2022-04-03, 01:30
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Tack , det var detta jag väntade på. Alltså går det inte att sälja huset för det har framkommit oense parter.

Jo då, det går alldeles utmärkt att sälja huset, och det har gått att sälja huset hela tiden. Esbjörn sålde huset till Ebba redan den 20e augusti 2020. Då blev Ebba civilrättslig ägare till huset och från och med den dagen 20e augusti 2020 så har Ebba kunnat sälja huset om hon hade velat, och det kan hon fortfarande. Det är en av de via HD prejudicerande domar så väl dokumenterade rättigheter som Ebba så som husets civilrättsliga ägare har rätt att göra.

Men om du menade att Esbjörn inte har kunnat sälja huset efter den 20e augusti 2020, så har du helt rätt i det. För den dagen sålde han huset till Ebba, och man kan inte sälja något man inte äger. Och från den dagen ägde inte Esbjörn längre huset. Det var bland annat det han själv vitsordade i oktober 2021.
2022-04-03, 05:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Tack , det var detta jag väntade på. Alltså går det inte att sälja huset för det har framkommit oense parter.

Att man inte kan köpa en fastighet av en ägare vilken inte vill sälja borde även Sektdrottningen förstå, men med tungt artilleri kör hon över Esbjörn helt utan samvete, finns vissa likheter med vad som sker just nu i världen.

Oerhört svårt att förstå hur denna mening inte förstås av Sektdrottningen:
- Jag vill inte sälja.
2022-04-03, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Att man inte kan köpa en fastighet av en ägare vilken inte vill sälja borde även Sektdrottningen förstå, men med tungt artilleri kör hon över Esbjörn helt utan samvete, finns vissa likheter med vad som sker just nu i världen.

Oerhört svårt att förstå hur denna mening inte förstås av Sektdrottningen:
- Jag vill inte sälja.

Då borde han inte sålt huset.
2022-04-03, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Då borde han inte sålt huset.
Det skedde inte särskilt hastigt heller. Affären tog över ett år från det han skrev på kontraktet tills han tog emot resten av pengarna och skrev på köpebrevet. Hade det inte varit hans vilja så hade han kunnat vägra, men pengarna lockade väl.

Jag undrar om han har betalat arvodet till sina advokater, Berg och Behm? Det är nog det han vill slippa genom att anklaga dem för hot och tjänstefel.
2022-04-03, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det skedde inte särskilt hastigt heller. Affären tog över ett år från det han skrev på kontraktet tills han tog emot resten av pengarna och skrev på köpebrevet. Hade det inte varit hans vilja så hade han kunnat vägra, men pengarna lockade väl.

Jag undrar om han har betalat arvodet till sina advokater, Berg och Behm? Det är nog det han vill slippa genom att anklaga dem för hot och tjänstefel.

Om jag var de advokaterna hade jag kontaktat Esb nuvarande ombud och fråga om de hade bevis för sina påståenden
2022-04-03, 08:33
Medlem
Telestos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Har inte hängt med på sistone, men har Ebba fått lagfart nu eller inte?
Nix - det är fortfarade Esbjörn som står på lagfarten.

Killgissar att Lantmäteriet avvaktar lagakraft på domen, dvs när HD avgör överklagandet.
Killgissar att det blir inom 2 veckor, och att HD avslår överklagandet.
2022-04-03, 09:26
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Tagit emot hela köpeskillingen 3.9 milj.
Nix, handpenning sitter fortfarande på länsstyrelsen depositionskonto
2022-04-03, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Nix, handpenning sitter fortfarande på länsstyrelsen depositionskonto

Gissar du har bevis för det.
Troligen inte.
2022-04-03, 10:12
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Gissar du har bevis för det.
Troligen inte.
Jag vet att det är så.
2022-04-03, 10:15
Medlem
Citat:
Jag vet att det är så.

Då kan du bevisa det utan problem.
2022-04-03, 10:20
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Då kan du bevisa det utan problem.
Jag behöver inte bevisa ett pillevitt för dig.
Nöj dig med mitt svar.
2022-04-03, 10:30
Medlem
Citat:
Jag behöver inte bevisa ett pillevitt för dig.
Nöj dig med mitt svar.

Den som inget bevisar ägnar sig bara åt KFK.

En fastighetsaffär består av en serie bevisbara fakta.

Köparen blev civilrättsligt ägare 20 aug 2020 då hon och Esbjörn skrev kontrakt.

Esbjörn bekräftade försäljningen okt 2021 då han i närvaro av sina advokater Berg och Behm undertecknade en förlikning.

Efter mottagandet av slutbetalning lämnade Esbjörn över köpebrev bevittnat av sina advokater Berg och Behm.
Senast redigerad av Pappa65 2022-04-03 kl. 10:33.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in