2022-04-03, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Skrattar så jag får ont i magen, helt plötsligt så är ni oförmögna att plocka fram dokument, vilka ni tidigare gödslat tråden med.
Om ni nu vill veta är det väl bara att kolla med Länsstyrelsen och med Hestra.
Men denna uppgift är ju inte till er eller Sektdrottningens fördel så då plötsligt blir ni nästintill analfabeter.

Då kan man tolka det som skrev Champagneoclock är falskt.

Vi frågar ju om bevis för det kan ju ändra vår åsikt. Champagneoclock har flera gånger skrivit han inte behöver bevisa sina påståenden. Varför ska man då lita på hen?

Om denna uppgift är nu fördel mot Busch, hon du kallar drottning hela tiden, varför inte bevisa det? Om man nu har bevis eller numret till handlingen.
2022-04-03, 13:13
Medlem
trngws avatar
Ebba gjorde slutbetalningen till advokatbyråns klientmedelskonto, helt enligt förlikningsavtalet.
Förlikningsavtalet i sig utgjorde därtill en instruktion till Länsstyrelsen att återbetala den av Esbjörnligan inbetalda handpenningen, även denna till advokatbyråns klientmedelskonto, vilket också har skett.
Därefter utbetalade advokatbyrån hela beloppet till Esbjörn efter slutreglering, detta eftersom Esbjörn inte haft någonting vidare att anmärka på gällande vare sig husaffären eller förlikningsavtalet.
2022-04-03, 13:15
Medlem
trngws avatar
Citat:
Då är det väl bara att kontrollera det själva, vad är problemet.

Det har jag redan kontrollerat. Du och Champagneoclock ljuger, som vanligt.
2022-04-03, 13:17
Medlem
Enligt förlikningsavtalets punkt 3 skall depositionen utbetalas till Esbjörn och därefter följer meningen:
"Denna stadfästa förlikning utgör även en instruktion till Länsstyrelsen om utbetalning av beloppet till Esbjörn Bolin genom utbetalning till klientmedelsbankgiro i Hestra advokatbyrå 330-7915."

Kanske utbetalningen hejdades eftersom stadsfästelsedomen tack vare Esbjörn själv inte vunnit laga kraft, men vem fan bryr sig utom efterblivna troll i den här tråden, ty det är fullkomligt ointressant om beloppet utbetalats till Esbj. eller inte.
Ebba har betalat de 3,9 mill som hon förbundit sig att göra, 390.000:- vid köpet direkt till Esbj och 3.510.000:- till Hestra advokatbyrå fvb Esbjörn och Esbjörn har kvitterat 3.900.000:- i köpebrevet.

Länsstyrelsens ärendenr anges också: 208-35783-2021, så den som vill kan ju kolla.
2022-04-03, 13:44
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telesto
Nix - det är fortfarade Esbjörn som står på lagfarten.

Killgissar att Lantmäteriet avvaktar lagakraft på domen, dvs när HD avgör överklagandet.
Killgissar att det blir inom 2 veckor, och att HD avslår överklagandet.

Nu är det ju så registrerat att det faktiskt står två ägare på fastigheten, både säljaren och köparen alltså.
Varav en har vilande lagfart och köpebrev/kvitto på att denne äger fastigheten sedan 20/8-2020.
Fastigheten kan då inte säljas eller skänkas vidare ej heller belånas, fastigheten är alltså spärrad.
Men lantmäteriet avvaktar för säkerhetsskull att stadfästelsen vinner laga kraft.
Vilket den gör direkt då en begäran om prövningstillstånd avslagits till sista instans.
Men också om stadfästelse undanröjs, då ges lagfarten ut enligt JB på köpeavtal och köpebrev.
Allt är nu egentligen ett spel för gallerierna, då fastigheten överlämnats och köparen tillträtt till 100%.
2022-04-03, 13:56
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Nix, handpenning sitter fortfarande på länsstyrelsen depositionskonto

Nej, Esbjörn har kvitterat ut hela köpeskillingen på 3.9 milj från advokaternas klientmedelskonto.
Det var dit länstyrelsen skickat också den deponerade handpenningen och köparen resterande.
Så nej, där finns inget allt överfördes till Esbjörns eget konto (3.9milj) då han skrev under köpebrevet.
Säljaren har utkvitterat hela köpeskillingen redan förra hösten, allt är betalt och färdigt.

Ja jag vet faktiskt att så är fallet och även vad det muttras om bland folk på Odalgården, nämligen att advokaterna från detta drog av sina arvoden och avslutade sina uppdrag som Esbjörns ombud.
Att Esbjörn skulle behöva betala för de anlitade advokaterna, det föll inte i god jord kan man väl säga
2022-04-03, 14:02
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Nej, Esbjörn har kvitterat ut hela köpeskillingen på 3.9 milj från advokaternas klientmedelskonto.
Det var dit länstyrelsen skickat också den deponerade handpenningen och köparen resterande.
Så nej, där finns inget allt överfördes till Esbjörns eget konto (3.9milj) då han skrev under köpebrevet.
Säljaren har utkvitterat hela köpeskillingen redan förra hösten, allt är betalt och färdigt.

Ja jag vet faktiskt att så är fallet och även vad det muttras om bland folk på Odalgården, nämligen att advokaterna från detta drog av sina arvoden och avslutade sina uppdrag som Esbjörns ombud.
Att Esbjörn skulle behöva betala för de anlitade advokaterna, det föll inte i god jord kan man väl säga

Precis så är det. Esbjörnligan är snåla egoistiska svin som ska ha allt gratis och helst kör med springnota. Själva står de aldrig för någonting.
2022-04-03, 14:21
Avslutad
Citat:
Att man inte kan köpa en fastighet av en ägare vilken inte vill sälja borde även Sektdrottningen förstå, men med tungt artilleri kör hon över Esbjörn helt utan samvete, finns vissa likheter med vad som sker just nu i världen.

Oerhört svårt att förstå hur denna mening inte förstås av Sektdrottningen:
- Jag vill inte sälja.
Precis rätt tänkt av dig , och dessutom sa Esbjörn - och inte till Ebba ... det hörde jag
2022-04-03, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Precis rätt tänkt av dig , och dessutom sa Esbjörn - och inte till Ebba ... det hörde jag
Sen sålda han
2022-04-03, 14:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Sen sålda han
Därmed menar jag - har han blivit lurad att göra något han inte ville.
Själva O-ordningen på underskriften är inte godtagbar eftersom lurendrejeriet lyser igenom.
2022-04-03, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Därmed menar jag - har han blivit lurad att göra något han inte ville.
Själva O-ordningen på underskriften är inte godtagbar eftersom lurendrejeriet lyser igenom.

Då borde han inte skrivit på förlikningen.
Eller haft sitt egna ombud säga till media om Busch slängde på mer pengar så skulle Esbjörn backa.
2022-04-03, 14:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Då borde han inte skrivit på förlikningen.
Eller haft sitt egna ombud säga till media om Busch slängde på mer pengar så skulle Esbjörn backa.
Esbjörn blev lurad från första början. Vad som sedan händer , eller vad han säger har mindre betydelse.
Det är alltid de första orden Esbjörn sagt - jag vill inte sälja , och inte till Ebba.
Det är detta som räknas och som är tung bevisning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in