2018-06-20, 21:48
Medlem
Någon som vet exakt vad klubbarna behöver göra för att få de 5 extra miljonerna?
Citera
2018-06-20, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Någon som vet exakt vad klubbarna behöver göra för att få de 5 extra miljonerna?

Brynäs med flera har fått bygga om så de kan ha kamerorna närmare isen och det var ett krav från SHL. Verkar inte finnas några krav på damlag och liknande för då hade man nog märkt det från de få lag som inte har något, Växjö exempelvis.
Citera
2018-06-22, 12:05
Medlem
Citat:
Du som ska vara så kunnig och påläst borde verkligen veta vad som gäller i den aktuella frågan!
Din jävla sopa!
Citera
2018-06-22, 12:30
Medlem
Citat:

Verkar vara lite luddigt det där. Bl.a. "samhällsansvar ", någon kravlista från SHL:s centrala sponsorer, krav från C-more om bättre platser i arenorna för bättre exponering m.m.
Citera
2018-06-22, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custemo99
Brynäs med flera har fått bygga om så de kan ha kamerorna närmare isen och det var ett krav från SHL. Verkar inte finnas några krav på damlag och liknande för då hade man nog märkt det från de få lag som inte har något, Växjö exempelvis.

Damlag och flicklag tycker jag absolut kunde ge någon miljon. Dock tycker jag inte att Växjö ska ge sig in där utan att kolla om det kan gå runt.

Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Verkar vara lite luddigt det där. Bl.a. "samhällsansvar ", någon kravlista från SHL:s centrala sponsorer, krav från C-more om bättre platser i arenorna för bättre exponering m.m.

Ja, Växjö bygger nya lyxiga suiter där kamror och cmore var innan och flyttar de närmare isen.
Alla klubbar driver väl social verksamet med samhällsansvar så kanske är det så att samtliga lag kommer få extrapengarna.
Senast redigerad av MitchRapp 2018-06-22 kl. 17:06.
Citera
2018-06-23, 12:00
Medlem
Citat:
Damlag och flicklag tycker jag absolut kunde ge någon miljon. Dock tycker jag inte att Växjö ska ge sig in där utan att kolla om det kan gå runt.
Och varför skulle det inte kunna gå runt för Växjö din pissluffare? I vilket annat så kan det väl inte vara något problem för kommunen att skicka till föreningen några extra miljoner.
Citera
2018-06-23, 14:30
Medlem
[quote=MitchRapp|64419589]Damlag och flicklag tycker jag absolut kunde ge någon miljon. Dock tycker jag inte att Växjö ska ge sig in där utan att kolla om det kan gå runt.

"Kolla om det kan gå runt"? Hur tänker du nu?
Citera
2018-06-23, 14:57
Medlem
Citat:

Att det finns Ekonomi i det hela. Sponsorer som vill satsa, Publik som vill titta, duktigt folk som vill jobba, spelare som vill framåt osv.
Senast redigerad av MitchRapp 2018-06-23 kl. 15:15.
Citera
2018-06-23, 16:21
Medlem
[quote=Palkranen|64426798]
Citat:

Haha. Har du inte förstått att han är pissluffare utan vetskap? Med 113 miljoner följare på C-More så borde det inte vara några problem att få fram nån miljon extra.
Citat:
Att det finns Ekonomi i det hela. Sponsorer som vill satsa, Publik som vill titta, duktigt folk som vill jobba, spelare som vill framåt osv.
När ni är Gudsgåva till hockeyn så borde sponsorer och publik inte vara ett problem. Och så som snackar så om att Växjö värvar spelare och ledare för att det är så attraktivt att vara i Växjö utan att pengar styr så borde det absolut inte vara svårt att få dit duktigt folk!

Eller är det så att våldsmannan Evertsson vill ha alla pengar själv alt så att kommunen börjar stoppa flödet av pengar till klubben?
Citera
2018-07-03, 16:07
Medlem
Färjestad rikast i SHL . Jag trodde det skulle vara Växjö med tanke med dom miljarder som följer laget
Färjestads egna kapital är mer än dubblet mot 2:an. Tur att man lyckas vara bäst i något iaf.
https://www.vf.se/ishockey/farjestad-rikast-i-shl/
Citera
2018-07-03, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Färjestad rikast i SHL . Jag trodde det skulle vara Växjö med tanke med dom miljarder som följer laget
Färjestads egna kapital är mer än dubblet mot 2:an. Tur att man lyckas vara bäst i något iaf.
https://www.vf.se/ishockey/farjestad-rikast-i-shl/

Ja för FBK verkar det vara viktigare att vinna SM-guld i "evenemangsupplevelse" och eget kapital än att vinna på isen!
Citera
2018-07-03, 19:04
Medlem
Citat:
Ja för FBK verkar det vara viktigare att vinna SM-guld i "evenemangsupplevelse" och eget kapital än att vinna på isen!
Ja tyvärr. Stefan Larsson har förvisso varit General Manager Americas inom SAS,, med ansvar för bolagets hela Nordamerikanska verksamhet. Så han behöver väl inte Färjestad för att ta nästa steg i kariärren.
Men hur är det med Johan Kemi? Dessutom har det varit väldigt tyst om hur Färjestad gjorde om säsongskorten till många supportras protester.
Men allt handlar om pengar och "NHL" stuk. Man kan undra om man har Toronto som förebild. Hockey världens största lag helt utan framgångar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in