2022-03-19, 08:44
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
500 per dag var kulmen av dödstalen i Birkenau under den period då Kremer anlände till lägret. Genomsnittsdeportationerna var aldrig någonsin 2000-3000 per dag innan maj 1944, vilket inte var den period som Kremer skrev om i sin dagbok. Varför måste du ljuga? Vi vet för övrigt att en stor del av de ungerska judarna transfererades vidare till andra läger, och vi vet varför de deporterades, nämligen för att huvudsakligen sättas i arbete i flygplansprogrammet och andra tyska industrier under 1944, när tyskarna var i akut behov av arbetskraft och stora delar av den manliga befolkningen inkallats. Detta är för övrigt accepterat till och med i ortodox förintelsehistoriografi. Tidigare ansåg man att de nästan kategoriskt "gasades vid ankomst", medan man idag erkänner att tiotusentals är dokumenterat transfererade. Vi vet även att icke-dokumenterade transfereringar ägde rum, för ungerska judar dyker "oförklarligt" upp i bl.a. Stutthof och Riga efter maj 1944. Så fungerar riktig historiografi.

Självklart så avlusades även bårhusen. Även om vi låtsas att lössen inte kan överleva längre perioder utan "färskt" (?) blod (källa på det?), så fanns de onekligen kvar på kropparna även efter transport till bårhusen, och bårhus- och krematoriepersonalen löpte därmed risk att smittas med t.ex. tyfus. Av detta skäl fanns ofta dusch- och badrum i anslutning till bårhus- och krematoriebyggnader i tyska koncentrationsläger rent allmänt (se t.ex. Majdanek). Det finns till och med dokumentation på att man behövde avlusa lik även efter att de avlidit. Polisledaren för Katowice kommenterade t.ex. i ett brev från 1943 att fångar som dött av tyfus i fängelset vid Myslowitz behövde avlusas och placeras i kistor så fort som möjligt och transporteras till Auschwitz för kremering:
Those who died of typhus must be treated with a disinfecting lice-killing liquid and must be placed into coffins as soon as possible. The coffin must be immediately closed and transferred to a special hall. For cremation, the dead will be brought to Auschwitz with the hearse.
Det är allmänt accepterat att Höss torterades flertalet gånger. Man torterade, hotade och misshandlade även hans fru och barn. Detta faktum gör a priori hans "vittnesmål" ogiltigt, men låt oss för en sekund överväga det faktum att Höss själv påstod sig ha uppskattat antalet deporterade till lägret till 3 miljoner (!), varav 2,5 miljoner avled och 2 miljoner gasades. Ortodoxa forskare tror inte ens att hälften av dessa siffror är sanna. Att Höss barnbarn (!) påstår att hans pappa aldrig torterades är inte en trovärdig källa. Enligt uppgift så togs bl.a. den äldste sonen (Klaus) in i ett rum av britterna och misshandlades. I en intervju med Thomas Harding så konstaterade Höss dotter Inge-Brigitte att:
The British soldiers were screaming: ‘Where is your father? Where is your father?’ over and over again. I got a very bad headache. I went outside and cried under a tree. [...] My older brother Klaus was taken with my mother. He was beaten badly by the British. My mother heard him scream in pain from the room next door. Just like any mother, she wanted to protect her son, so she told them where my father was.
Jag har aldrig påstått att Krema II och III hade någon öppning mot barackområdet. Varför måste du ljuga? Vad jag konstaterat är att varken Krema II, III, IV eller V hade några öppningar mot barackområden. De var inhängnade och placerade mellan större vägar som var tillgängliga för vagnar och fordon.

