Sett en av de många döda soldaterna som ser ut att ha händerna bundna. Den absoluta majoriteten är döda utanför och i stridsvagnar mm.
Citera
2022-04-05, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Det är ju inte bara att mobilisera alla hur som helst. Varje gubbe ska ju ersättas i arbetslivet och det är en enorm omställning för ett samhälle. Numerär är inte problemet.

Men det är klart, att kasta in nån från parkbänken in i en uniform funkar, just han behöver inte ersättas...

Vi får nog snart se kvinnor och barn på de rysska parkbänkarna, då de fastanställda nu är ute i krig.
Men frågan är väl om de kan fortsätta hålla uppe Vodka konsumtionen, kanske det blir att friställa där så småningom.
Citera
2022-04-05, 13:48
Medlem
Slackoffs avatar
Putins styrkor i Mariupol åker runt i Toyota technicals precis som deras allierade i Syrien och CAR.
Ogaa Boogaa!

https://twitter.com/Military9Army/status/1508406106049028096
Citera
2022-04-05, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgran
Du verkar för efterbliven för att förstå min fråga men jag upprepar den så kanske någon annan kan svara.

Jag undrar om det finns några bilder där man ser liken på gatorna och ryska trupper samtidigt i Bucha.
Om någon är efterbliven så är det fan du som förnekar folkmorden ni håller på med.
Spelar ingen roll vilka bevis som slängs i ansiktet på er, ni förnekar det. Vidrigt
Citera
2022-04-05, 13:51
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Är det bara psykopater i ryskaarmén? hur är man funtad i huvudet när man gör så här

https://meduza.io/en/feature/2022/04/04/they-gave-their-rations-to-the-people-in-the-basement-then-threw-down-a-grenade

Först ger man civila sin ration av förnödenheter för att sedan slänga ner granater där de gömmer sig för att ta skydd... nej fy fan.

Skulle Ryssland invadera Sverige skulle jag hellre dö med vapen i hand än att leva under detta jävla skräckvälde... som civil.

Säkert fler än du som tänker så, inklusive mig själv. Detta trots att jag intr är speciellt ",fitt" för väpnad strid. Jag skulle nog göra mest nytta inom psy-op.
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Det snackas om att Putin vill avsluta sin manöver den 9 maj på årsdagen av krigsslutet, det Stora fosterländska kriget. Klara han att hålla ut till dess utan att förlora ansiktet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Nu är det peskovs hor-dotter som gråter ut om att hon inte längre får leva i lyx och flärd i väst. Hon får väl dra till nåt arabland där hon kan få några dollar för att visa fittan Extremt bra att sanktionerna börjar sjunka in nu hos putin och hans kriminella kumpaner

24-åringen är dotter till Putins närmaste man: "Orättvist"

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/24-%C3%A5ringen-%C3%A4r-dotter-till-putins-n%C3%A4rmaste-man-or%C3%A4ttvist/ar-AAVRHjh?ocid=msedgntp&cvid=f276fe394a3341f2b98ddec 9859a6a97

Elizaveta Peskova, dotter till president Vladimir Putins talesperson Dmitrij Peskov, lever numera under skarpa sanktioner – något hon inte är helt nöjd med. – Enligt mig är det totalt orättvist och ogrundat, säger hon till Insider.
Finns det ingen kolchos borta i Sibirien som behöver en hjälpande hand med att rensa potatisland och bland rovorna till sommaren?
Citera
2022-04-05, 13:52
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Putins styrkor i Mariupol åker runt i Toyota technicals precis som deras allierade i Syrien och CAR.
Ogaa Boogaa!

https://twitter.com/Military9Army/status/1508406106049028096

Skulle kunna vara en film från framryckande stamkrigare i Afrika.
Citera
2022-04-05, 13:52
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Nu är det peskovs hor-dotter som gråter ut om att hon inte längre får leva i lyx och flärd i väst. Hon får väl dra till nåt arabland där hon kan få några dollar för att visa fittan Extremt bra att sanktionerna börjar sjunka in nu hos putin och hans kriminella kumpaner

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/24-%C3%A5ringen-%C3%A4r-dotter-till-putins-n%C3%A4rmaste-man-or%C3%A4ttvist/ar-AAVRHjh?ocid=msedgntp&cvid=f276fe394a3341f2b98ddec 9859a6a97

Elizaveta Peskova, dotter till president Vladimir Putins talesperson Dmitrij Peskov, lever numera under skarpa sanktioner – något hon inte är helt nöjd med. – Enligt mig är det totalt orättvist och ogrundat, säger hon till Insider.

Det var en saftig snok hon hade. Hade hon varit man hade hon nog haft en flashback-dase😁
Citera
2022-04-05, 13:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Det snackas om att Putin vill avsluta sin manöver den 9 maj på årsdagen av krigsslutet, det Stora fosterländska kriget. Klara han att hålla ut till dess utan att förlora ansiktet?
Var snackas det om detta?
Citera
2022-04-05, 13:53
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:

Jobbigt... för henne, så synd om henne så! men att småbarn på 2år blir mördade utav vad hennes pappa ställer upp på det är inte orättvist?

deras jävla äckelfamiljer bör svartlistas i hela västvärlden... så kan d åka till Kina,Indien och valfrit arabland.
Citera
2022-04-05, 13:54
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Fattar inte ett barr....
Vad säger han i korthet?
Bland all annan dynga att ukrainare bör dödas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in