2022-03-24, 21:31
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Som vanligt visar det du lögnar!! Synagogan Rykestrasse brändes ner delviss 1938, men kunde räddas delvis. Den användes sedan av Wehrmacht till krigs slutet. Den kunde användas till gudtjänster fram till 1940. Neue Synagoge förstördes insidan helt på kristall natten 1938 med andra 271 st synagogor. Den förstördes mest insidan och var obrukbar länge, den förstördes helt av de allierades bombräder. Men byggdes upp senare.... det verka dålig info från din sida.

Tydligen är det Wikipedia som ljuger, i sådana fall, med tanke på att jag väldigt tydligt citerade Wikipedia angående de två synagogorna för flera inlägg sedan:
The Jewish Community of Berlin continued to use the office rooms in the front section of New Synagogue, including the Repräsentantensaal (hall of the assembly of elected community representatives) below the golden dome. The congregation occasionally held prayers in this hall until September 1942, when it had to evacuate the front section as well.
Synagoge Rykestraße:
The Jewish school in the front building was forced to close in 1941. However, the Jewish community formally remained proprietor of the site. In May 1942 the borough of Prenzlauer Berg declared its will to acquire the site paying the ridiculous sum of reichsmark (RM) 191,860 and with effect of 1 September 1944 the site was conveyanced to the borough.
Citat:
Goebbells citat är okänt!! Fanns den huvud taget?

Är Goebbels dagboksinlägg från 16:e mars 1944 okänt? Tvärtom så talar den om de tusentals judar som fortfarande befann sig i självaste Reichshauptstadt Berlin. Lite pinsamt, eller hur?
Citera
2022-03-24, 21:40
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Konrad Morgen! Vem är pinsam här? Konrad Morgen är en SS domare med utreda brott gjorda av den militära delen. Att han inte har kunnat bland ihop dessa läger? Vilket visar om du hade läst resten av hans diskussion.

Morgen var en SS-domare vars jobb var att utreda disciplinärenden och brott inom SS-organisationen. Han påstod att Monowitz var ett utrotningsläger. Litar du inte på honom? Låt mig citera hans vittnesmål igen, så att det inte undgår dig:
By ‘Extermination Camp Auschwitz’ I did not mean the concentration camp. It did not exist there. I meant a separate extermination camp near Auschwitz, called ‘Monowitz.’
Han förtydligar sig:
These trucks drove off, but they did not drive to the Concentration Camp Auschwitz, but in another direction to the Extermination Camp Monowitz, which was a few kilometers away.
Så att ingen skulle missförstå honom så understryker han återigen:
The Extermination Camp Monowitz lay far away from the concentration camp. It was situated on an extensive industrial site and was not recognizable as such and everywhere on the horizon there were smoking chimneys.
Citat:
Sedan finns inte den frasen mer än på CODOH? Den dök upp när jag googlade.

Jag läser inte CODOH, men det förvånar mig inte att även de har intresserat sig för Morgens vittnesmål. Det är ju liksom lite svårt att släta över...
Citera
2022-03-24, 21:45
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ja du ! Det bevisar att din matte är inte den bästa! Men vi har lagt fram dessa dokumentär som säger samma sak vittnen, det bevisar tydligt!!

I vilken verklighet är det "tydligt" att kremering av ett mänskligt lik kunde ta 5 minuter? Jag tror inte att någon med sinnet i behåll på allvar tror att så var fallet, vilket onekligen är skälet till att Topf-ingenjörerna Karl Schultze och Kurt Prüfer konstaterade att kremeringar tog ca. 1 timme per lik. Litar du inte på vittnena?

Citat:
Din toker, de är ju experter, de jobbar med utvecklade dessa ugnar. Hållt på med det sedan 1870 talet.

Precis, och de var rätt tydliga med att kremeringarna tog ca. 1 timme per lik i genomsnitt. Inte 5 minuter med 3,5 kg koks, vilket knappt var tillräckligt för att förånga vatteninnehållet.