Jo, jag har visst citerat sådana dokument. Ett brev från överläkare Wirths till kommendant Höss, den 20:e mars 1943, strax efter att det första krematoriet med bårhus (Krema II) byggts färdigt i Birkenau:
För förflyttning av kroppar från de intagnas sjukkvarter till Krema II, vänligen införskaffa övertäckningsbara, handdragna vagnar för 50 kroppar vardera.
Brev från 4:e augusti 1943 från Karl Bischoff till Wirths:
SS-Standartenführer Mrugowski har efter vår diskussion beslutat att kropparna [från döda intagna] skall förflyttas två gånger dagligen, på morgonen och på kvällen, in i krematoriernas bårhus; på så vis behövs ingen separat påbyggnad av bårhus i de individuella undersektionerna.
Rapport från maj 1944:
SS-Obersturmbannführer Höß påpekar dock att i enlighet med en tidigare gällande order, så skall kropparna förflyttas dagligen på morgonen med en dedikerad transport; om denna order efterföljs så kommer ingen ackumulering av kroppar att kunna äga rum[.]
Problemet är att flygfotografierna av arbetskolumner som vandrar omkring i lägret inte bevisar någonting annat än att människor rörde sig på olika platser i Auschwitz. Det finns till och med markfotografier på människor som rör sig vid vattenansamlingen utanför Krema V. Det bevisar liksom ingenting alls. Det du påstår är "judar på väg till gaskammaren" är helt enkelt led av människor som går till och från krematoriet för att arbeta. Man hade ju stora personalstyrkor och flera skift som jobbade där.

Du skulle bli författare med din fantasi som du kommer med utan källa (som vanligt) Så med andra ord så skulle lägret bli överfyllt snabbt tanke på det anlände ca 440 000 judar från Ungern under sommaren 1944. Sedan 500 döda per dag, så hade de inte behövt en brännings kapacitet på 4700 lik / dygn. Och de klagade det ej räckte utan de behövde bränna utom hus.

Det är citat om vagnar inte lastbilar som du påstod i flera inlägg att det var från Rudolf Höss, det är det jag har frågat efter om de skulle köra lastbilar 2 gångar om dagen, det order från Höss.

Jag pratade om KREM II o III hade öppningar utåt emot järnvägsspåret ej barack området (som normalt man skulle ha haft med din teori) Och KREM IV o V hade öppningar utåt emot barckområdet. Det syns tydligt på kartan jag lade in.
Jo, det bevisar tydligt att de vandrade till KREM II o III, för det finns inget annat åt det hållet. Följer man vägen, så kommer man till KREM IV o V. Skulle de ha gått till lägret, så skulle de ha gått andra hållet.

Väg till o från arbetet? med tåg inne på området och folks skaror, hur stora folkstyrkor behöver de för sköta KREM II o III? 400 - 500 st?
Citera
2022-03-20, 20:32
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Motbevisa argument som är troligen påhittade? lol.. Du kommer aldrig med källa eller kan belägga dina så kallade argument. Nej du bruka inte ange källa, det liksom vill du ej göra eftersom då kommer det till Codoh/ihr eller liknande. Jo det gör jag oftast men hänvisning av dina så kallade väggar av text.

Ja de är källor, det är mer vad du kan åstadkomma med. Inte en enda gångbar källa har du lyckats förinta dessa dokumenter hittills, inte en enda. Därför du har inte belägg för dina saker, då rasar din värld. Begär Doktorsavhandlingar? lol... Det är lång väg till det...

Jag kan inte dra mig till minnes att jag någonsin länkat till CODOH som källa, eller ens IHR (annat än möjligen för att reproducera ett citat från Zündelrättegången). Jag har för vana att alltid hänvisa till publicerade forskningsverk, dvs. beständiga källor som du kan plocka upp i ett bibliotek eller köpa i bokformat. Å andra sidan så har dina "källor" uteslutande bestått i bloggar, Wikipedia, diverse förintelsesajter, muséer, osv. Du länkar aldrig till publicerad forskningslitteratur, som du inte desto mindre antyder existerar och som stödjer din poäng.

Med andra ord är det alltså en gigantisk klyfta mellan vilken typ av källor som du förväntar dig från revisionister och från förintelseivrare. Du har bokstavligen begärt avhandlingar (!) för att ens bemöda dig med att titta på källan. Det kallas hyckleri.

