2022-04-03, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Sportbladet har i sanning en stor del i den förvridna verklighetsuppfattningen hos svenska supporters. Man prånglar ut bilden att Sverige är en kraft inom fotboll, att DIF är svensk hockey och att Zlatan fortfarande är relevant.

Bojkotta fittorna på Aftonbladet (utom Mats Wennerholm som är den enda nyktra sportjournalisten dom har kvar)

Jo jag vet hur sportbladets tänker , när Örebro hade en tyngre period med Sundström kan han ha hans namn ha varit så som tränare , så rekommenderade en på Sportbladet att sparka och ta in Challe berglund suck han har ju inte lyckats med ngt ngnstans ja förutom att som sportchef sparka sig själv som tränare det är han nog ensam om i världen.

Sundström och Örebro fick in ngra puckar och trenden vände.

Alltså att bara komma på idén måste vara underlag för att sparka en journalist.

Kul att reportern svarade på mailet jag skickade en eloge för det.
Citera
2022-04-03, 10:15
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Jo jag vet hur sportbladets tänker , när Örebro hade en tyngre period med Sundström kan han ha hans namn ha varit så som tränare , så rekommenderade en på Sportbladet att sparka och ta in Challe berglund suck han har ju inte lyckats med ngt ngnstans ja förutom att som sportchef sparka sig själv som tränare det är han nog ensam om i världen.

Sundström och Örebro fick in ngra puckar och trenden vände.

Alltså att bara komma på idén måste vara underlag för att sparka en journalist.

Kul att reportern svarade på mailet jag skickade en eloge för det.

Stockholmstränare har ju verkligen visat framfötterna senaste åren lol. De flesta framgångsrika tränare kommer väl från Norr om Gävle? Och Hallam som gudskelov får coacha tre kronor. Men det hamnar alltid i periferin eller nämns inte alls. Man prånglar således ut en förvriden bild att både hockeyns fötter och huvud finns i Stockholm och grinar när det enda som finns på Hovet är rövhålet.
Citera
2022-04-03, 10:24
Medlem
I övrigt kan man ju undra varför Stockholm som är ett välmående län inte har råd med att bygga ishallar i den takt som befolkningen växer? Kan tänka mig att det måste ta aslång tid att skjutsa sitt barn till hockeyföreningen med tanke på att utbudet av ishallar är så lågt i Stockholm?

Tycker det är väldigt märkligt alltihop. Hockey är om inte jag har fel idag en sport vars utövare ofta kommer från välbärgade suburbs. Där bör egentligen Stockholm ha en bra chans i och med att de har många rika kranskommuner - Danderyd, Täby, Ekerö, Österåker, Lidingö, större delen Nacka. Dessa kommuner borde ha gjort det bättre, och satsat mycket mer på att få upp ishallar.
Citera
2022-04-03, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
I övrigt kan man ju undra varför Stockholm som är ett välmående län inte har råd med att bygga ishallar i den takt som befolkningen växer? Kan tänka mig att det måste ta aslång tid att skjutsa sitt barn till hockeyföreningen med tanke på att utbudet av ishallar är så lågt i Stockholm?

Tycker det är väldigt märkligt alltihop. Hockey är om inte jag har fel idag en sport vars utövare ofta kommer från välbärgade suburbs. Där bör egentligen Stockholm ha en bra chans i och med att de har många rika kranskommuner - Danderyd, Täby, Ekerö, Österåker, Lidingö, större delen Nacka. Dessa kommuner borde ha gjort det bättre, och satsat mycket mer på att få upp ishallar.

Danderyd, nacka, Ekerö, Täby och Lidingö hade lag och hallar när jag lirade för 15 år sen. Är dessa begravda menar du?
Citera
2022-04-03, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaeppsargen
Danderyd, nacka, Ekerö, Täby och Lidingö hade lag och hallar när jag lirade för 15 år sen. Är dessa begravda menar du?

Det förnekar jag inte att det finns. Men hur ser det ut med isyta per capita? Hänger kommunerna med och bygger i takt med befolkningsutvecklingen?
Citera
2022-04-03, 11:28
Medlem
Bajsar björnar i skogen?
Citera
2022-04-03, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Det förnekar jag inte att det finns. Men hur ser det ut med isyta per capita? Hänger kommunerna med och bygger i takt med befolkningsutvecklingen?

En hall per 100.000 invånare. Sämre än landsorten såklart.

Men faktorer som långa resor och enkla medel att ta sig till hallen med tåg/buss är sällan något Stockholmare beklagar sig över. Det om något gynnar storstadslag kontra små orter. En dyr sport blir dyrare på landsorten och färre har råd.
Citera
2022-04-03, 12:24
Moderator
Gromguttens avatar
Infogat i huvudtråden.

/Mod
Citera
2022-04-03, 12:52
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Alltid kul med Djurgårdare som hävdar att de inte är kommundopade. Det är väl ca 100 miljoner skattekronor som Stockholms stad trycker in i Globen-arenorna årligen - dags för DIF att börja betala för sig kanske?

Kort sagt: alla hockeylag är kommundopade.

Mycket vill ha mer. Sätt stockholmarna på landortsdiet vad gäller utbud och tillgång så ser vi om det klagas lika mycket för att ett Div1-lag degraderas till Allsvenskan.
Citera
2022-04-03, 12:55
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaeppsargen
En hall per 100.000 invånare. Sämre än landsorten såklart.

Men faktorer som långa resor och enkla medel att ta sig till hallen med tåg/buss är sällan något Stockholmare beklagar sig över. Det om något gynnar storstadslag kontra små orter. En dyr sport blir dyrare på landsorten och färre har råd.

Landsorten klagar på att posten stänger. Att skolor lägger ner. Att apotek finns 20 mil bort. Att bussen ställs in. Stockholmare klagar på att de har för lite yta för rekreation. Vad vill ni 08or ha? Mer i bidrag?! Vi kan köpa en replika av LeMat till er på Jula så kan ni ha den på kansliet för alltid.
Citera
2022-04-03, 14:08
Medlem
nousernameneededs avatar
Jävla tjat om att de måste finnas Ishallar... i sthlm de går lika bra att spela på rinkar... det finns inte så jäkla många ishallar här i Sundsvall heller, det löser vi med att träna på uterinkar...

Vi har Gärdet,lillstrimma hallen,NHC arena, Modin-Zetterberg arena och Kovland...

och smålagen brukar ofta få hyra in sig på gärdet 1-2 ggr i veckan annars får de hålla tillgodo med sina uterinkar.
Citera
2022-04-03, 14:12
Medlem
Kommundopade inavellag som det pumpas in en jävla massa i, nästan alla SHL lag finansieras ju av våra skattepengar. Stockholmslagen får ju inte ens intäkter av det som säljs i kioskerna, så det är väl inte så konstigt att intresset dör ut. Den kommun med mest pengar vinner, heja heja!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in