Citat:
Att det är möjligt har ju flertal vittnen belagt att det deras uträkning stämmer.

Det stämmer att flertalet "vittnen" påstår att kremeringarna tog absurda ~5 minuter och till och med att ugnarna var perpetuum mobile.

Tysk kremeringsteknik är i sanning en vetenskap förlorad till tiden!
Citera
2022-03-25, 22:12
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Man försåg ugnen med kall luft för att sänka temperaturen. Koks behövdes fortfarande.

Jag pratar om gränsen vid vilken sintring uppstod.

Tror du på allvar att du kan pilpula dig ur detta problem genom att försöka hitta meningslösa diskrepanser i texten? 1100 och 1200 grader tillhör spannet "över 1000 grader". Men den semantiska skillnaden är oväsentlig. Signaturen pollenper hävdar att man kremerade vid 1300 grader, vilket inte var fallet. Dawidowski påstår att det kremerades vid 1500 grader, än mer absurt. Topf hävdar att kremeringarna med fördel genomfördes vid 900 grader och att ugnarna behövde kylas genom att tillföra kall luft om de överskred 1100 grader. Enligt de tidigare förkrigsexperimenten som jag citerat så konstaterade bl.a. forskarna att kremeringstiden teoretiskt sett gick att sänka, men att detta fordrade supertemperaturer på 2000 grader och uppåt, vilket inte gick att uppnå i kremeringsugnar.

Sen tror jag du missat poängen med att diskutera kremeringstemperaturen: poängen är att demonstrera att de kremeringstemperaturer som angavs av vissa "vittnen" och "experter" var omöjliga att uppnå/bibehålla i ugnen, och att tegelverket inte har klarat sig bättre om det utsattes för temperaturer långt över vad de konstruerats för. Bäst livslängd upprätthålls vid kontinuerlig förbränning vid 900 grader. Extremt oproportionerlig och överdimensionerad användning av ugnarna (såsom hävdas för Auschwitz) hade resulterat i mycket sämre hållfasthet. Och som jag citerat med hänvisning till förkrigsexperiment så ökade kremeringstiden, kontraintuitivt nog, när temperaturen överskred 1000 grader. 900 grader var alltså den optimala temperaturen.

Det framgår i de förkrigsexperiment som jag citerade tidigare. Du kanske missade det (avsiktligen)?

Med andra ord finns det inget dokument som talar om 3,5 kg koks per lik. Ni har helt enkelt tagit två olika dokument och extrapolerat siffrorna för att komma fram till en önskvärd koksförbrukning? Jährlings brev har ingen relation till överlämningsprotokollet från 28:e juni 1943, och som innehåller helt meningslösa siffror som saknar förankring i verkligheten. Från ett av de få dokument som explicit talar om koksförbrukningen per lik, nämligen kremeringslistan från Gusen, så var den genomsnittliga koksförbrukningen 30,6 kg/lik under kontinuerlig användning i flera veckor. Hur menar du att Birkenau kunde uppnå en bråkdel av denna (korrekta) koksförbrukning?

Allt van Pelt gjort är att kombinera två dokument för att uppnå en för honom önskad koksförbrukning. Han har inte gjort någon uträkning eller demonstrerat värmetekniskt att 3,5 kg koks skulle vara tillräckligt för att förbränna ett mänskligt lik i Topfs ugnar. Han har alltså tittat på två olika dokument, och sedan multiplicerat och dividerat siffrorna med varandra för att uppnå en koksförbrukning som han är nöjd med, men som inte går att stödja med empiriska data eller fysikaliska uträkningar.

I de dokument som faktiskt explicit talar om koksförbrukningen så framgår siffran 30,6 kg.