Ett annat frustrerande problem med dig och dina gelikar är att ni ofta inte ens känner till vittnena eller källorna, trots att ni rimligen borde vara väl pålästa om förintelsemyten och insatta i litteraturen. Många gånger så utgår jag (kanske lite naivt) från att ni vet vad jag pratar om, men gång på gång visar ni er vara helt oförstående inför vilka vittnen, böcker, hypoteser och dokument som jag hänvisar till. När jag t.ex. hänvisar till Henryk Tauber, som är ert allra viktigaste vittne, så begär ni "källa", trots att Tauber citeras uttömmande i er egen litteratur, t.ex. Pressacs Technique and Operation of the Gas Chambers, van Pelts The Case for Auschwitz, av Piper, osv.
Citera
2022-03-20, 20:35
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Nej det fanns inga judar enligt flera höga nazistpampar Som Hans frank, Arthur Greiser, Herman Göring,m.fl. Och då påstå att Goebbells skulle beklaga det ,samtidigt de fick inte utöva sin religion?
Har du inte läst judelagarna? Har du glömt kristallnatten då 257 st synagogor förstördes? Sedan att judar tvingades riva sina synagogor och betala 400 miljoner dollar (dåtidens pengavärde) för det? Det enligt tyska tjänstemän, som var ofta väldigt ivriga med förstöra dem. OSV ....

Så det är trams från din sid som vanligt! Men visst vilka var dessa synagogor som skulle överlevt kriget?

Kan du citera var "nazistpampar" som Frank, Greiser, Göring, "m.fl." (vilka då?) påstår att Tyskland skulle vara helt fritt från judar? Låt mig återigen understryka att det befann sig tusentals judar enbart i Berlin så sent som 1944 och att detta inte var någon hemlighet, judar som t.ex. Goebbels försökt deportera, men vilket omöjliggjorts av diverse byråkratiska hinder. Låt mig ge dig ett enda talande exempel. I inlägget från 16:e mars 1944 så skriver Goebbels att:
In Berlin leben jetzt noch 6000 Juden, die zum Teil priviligiert sind, zum Teil geduldet werden. Ich werde sie im Auge behalten und doch noch versuchen, sie bei der erstbesten Gelegenheit abzuschieben.
Och som jag citerade i mitt tidigare inlägg så existerade stora och anrika synagogor fortfarande i Berlin fram tills de bombades i allierade flygräder. Två exempel som jag uppgav var Berlins Neue Synagoge och Synagoge Rykestraße.
Citera
2022-03-20, 20:43
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Men det var ej min fråga! så funkar det ej bygga sådan för människor?
När blide Monowitz kallad för utrotningsläger? Trodde det var ett arbetsläger i Auschwitz komplexet på 43 st läger. Det är bara Birkenau som var Förintelseläger i den bemärkelse i Auschwitz komplexet.

Jag har ingen jävla aning om sopförbränningsmaskiner för människor gick att bygga. Vem bryr sig?

Enligt ert stjärnvittne Konrad Morgen så var Monowitz ett utrotningsläger. Den 8:e augusti 1946 så konstaterade han under Nürnbergrättegången att:
By ‘Extermination Camp Auschwitz’ I did not mean the concentration camp. It did not exist there. I meant a separate extermination camp near Auschwitz, called ‘Monowitz.’
Han förtydligar sig:
These trucks drove off, but they did not drive to the Concentration Camp Auschwitz, but in another direction to the Extermination Camp Monowitz, which was a few kilometers away.
Så att ingen skulle missförstå honom så understryker han återigen:
The Extermination Camp Monowitz lay far away from the concentration camp. It was situated on an extensive industrial site and was not recognizable as such and everywhere on the horizon there were smoking chimneys.
Pinsamt, jag vet.
Citera
2022-03-20, 20:46
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Detta bevisar dina kunskaper i detta ämne! Ingen har påstått att EN kropp brinner på 5 minuter mer än dina fantasier. Ja 5 barn är 5 barn, 2 vuxna + 3 barn är lika med 5 st. OSV

Nej vi kan belägga de kunde bränna lik i snitt på 30 - 40 minuter. Det med dessa dokumenter du försöker med iver förklara bort. Det från 2 olika företag. Hitills har ni inte lyckats bevisa de har räknat fel. Det är otroligt ni försöker dumförklara 2 olika företag ingenjörer, att de ej kan räkna lol.