PS. Den boken är för övrigt 20 år gammal och har bemötts i flertalet uttömmande studier. Ledtrådarna är för övrigt plagierade från Pressac och Dawidowski, så ge inte van Pelt allt för stort beröm.
Det var en diskussion om när teglet sintrade.
Hade du inget mer att komma med i den diskussionen?
Du hävdade att teglet började sintra vid sådär 1100 grader, jag hävdar att teglet var färdigsintrat.
Håller du med om det?
<ar du stöd för att det sintrade tidigare?
Citera
2022-03-25, 22:27
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Jag tänker förära de enda relevanta delarna av ditt inlägg med ett slutgiltigt genmäle. Om du vill fortsätta att älta sintringsgränsen för teglet kontra "förlängningsgränsen" för kremeringstiden, så kan du starta en egen tråd i fysikforumet eller ta det via PM, för ingen är intresserad av att fortsätta läsa tirader av meningslöst nagelfarande av formuleringar i inlägg för att hitta ett sätt att impotent "sätta dit" meningsmotståndare. Jag skulle kunna ägna timmar åt att påpeka och pressa de systematiska lögner som ni ständigt far med (nåja, du gör aldrig några argument, men några av dina kollegor försöker åtminstone formulera egna försvar för förintelsemyten), men småsint lusläsande av funktionellt betydelselösa diskrepanser är liksom inte min grej. Jag fokuserar hellre på ortodoxins stora lögner.

Men låt mig understryka: i ett kontext där den påstådda kremeringstemperaturen uppgick till 1500 grader (enligt "vittnen") och där den dokumenterat optimala kremeringstemperaturen var 900 grader, så är skillnaden mellan 1000 och 1100 grader helt oväsentlig och saknar bäring för argumentet. Jag har därtill förtydligat att 1000 grader var gränsen vid vilken kremeringstiden kontraintuitivt ökade, medan 1100 var gränsen där sintring kunde uppstå.

Om så var fallet hade du kunnat påpeka vilken konkret fördel revisionismen skulle ha på denna "lögn". Det räcker inte med ett generellt påstående om att ett "smusslande med siffrorna" skulle vara fördelaktigt. Ditt påstående kanske skulle haft lite vikt om 1100 grader var den högsta angivna kremeringstemperaturen från vittnen och utredningar, men det faktum att den antaget högsta kremeringstemperaturen var barocka 1500 grader så är distinktionen ändå helt meningslös.

Till skillnad från antirevisionisterna så förlitar jag mig på expertlitteratur, tekniska uträkningar, empiriska bevispunkter och kontemporära dokument för att underbygga mina påståenden. Mitt kunnande om förintelsemyten är dock många gånger bättre än de förintelseortodoxa imbecillerna på detta underforum, av det enkla skäl att ni inte följer eller intresserar er för förintelseforskning (varken ortodox eller revisionistisk) och därför inte läser några primärstudier. Det tog er hela denna tråd att slutligen börja länka till van Pelts 20 år gamla bok om "indicier" från Auschwitz.

Istället för att erkänna att den gode doktorn framförde en medveten och kalkylerad lögn för att bortförklara ett extremt obekvämt vittnesmål så tänker du alltså, igen, gå in i en debatt om ordval och formuleringar? Du är verkligen höjden av intellektuellt ohederligt löske.

Om signaturen pollenper på allvar hävdat att kremeringstemperaturen aldrig uppgick till 1300 grader så har jag inte problem med att acceptera detta.

Läs inlägget igen. Jag skriver att citatet från Topfs bruksanvisning är följande:
After each incineration, the furnace temperature will increase. Therefore, care must be taken not to let the internal temperature exceed 1100°C (white hot). This temperature increase can be avoided by feeding air.
Inlägget innehåller tre olika citat, ett från The Cremation Furnaces of Auschwitz, ett från Wikipedia, och ett från Topfs bruksanvisning, vilket jag påpekar på den översta raden följt av en punkt (en punkt!). Innan Topf-citatet skriver jag, följt av ett kolon (ett kolon!), "Enligt Topfs bruksanvisning fick temperaturen inte överskrida denna barriär".

Jag förstår att någon som aldrig sysslat med seriöst, akademiskt orienterat skrivande enkelt kan missa sådana subtila detaljer. Eller så är detta bara ännu ett försök att hitta ett "misstag" som i verkligheten inte existerar.

I "själva verket"? Om källan uppger att sintring uppstår vid "minst" 1100-1200 grader innebär det att minimumgränsen enligt källan för sintring är 1101 grader. Men som jag redan påpekat så är till och med distinktionen 1100 och 1200 grader rätt meningslös, eftersom kremeringstemperaturen påstås ha uppgått till 1500 grader.

Detta måste vara det mest patetiska försöket till nagelfarande ordbajseri jag någonsin beskådat. Bruksanvisning gör gällande att "care must be taken not to let the internal temperature exceed 1100°C", vilket innebär att ugnarna inte var gjorda för att användas vid sådana temperaturer, därmed påståendet att ugnarna "inte får överskrida" denna temperatur.

Du kontrasterar mitt ordval "fick inte överskrida" till textens "care must be taken", trots att "fick inte överskrida" är en översättning av "not to let [...] exceed". Det är faktiskt häpnadsväckande hur oärlig (eller språkligt inkompetent) du faktiskt visat dig vara i denna diskussion.

Det är precis vad som framgår av källorna. Vad dina felläsningar, feltolkningar och missuppfattningar råkar vara intresserar mig näppeligen.

Henryk Tauber påstår i sitt vittnesförhör med sovjeterna att temperaturen i ugnen fluktuerade mellan 1200 och 1500 grader. I ett annat förhör påstår Tauber att temperaturen varierade mellan 1000 och 1200 grader, även det en överdrift, men även en motstridighet eftersom han själv påstår att ugnarna efter ett antal kremeringar uppnådde "röd hetta", vilket enligt Topfs egna bruksanvisning indikerade ca. 800 grader:
Once the cremation chambers are well into red heat (some 800°C), the corpses may be fed into the two chambers one after another.
Distinktionen borde vara tydlig, för vid ca. 1300 grader och uppåt så blev färgen på teglet vit.

Ett annat "expertvittne" var Roman Dawidowski, som hävdade att kremeringar ägde rum vid 1500 grader. Han utgick åtminstone delvis från ett diagram som sovjeterna tagit fram i samband med "utredningar" vid andra koncentrationsläger såsom Sachsenhausen och Majdanek. Här extrapolerande man att kremeringar vid 1500 grader, som t.ex. påstås ha varit standarden i Majdanek, skulle ta ca. 15 minuter, jämfört med 30 minuter vid 1400 grader, osv. Hur dessa siffror kom till är det ingen som vet. Men det är intressant att Dawidowski utgick från 1500 grader, för under Höss-rättegången var tongångarna helt andra. Där konstaterade han att:
[...] the cremation process for corpses is very difficult, requiring a precise temperature of 1,000°C; if the temperature is higher, the ash does not remain loose but attaches itself to the slag [forming] a compact mass. If the temperature is less than 1,000°C, the muscles will not burn.

Visst förstår du att sintring av teglet innan användning, och sintring av teglet med slagg, benrester och annan dynga från ugnen under kremering är två helt olika processer?
Du har i ett tidigare inlägg påstått
Enligt "vittnena" nådde ugnen emellertid absurda 1500
<Hur visste de att det var 1500 grader.
Jag vet vilken färg 1300 grader har och det är jäövligt vitt och jag har haft hjälp av instrument, jag tror inte att eldarna hade tillgång till instrtument.
Citera
2022-03-25, 22:33
Medlem
pollenpers avatar
ågan är om du förstår det
Citat:
Jag]

Visst förstår du att sintring av teglet innan användning, och sintring av teglet med slagg, benrester och annan dynga från ugnen under kremering är två helt olika processer?
Frågan är om du förstår det?
Citera
2022-03-26, 13:54
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
I vilken verklighet är det "tydligt" att kremering av ett mänskligt lik kunde ta 5 minuter? Jag tror inte att någon med sinnet i behåll på allvar tror att så var fallet, vilket onekligen är skälet till att Topf-ingenjörerna Karl Schultze och Kurt Prüfer konstaterade att kremeringar tog ca. 1 timme per lik. Litar du inte på vittnena?