Hur kan det vara en lögn, när vi kan belägga det med både material, dokumenter (från företag som tillverka ugnar), dokumenter från SS, Vittnen (tyska o fångar) ? Ni har inte lyckats bevisa det är lögn mer än dina påhittade storyn utan belägg/källa.

Jo, det är precis vad som påstods. Och Tauber var inte ensam med att påstå detta. Som jag specificerade tidigare så var det flertalet andra "vittnen" som uppgav kremeringstider i samma storleksordning, t.ex. Szlama Dragon, Henryk Mandelbaum, David Flamenbuam, Miklos Nyiszli, Stanislaw Jankowski, osv. I fallet med Tauber så påstår han till och med att kremeringstiden i Krema I, som enbart hade dubbelöppningsugnar, var en och en halv timme för en laddning med 5 lik. Det finns alltså ingen chans att han pratade om genomsnittstiden per lik.

Att ständigt åberopa påstådda "material", "dokumenter" (sic!), "vittnen", mm. utan att någonsin citera dem, är liksom inte ett giltigt argument. Till skillnad från dig så har jag citerat dokument, vittnen och företagen som byggde ugnarna, och demonstrerat bortom alla rimliga tvivel att era fantasier om kremeringarna saknar förankring i verkligheten och att "vittnena" som uppger helt orealistiska värden inte har någon historiografisk trovärdighet. Den som dumförklarar företagen är alltså du och dina gelikar, inte jag.
Citera
2022-03-20, 20:57
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Du skulle bli författare med din fantasi som du kommer med utan källa (som vanligt) Så med andra ord så skulle lägret bli överfyllt snabbt tanke på det anlände ca 440 000 judar från Ungern under sommaren 1944. Sedan 500 döda per dag, så hade de inte behövt en brännings kapacitet på 4700 lik / dygn. Och de klagade det ej räckte utan de behövde bränna utom hus.

Det är citat om vagnar inte lastbilar som du påstod i flera inlägg att det var från Rudolf Höss, det är det jag har frågat efter om de skulle köra lastbilar 2 gångar om dagen, det order från Höss.

Jag pratade om KREM II o III hade öppningar utåt emot järnvägsspåret ej barack området (som normalt man skulle ha haft med din teori) Och KREM IV o V hade öppningar utåt emot barckområdet. Det syns tydligt på kartan jag lade in.
Jo, det bevisar tydligt att de vandrade till KREM II o III, för det finns inget annat åt det hållet. Följer man vägen, så kommer man till KREM IV o V. Skulle de ha gått till lägret, så skulle de ha gått andra hållet.

Väg till o från arbetet? med tåg inne på området och folks skaror, hur stora folkstyrkor behöver de för sköta KREM II o III? 400 - 500 st?

Varför är perioden från maj 1944 relevant, när Kremers dagbok, vilket var diskussionsämnet, pratar om sjukdomsspridningen under hösten 1942, innan krematorierna inte ens existerade? Du hävdade att de genomsnittliga transporterna till Auschwitz var 2000-3000 per dag, trots att den aldrig var så hög innan man deporterade de ungerska judarna efter maj 1944, dvs. långt efter Kremers dagboksinlägg. Och låt mig återigen understryka att de ungerska judarna inte deporterades för att "gasas", utan för att sättas i arbete i Tyskland, baltstaterna och i industrier runtom i det tyska ockupationsområdet. Detta är ett dokumenterat faktum. Inte nog med att det är ett dokumenterat faktum, men ortodox historiografis enda förklaring till varför tyskarna deporterade så många judar från Ungern så sent under kriget är absurd: enligt dem så deporterades judarna av det enda skälet att tyskarna ville mörda så många judar som möjligt innan man förlorade kriget, kosta vad det kosta ville. Men dokumenten säger tvärtom:

De ungerska judarna hade lämnats relativt orörda under kriget, och ett stort antal judar bodde fortfarande i tyskallierade Ungern under 1944. Den 18:e mars 1944 så skrev Adolf Hitler på ett avtal med Ungerns ledare Miklós Horthy i Klessheim-slottet i Saltzburg, enligt vilket upp till 100 000 ungerska judar skulle göras tillgängliga för tysk industri. Redan i april började judar att deporteras. Den 2:a maj så skriver Eberhard von Thadden, Judenreferent vid tyska ambassaden i Bratislava ett telegram:
Timetable for the transport of a larger number of Hungarian Jews to work deployment in the eastern territories will be compiled in Vienna on 4-5 May.
Tyskarna satte med andra ord press på ungrarna att få tillgång till ännu fler judar. Rudolf Kastner vittnade efter kriget att:
While an agreement was arrived at between Wesenmayer, German Minister and a representative of Sauckel on the one hand, and Prime Minister Sztojay, on the other, that Hungary would place 300,000 Jewish workers at the disposal of the Reich (who were to be selected by a mixed Hungarian-German committee), total deportation of all Jews was decided by Endre, Baky and Eichmann at a meeting in the Ministry of the Interior on the 14 April 1944.
Edmund Veesenmeyer, som var plenipoteniär för Tyska riket i Ungern, skrev den 4:e maj att:
The removal of 310,000 Jews from Zone I and II to Germany is scheduled to begin in mid-May, meaning that every day four transports of 3,000 Jews each are planned.
Den 9:e maj så beordrade Adolf Hitler att 10 000 soldater i Sevastopol skulle dras tillbaka för att skydda transporten av ca. 200 000 ungerska judar som skulle sättas i arbete i Jäger-Bauprogramm, dvs. det tyska flygplansprogrammet. Den 24:e maj så nämner Himmler projektet i ett tal i Sonthofen:
Currently, however – it is peculiar in this war – we first introduce 100,000, and later once more 100,000 male Jews from Hungary into concentration camps, with whom we build underground factories.
I Veesenmeyers telegram får vi ledtrådar om hur judarna förväntades förflyttas och huseras:
Ghettoization work in the Carpathian Mountains /Zone I/ completed these days. Around 200,000 Jews are gathered in 10 camps and ghettoes. In Siebenbürgen /Zone II/, the concentration of the Jews living in this region was initiated today. [...] On May 4, a timetable conference will take place in Vienna for these transports, where representatives of the Reichsbahn, the Security Police and the Hungarian police will participate.
Jämför detta med Rudolf Höss påstående att judarna deporterades med enda syfte att utrotas. Egentligen vill jag inte gå in i ännu mer detalj på de ungerska judarna och det faktum att de aldrig utrotades i Auschwitz, men låt mig ändå citera era "gud" Pressac, som öppet erkände i sin andra bok från 1994 att:
By the end of the war, according to the Encyclopaedia Judaica, Hungarian Jewish males and females were found in 386 concentration and labor camps, as well as in labor units, where they had survived a real martyrdom. They were seen everywhere, from a few hundred in the labor units to tens of thousands in the ‘big’ camps.
Till frågan om huruvida lastbilar eller vagnar användes så är det uppenbart från dokumenten att båda användes, beroende på tillgång. Jag har citerat dokumenten flera gånger tidigare men du har i vanlig ordning ignorerat dem. Den 25:e maj 1944 skriver överläkaren Eduard Wirths ett brev där han explicit konstaterar att lik transporteras med fordon:
I sjukkvarteren i lägren vid koncentrationslägret Auschwitz-II så ackumuleras ett antal kroppar dagligen med regelbundet intervall. Trots att transporter till krematorierna har organiserats och äger rum två gånger dagligen, på morgonen och på kvällen, så händer det ibland pga. bristen på fordon och/eller bränsle att kropparna inte tas om hand på över 24 timmar.
Vad gäller "öppningar till barackområdet" så upprepar du bara samma påstående om och om igen. Nej, varken Krema IV och V eller II och III hade några öppningar till barackområdena. Min "teori" gör inte gällande att så borde vara fallet. Varför skulle det? Jag påpekade att alla fyra krematorier vätte mot större vägar i lägret och var inhängnade. Du ljuger om att Krema IV och V vätte mot barackområden; i själva verket hade de öppningar mot sektionen Zentralsauna och Kanada, samt mot en av de större vägarna, längsmed vilken diverse administrativa byggnader fanns. Men även om vi låtsas att din teori stämmer, att skälet till att krematorierna inte var öppna för allmänheten var för att man ville dölja "den hemska hemligheten", så finns det flertalet vittnesmål om att säkerheten kring krematorierna var minst sagt dålig. Jag citerade t.ex. ett vittne som påstår att han gick in i krematorieområdet, upp på "gaskammarens" tak, och tittade ner genom Zyklon B-kolumnerna!