Precis, och de var rätt tydliga med att kremeringarna tog ca. 1 timme per lik i genomsnitt. Inte 5 minuter med 3,5 kg koks, vilket knappt var tillräckligt för att förånga vatteninnehållet.

Det stämmer att flertalet "vittnen" påstår att kremeringarna tog absurda ~5 minuter och till och med att ugnarna var perpetuum mobile.

tat:
Citat:

Visst förstår du att sintring av teglet innan användning, och sintring av teglet med slagg, benrester och annan dynga från ugnen under kremering är två helt olika processer

Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
ågan är om du förstår det
Frågan är om du förstår det?
Är du färdig med diskussionen om sintringstemperatur?
Har du bestämt dig om lämplig tempoeratur.
11. 12. 13. 14. 1500grader?
Citera
2022-03-28, 09:50
Medlem
pollenpers avatar
Citat:

Fegade du ut ur forumet?
Citera
2022-04-02, 07:53
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Jag har aldrig länkat till CODOH (eller IHR) som källa för några av mina historiska argument eller påståenden. Är det för övrigt konstigt att vittnesmål och revisionistisk forskning citeras på revisionistiska sajter? Jag kunde personligen inte bry mig mindre om vad CODOH publicerar eller vad användare skriver på deras forum, för min information kommer inte från anonyma internetforum, till skillnad från dig själv.

Dina "källor" består i Wikipedia, bloggar och förintelsesajter. Du har aldrig hänvisat till ett publicerat, beständigt forskningsverk. Jag har för övrigt aldrig påstått att kremeringsugnar inte kan gå över 1000 grader. Vad jag påstått, i enlighet med de historiska och tekniska underlagen, är att ugnarna inte var ämnade att kremera kroppar vid över 1000 grader och att detta hade påverkat kremeringsprocessen i negativ bemärkelse. De källor som citerats har i vanlig ordning ignorerats till fördel för grundlös spekulation.

Jag har citerat Tauber flertalet gånger. Han är väldigt tydlig, t.ex. när han påstår att:
Oberkapo August explained to us that, on the basis of the calculations and the design of the crematorium, 5-7 minutes had been scheduled for the cremation of one corpse in one muffle.
Att han med "20-25 minuter" avsåg den genomsnittliga kremeringstiden per lik är alltså helt felaktigt, speciellt i sken av att han uppgav en kremeringstid på 1½ timme för Krema I:s dubbelöppningsugnar! Vad kommer ditt svar på detta att bli? Ännu mer snömos och obfuskering, misstänker jag.

Jodå! hur annars förekommer texter som "endast" fanns på codoh? Varifrån får du annars dessa texter från, den texten var nog skribenten hittat på eftersom den texten finns inte alla någon annansstanns på internet.

Anonyma internet forum? OHHH så du erkänner att du ta från bloggar/forum ? hahha Är du på Darknet ???

Fast mina källor är kontrollbara, med fotnotar och dokumenter på bild (trådens ämne) vilket du inte lyckas med mer än långa texter.
Citera
2022-04-02, 07:59
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Tydligen är det Wikipedia som ljuger, i sådana fall, med tanke på att jag väldigt tydligt citerade Wikipedia angående de två synagogorna för flera inlägg sedan:
The Jewish Community of Berlin continued to use the office rooms in the front section of New Synagogue, including the Repräsentantensaal (hall of the assembly of elected community representatives) below the golden dome. The congregation occasionally held prayers in this hall until September 1942, when it had to evacuate the front section as well.
Synagoge Rykestraße:
The Jewish school in the front building was forced to close in 1941. However, the Jewish community formally remained proprietor of the site. In May 1942 the borough of Prenzlauer Berg declared its will to acquire the site paying the ridiculous sum of reichsmark (RM) 191,860 and with effect of 1 September 1944 the site was conveyanced to the borough.

Är Goebbels dagboksinlägg från 16:e mars 1944 okänt? Tvärtom så talar den om de tusentals judar som fortfarande befann sig i självaste Reichshauptstadt Berlin. Lite pinsamt, eller hur?

Fast du nämnde du aldrig, mina citat varifrån "hemliga forum" ... Med andra ljög du eftersom det ej stämmer.

http://www.jg-berlin.org/judentum/sy...kestrasse.html

Pogromnacht 1938 wurde die Synagoge in Brand gesteckt doch der Polizeikommandant des Reviers hat rasch den Löschungsbefehl angeordnet, denn auch die Wohnhäuser herum waren durch das Feuer gefährdet. Noch bis 1940 konnten Gottesdienste abgehalten werden, danach wurde das Gebäude als Lager für die Wehrmacht missbraucht.

Jaha då kan du visa upp den sidan då med den texten?
Citera
2022-04-02, 08:32
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Morgen var en SS-domare vars jobb var att utreda disciplinärenden och brott inom SS-organisationen. Han påstod att Monowitz var ett utrotningsläger. Litar du inte på honom? Låt mig citera hans vittnesmål igen, så att det inte undgår dig:
By ‘Extermination Camp Auschwitz’ I did not mean the concentration camp. It did not exist there. I meant a separate extermination camp near Auschwitz, called ‘Monowitz.’
Han förtydligar sig:
These trucks drove off, but they did not drive to the Concentration Camp Auschwitz, but in another direction to the Extermination Camp Monowitz, which was a few kilometers away.
Så att ingen skulle missförstå honom så understryker han återigen:
The Extermination Camp Monowitz lay far away from the concentration camp. It was situated on an extensive industrial site and was not recognizable as such and everywhere on the horizon there were smoking chimneys.

Jag läser inte CODOH, men det förvånar mig inte att även de har intresserat sig för Morgens vittnesmål. Det är ju liksom lite svårt att släta över...
Herre gud vad skrev jag? Att du skulle inte bara plocka ut enstaka saker ur en stor rättegång. Hade man läst hela rättegången, så var det om mixat ihop lägrerna i namnen.
[i]MORGEN: I learned that the starting point for the corruption was the assignment of Jews to the camps after the action of 1938. I made it a point to learn all the possible facts about this action, and in doing so I found that the majority of the prisoners who were suspected of knowing something about these cases of corruption, had died. This peculiar frequency of killings was noticeable; it struck me because other prisoners who were not in any key positions remained in Buchenwald for years in the best of health, and were still there, so that it was rather remarkable that it was just certain prisoners who might have been possible witnesses who had died. I thereupon examined the files concerning these deceased prisoners. The files themselves offered no clues to suspect illegal killings. The dates of the deaths were years apart and in each case different causes of death were given. But it struck me that the majority of these deceased, prisoners had been put into the camp

490

7 Aug. 46

hospital or in arrest shortly before their death. This aroused my suspicion for the first time that in these two places murders of prisoners might possibly have occurred. Thereupon I appointed a special official, whose sole task was to investigate the suspicious circumstances, and follow up the rumors which were circulating about the detention quarters, the so-called "Bunker," regarding this killing of prisoners. This very zealous and able detective had to report again and again that he had not found the faintest clue for my suspicions. After two weeks of completely unsuccessful activity, the detective refused further services and asked me ironically whether I myself believed that such rumors of illegal killing of prisoners could be true. Much later, and only by chance did I hit upon the first clue; it struck me that the names of certain prisoners were listed at the same time in the rolls of the camp prison as well as in those of the hospital. In the prison rolls, for example, it said, "Date of release 9 May, 12 o'clock." In the hospital register, "Patient died 9 May, 9:15 a.m." I said to myself, this prisoner cannot be in the camp prison and at the same time a patient in the hospital. False entries must have been made here. I therefore concentrated my efforts on this and I succeeded in getting behind this system, for it was a system, under Commander Koch.