Vad gäller fotografierna på arbets- och fångkolumner i lägret så hade du enkelt kunnat kolla upp hur många arbetare som ingick i de diverse arbetsgrupperna i lägret, vilket är väl dokumenterat. Men låt oss utgå från ert egna stjärnvittne. Enligt Henryk Taubers vittnesmål så uppgick krematoriepersonalen till 400 man i april 1943, med 230 man fördelade på Krema II och III, och resten på IV och V och relaterade arbetsuppgifter. I maj 1944 påstår han att så mycket som 1000 man arbetade med krematorierna. Vad säger dokumenten? Enligt ett dokument från 23:e februari 1943 så arbetade 200 fångar i Krema II. I andra dokument så framgår t.ex. att arbetsstyrkan för plåtslageriet var ungefär 200 man. Att hundratals personer vandrar omkring i arbetskolumner är alltså ingenting konstigt.
Citera
2022-03-24, 07:16
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Jag kan inte dra mig till minnes att jag någonsin länkat till CODOH som källa, eller ens IHR (annat än möjligen för att reproducera ett citat från Zündelrättegången). Jag har för vana att alltid hänvisa till publicerade forskningsverk, dvs. beständiga källor som du kan plocka upp i ett bibliotek eller köpa i bokformat. Å andra sidan så har dina "källor" uteslutande bestått i bloggar, Wikipedia, diverse förintelsesajter, muséer, osv. Du länkar aldrig till publicerad forskningslitteratur, som du inte desto mindre antyder existerar och som stödjer din poäng.

Med andra ord är det alltså en gigantisk klyfta mellan vilken typ av källor som du förväntar dig från revisionister och från förintelseivrare. Du har bokstavligen begärt avhandlingar (!) för att ens bemöda dig med att titta på källan. Det kallas hyckleri.

Ett annat frustrerande problem med dig och dina gelikar är att ni ofta inte ens känner till vittnena eller källorna, trots att ni rimligen borde vara väl pålästa om förintelsemyten och insatta i litteraturen. Många gånger så utgår jag (kanske lite naivt) från att ni vet vad jag pratar om, men gång på gång visar ni er vara helt oförstående inför vilka vittnen, böcker, hypoteser och dokument som jag hänvisar till. När jag t.ex. hänvisar till Henryk Tauber, som är ert allra viktigaste vittne, så begär ni "källa", trots att Tauber citeras uttömmande i er egen litteratur, t.ex. Pressacs Technique and Operation of the Gas Chambers, van Pelts The Case for Auschwitz, av Piper, osv.

Det är så enkelt, du vill inte visa länkarna till CODOH, därför du vill verka seriös. Men googlar man dina texter, så kommer man ofta till CODOH/IHR m.m.

Publicerade forskningsprojekt? lol. Du har ju problem med det också! Mina källor är från det verkliga livet! Oftast med hänvisade fotnotar. Som tex ditt påstående om krem ugnar kan ej gå över de 1000 grader, jag visade att det går alldeles utmärkt eftersom flera i dagens samhälle, så har krematorium ugnarna runt 1200 grader, eftersom det blir mer effektivt ur miljöaspekt. Vilket är omöjligt enligt dig och dina "forskningsprojekt".