The prisoners were taken to a secret place and were killed there, mostly in a cell of the camp prison, and sick reports and death certificates were prepared for the files. They were made out so cleverly that any unprejudiced reader of the documents would get the impression that the prisoner concerned had actually been treated and had died of the seri6us illness which was indicated.

HERR PELCKMANN: Then what did you do after learning of these facts?

MORGEN: I found out that the medical officer at Buchenwald, SS Hauptsturmfuehrer Dr. Hoven, was principally responsible and I had him arrested. I informed my investigating commission in the concentration camps, with which we had to deal, of these cunning forgeries and directed their particular attention to investigating systematically whether in other concentration camps such murders had also taken place. We satisfied ourselves at the time of the investigation-and I am speaking of the second half of 1943-that in the Concentration Camps Buchenwald, Sachsenhausen, and Dachau to the best of our knowledge no such killings occurred. In the other concentration camps, however, such cases were found. The persons believed to be guilty were accused, arrested, and charged.

HERR PELCKMANN: Why was this not done earlier?

MORGEN: I have already said that these deceptive measures were so cunningly contrived that it was not possible to discover them earlier. Above all there was no possibility of clearing up the

491
Citera
2022-04-02, 08:32
Medlem
Herkulesbigs avatar
7 Aug. 46

matter, and then those things-were always done without witnesses. These cases should at all events have been investigated by the SS courts and they were investigated, for every unnatural death of a prisoner had to be reported by teletype to the central offices. Besides that, the specially sworn-in court officer who was in the camp had to go immediately to the place of the occurrences to question the witnesses; sketches and photographs had to be made of the scene and it was a regulation that an autopsy had to take place in every such case of unnatural death. These reports of unnatural deaths, or of deaths suspected of being unnatural, were sent regularly to the SS and Police court; but as I have already said, these reports were so cunningly contrived and the files were in such good order, that even an expert could not have suspected an illegal killing. Of course, proceedings against members of the concentration camp personnel were frequently instituted, some followed by sentences, even death sentences. But these criminal acts seemed to be within range of the usual army rate of 0.5 percent to 3 percent.

If nothing at all had been reported to the SS courts from the concentration camps, or if numerous reports had been made, then it would of course have seemed suspicious. But it was a normal average and nobody could suspect that the concentration camps were a hotbed of such dangerous crimes. It was only through my investigation, which as I said was caused by accident, that we received our first insight into the true state of affairs.

HERR PELCKMANN: How did you come onto the track of mass killings? You have just spoken of individual killings.

MORGEN: I found traces of mass destructions also by chance. At the end of 1943, 1 discovered two trails at the same time, one leading to Lublin and the other to Auschwitz.

HERR PELCKMANN: Please describe the Lublin trail first.

MORGEN: One day I received a report from the commander of the Security Police in Lublin. He reported that in a Jewish labor camp in his district a Jewish wedding had taken place. There had been 1,100 invited guests at this wedding

HERR PELCKMANN: Go on witness, a little faster.

MORGEN: As I said before, 1,100 guests participated in this Jewish wedding. What followed was described as quite extraordinary owing to the gluttonous consumption of food and alcoholic drinks. Among these Jews were members of the camp guard, that is to say some SS men, who joined in this revelry. This report only came into my hands in a roundabout way, some months later, due to the fact that the Commander of the Security Police suspected that the circumstances indicated that some criminal acts had occurred. This was my impression as well, and I thought that this

492

7 Aug. 46

report would give me a clue to another big case of criminal corruption. With this in mind, I went to Lublin and called at the Security/ Police there, but all they would tell me was that the events happened at a camp of the Deutsche Ausrustungswerke. But nothing was known there. I was told it might possibly be a rather odd and shrouded (this was the actual term used) camp in the vicinity of Lublin. I found out the camp and the commander, who was Kriminalkommissar Wirth.