Ja, källa på ditt påstående om han har påstått, att de tar 5minuter att bränna ett lik. Vilket visar vara en lögn från dig(som vanligt). För det hade han inte gjort tydligen
Citera
2022-03-24, 07:36
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Kan du citera var "nazistpampar" som Frank, Greiser, Göring, "m.fl." (vilka då?) påstår att Tyskland skulle vara helt fritt från judar? Låt mig återigen understryka att det befann sig tusentals judar enbart i Berlin så sent som 1944 och att detta inte var någon hemlighet, judar som t.ex. Goebbels försökt deportera, men vilket omöjliggjorts av diverse byråkratiska hinder. Låt mig ge dig ett enda talande exempel. I inlägget från 16:e mars 1944 så skriver Goebbels att:
In Berlin leben jetzt noch 6000 Juden, die zum Teil priviligiert sind, zum Teil geduldet werden. Ich werde sie im Auge behalten und doch noch versuchen, sie bei der erstbesten Gelegenheit abzuschieben.
Och som jag citerade i mitt tidigare inlägg så existerade stora och anrika synagogor fortfarande i Berlin fram tills de bombades i allierade flygräder. Två exempel som jag uppgav var Berlins Neue Synagoge och Synagoge Rykestraße.

Som vanligt visar det du lögnar!! Synagogan Rykestrasse brändes ner delviss 1938, men kunde räddas delvis. Den användes sedan av Wehrmacht till krigs slutet. Den kunde användas till gudtjänster fram till 1940. Neue Synagoge förstördes insidan helt på kristall natten 1938 med andra 271 st synagogor. Den förstördes mest insidan och var obrukbar länge, den förstördes helt av de allierades bombräder. Men byggdes upp senare.... det verka dålig info från din sida.

Goebbells citat är okänt!! Fanns den huvud taget? Det jag kan hitta är om "judarna skulle möta sitt Cannae" Alltså en total förintelse. Cannae är känt för Romersk arme förtintades totalt av Kartago. Goebbells nämnde något om att judarna ville ha krig och det ska de få också! Men ingenting om det du nämnde!
Citera
2022-03-24, 08:01
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Jag har ingen jävla aning om sopförbränningsmaskiner för människor gick att bygga. Vem bryr sig?

Enligt ert stjärnvittne Konrad Morgen så var Monowitz ett utrotningsläger. Den 8:e augusti 1946 så konstaterade han under Nürnbergrättegången att:
By ‘Extermination Camp Auschwitz’ I did not mean the concentration camp. It did not exist there. I meant a separate extermination camp near Auschwitz, called ‘Monowitz.’
Han förtydligar sig:
These trucks drove off, but they did not drive to the Concentration Camp Auschwitz, but in another direction to the Extermination Camp Monowitz, which was a few kilometers away.
Så att ingen skulle missförstå honom så understryker han återigen:
The Extermination Camp Monowitz lay far away from the concentration camp. It was situated on an extensive industrial site and was not recognizable as such and everywhere on the horizon there were smoking chimneys.
Pinsamt, jag vet.
Konrad Morgen! Vem är pinsam här? Konrad Morgen är en SS domare med utreda brott gjorda av den militära delen. Att han inte har kunnat bland ihop dessa läger? Vilket visar om du hade läst resten av hans diskussion. Sedan finns inte den frasen mer än på CODOH? Den dök upp när jag googlade.
https://codoh.com/library/document/n...s-chambers/en/ för övrigt fattas en massa ord!! Så frågan är har skribenten på CODOH förvrängt fakta?
Citera
2022-03-24, 08:07
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Jo, det är precis vad som påstods. Och Tauber var inte ensam med att påstå detta. Som jag specificerade tidigare så var det flertalet andra "vittnen" som uppgav kremeringstider i samma storleksordning, t.ex. Szlama Dragon, Henryk Mandelbaum, David Flamenbuam, Miklos Nyiszli, Stanislaw Jankowski, osv. I fallet med Tauber så påstår han till och med att kremeringstiden i Krema I, som enbart hade dubbelöppningsugnar, var en och en halv timme för en laddning med 5 lik. Det finns alltså ingen chans att han pratade om genomsnittstiden per lik.

Att ständigt åberopa påstådda "material", "dokumenter" (sic!), "vittnen", mm. utan att någonsin citera dem, är liksom inte ett giltigt argument. Till skillnad från dig så har jag citerat dokument, vittnen och företagen som byggde ugnarna, och demonstrerat bortom alla rimliga tvivel att era fantasier om kremeringarna saknar förankring i verkligheten och att "vittnena" som uppger helt orealistiska värden inte har någon historiografisk trovärdighet. Den som dumförklarar företagen är alltså du och dina gelikar, inte jag.

Ja du ! Det bevisar att din matte är inte den bästa! Men vi har lagt fram dessa dokumentär som säger samma sak vittnen, det bevisar tydligt!!

Att du säger det är omöjligt är inte samma sak du har bevisat att 2 olika företag som tillverkar ugnar, att deras otaliga ingenjörer som är xperter inte kan räkna ... Klart det är ett giltigt argument! Din toker, de är ju experter, de jobbar med utvecklade dessa ugnar. Hållt på med det sedan 1870 talet.

Att det är möjligt har ju flertal vittnen belagt att det deras uträkning stämmer.
Citera
2022-03-24, 13:39
Medlem
Det finns även numera en mängd arkeologiska bevis, de har grävt ut i Treblinka och Sobibor och hittat mängder med tappade vardagsföremål, varför finns det så mycket vardagsföremål där om ingen dött där? det har uppenbarligen bevisligen varit en stor mängd människor där som sedan försvunnit från jordens yta.
Sobibor har även grävts ur, de har hittat grunderna till gaskammare och krematorier som ligger på de platser som finns på ritningar av de tyska konstruktörerna av lägren, de har även hittat de första gaskamrarna från lägrens första månader, man har hittat skärvor av den väggbeklänad som gaskamrarna hade på utsidan som beskrivs både av Sonderkommandon och av konstruktörernas ritningar innan lägren byggdes. Det är bevis nog.
Citera
2022-03-24, 21:25
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Det är så enkelt, du vill inte visa länkarna till CODOH, därför du vill verka seriös. Men googlar man dina texter, så kommer man ofta till CODOH/IHR m.m.

Publicerade forskningsprojekt? lol. Du har ju problem med det också! Mina källor är från det verkliga livet! Oftast med hänvisade fotnotar. Som tex ditt påstående om krem ugnar kan ej gå över de 1000 grader, jag visade att det går alldeles utmärkt eftersom flera i dagens samhälle, så har krematorium ugnarna runt 1200 grader, eftersom det blir mer effektivt ur miljöaspekt. Vilket är omöjligt enligt dig och dina "forskningsprojekt".

Ja, källa på ditt påstående om han har påstått, att de tar 5minuter att bränna ett lik. Vilket visar vara en lögn från dig(som vanligt). För det hade han inte gjort tydligen

Jag har aldrig länkat till CODOH (eller IHR) som källa för några av mina historiska argument eller påståenden. Är det för övrigt konstigt att vittnesmål och revisionistisk forskning citeras på revisionistiska sajter? Jag kunde personligen inte bry mig mindre om vad CODOH publicerar eller vad användare skriver på deras forum, för min information kommer inte från anonyma internetforum, till skillnad från dig själv.

Dina "källor" består i Wikipedia, bloggar och förintelsesajter. Du har aldrig hänvisat till ett publicerat, beständigt forskningsverk. Jag har för övrigt aldrig påstått att kremeringsugnar inte kan gå över 1000 grader. Vad jag påstått, i enlighet med de historiska och tekniska underlagen, är att ugnarna inte var ämnade att kremera kroppar vid över 1000 grader och att detta hade påverkat kremeringsprocessen i negativ bemärkelse. De källor som citerats har i vanlig ordning ignorerats till fördel för grundlös spekulation.

Jag har citerat Tauber flertalet gånger. Han är väldigt tydlig, t.ex. när han påstår att:
Oberkapo August explained to us that, on the basis of the calculations and the design of the crematorium, 5-7 minutes had been scheduled for the cremation of one corpse in one muffle.
Att han med "20-25 minuter" avsåg den genomsnittliga kremeringstiden per lik är alltså helt felaktigt, speciellt i sken av att han uppgav en kremeringstid på 1½ timme för Krema I:s dubbelöppningsugnar! Vad kommer ditt svar på detta att bli? Ännu mer snömos och obfuskering, misstänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in