I asked Wirth whether this report was true or what it meant. To my great astonishment, Wirth admitted it. I asked him why he permitted members of his command to do such things and Wirth then revealed to me that on the Fuehrer's orders he had to carry out the destruction of Jews.

HEIRR PELCKMANN: Please go on, Witness, to describe your investigations.

MORGEN: I asked Wirth what this had to do with the Jewish wedding. Then, Wirth described the method by which he carried out the extermination of Jews, and he said something like this:

"One has to fight the Jews with their own weapons, that is to say "pardon me for using this expression - "one has to cheat them." Wirth staged an enormous deceptive maneuver. He first selected Jews who would, he thought, serve as column leaders, then these Jews brought along other Jews, who worked under them. With that smaller or medium-sized detachment of Jews, he began to build up the extermination camps. He extended this staff of Jews, and with these Jews Wirth himself carried out the extermination of the Jews. Wirth said that he had four extermination camps and that about 5,000 Jews were working at the extermination of Jews and the seizure of Jewish property. In order to win Jews for this business of extermination and plundering of their brethren of race and creed, Wirth gave them every freedom and, so to speak, gave them a financial interest in the spoliation of the dead victims. As a result of this attitude, this sumptuous Jewish wedding had come about.

Then I asked Wirth how he killed Jews with these Jewish agents of his. Wirth described the whole procedure that went off like a film every time. The extermination camps were in the east of the Government General, in big forests or uninhabited wastelands. They were built up like a Potemkin village. The people arriving there had the impression of entering a city or a township. The train drove into a dummy railroad station. After the escorts and the train personnel had left the area, the cars were opened and the Jews got out. They were surrounded by these Jewish labor detachments, and Kriminalkommissar Wirth or one of his representatives made a speech. He said, "Jews, you were brought here to be resettled, but

493

7 Aug. 46

before we organize this future Jewish State, you must of course learn how to work. You must learn a new trade. You will be taught that here. Our routine here is, first, every one must take off his clothes so that your clothing can be disinfected, and you can have a bath so that no epidemics will be brought into the camp."

After he had found such calming words for his victims, they started on the road to death. Men and women were separated. At the first place, one had to deliver the hat; at the next one, the coat, collar, shirt, down to the shoes and socks. These places were faked cloakrooms, and the person was given a check at each one so that the people believed that they would get their things back.

The other Jews had to receive the things and hurry up the new arrivals so that they should not have time to think. The whole thing was like an assembly line. After the last stop they reached a big room, and were told that this was the bath. When the last one was in, the doors were shut and the gas was let into the room. As soon as death had set in, the ventilators were started. When the air could be breathed again, the doors were opened, and the Jewish workers removed the bodies. By means of a special procedure which Wirth had invented, they were burned in the open air without the use of fuel.

HERR PELCKMANN: Was Wirth a member of the SS?

MORGEN: No, he was a Kriminalkommissar in Stuttgart.

HERR PELCKMANN: Did you ask Wirth how he arrived at this devilish system?

MORGEN: When Wirth took over the extermination of the Jews, he was already a specialist in mass-destruction of human beings. He had previously carried out the task of getting rid of the incurably insane. By order of the Fuehrer himself, whose order was transmitted through the Chancellery of the Fuehrer, he had, at the beginning of the war, set up a detachment for this purpose, probably composed of a few officials of his, as I believe, the remainder being agents and spies of the Criminal Police.
[/i]
osv... https://avalon.law.yale.edu/imt/08-07-46.asp

Summa kardumma man måste läsa hela för att förstå han blandar ihop namnen på lägrerna, att då plockar ut enstaka meningar för få det till något annat är jäkligt fult.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in