2022-03-31, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag tror du är på något i första delen, att det märks under hösten/våren att Mikael Lustig, Marcus Berg, Sebastian Larsson, Andreas Granqvist och Gustav Svensson slutade. Men sett till positioner så tror jag inte de är "ersatta" med de du nämner, förutom Isak/Berg?

Därutöver, att förlora borta mot ett utvilat Polen är inte katastrof, men snöpligt.

Jag syftade inte på positionerna på planen utan i första hand karaktärerna som lagspelare. Tycker heller inte att det var katastrof att förlora mot Polen. Snarare en befrielse att slippa se det nuvarande svenska laget i VM. Sett till polenmatchen kan man ju undra hur vår nuvarande "stjärnspelare" Emil Forsberg inte klarar av att leverera mer än "strumprullare" i sina frilägen.
Citera
2022-03-31, 14:35
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Tror du att fotbollsanalytiker kollar på statistik när de ska analysera matcher? 🤔

Som sagt, vilket lag det än är som har störst bollinnehav, mest skott mot mål osv,osv betyder nödvändigtvis inte att det laget var bättre än det andra.

För det första, så har Norge ”alltid” minst bollinnehav i deras matcher - Norge är allt annat än ett bollspelande lag. För det andra, så betyr det noll och ingenting vilket lag det är som har flest skott mot mål om man är ineffektiv (som vi även fick se i går). För det tredje, så var norrbaggarna bättre än oss i den bortamatchen i ca 70 av 90 min. Kan minnas att Hasse Backe var väldigt tydlig på att Norge var det bättre laget under eftersnacket av den matchen, men du och MrSkargård (Eller vafan det än han kallar sig för) har ju förstås bättre koll på fotboll än vad Backe har, eller hur?😅👍

Är alltid förstaklass humor att bli ”motbevisad” av soffexperterna här inne på FB🤣

Norge var det bättre laget för att du har för dig att Hasse Backe sa det? Detta börjar bli pinsamt på riktigt. Sanningen är att Sverige var betydligt bättre och borde ha vunnit, bland annat på grund av att ett av Norges mål var offside. Jag vet inte vad det är du håller på med men du framstår som en pajas.

Citat:
För det andra, så betyr det noll och ingenting vilket lag det är som har flest skott mot mål om man är ineffektiv (som vi även fick se i går).

Försöker du påstå att Sverige hade fler skott på mål än Polen? I så fall har du återigen helt fel.
Senast redigerad av MrSkargard 2022-03-31 kl. 14:39.
Citera
2022-03-31, 17:03
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Norge var det bättre laget för att du har för dig att Hasse Backe sa det? Detta börjar bli pinsamt på riktigt. Sanningen är att Sverige var betydligt bättre och borde ha vunnit, bland annat på grund av att ett av Norges mål var offside. Jag vet inte vad det är du håller på med men du framstår som en pajas.

Försöker du påstå att Sverige hade fler skott på mål än Polen? I så fall har du återigen helt fel.

Bror släpp det du håller på och bråkar med en individ som likt dig söker konflikt bara de att du har ett intellekt och en hjärna, de kommer bara bli hamsterhjul av det hela. Gå pissa i motvind eller något istället.

Du ser ju hans argument bara det gör det onödigt att ge brukaren luft.
Citera
2022-03-31, 19:10
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Rätt fokus.

Vi hade vunnit VM med Jesper Karlsson och Gabriel Gudmundsson från start i går. Kristoffer Olsson och Jesper Karlström hade tagits ut som innermittfältare i världslaget och Danielsson hade vunnit ballon d'or.

Oj vad du svävar iväg...Vi pratar om Forsberg nu, vars plats i landslagsuppställningen varit cementerad och orubbad senaste 4-5 åren trots att han stundtals gör skitmatcher och skjuter sämre än vad snubba i korpen gör. På just denna punkten har Janne misslyckats totalt med att utnyttja Karlsson som har ett notoriskt bra skott som ett exempel.
Citera
2022-04-01, 11:42
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Nu är inte detta mitt landslag men jag kommer aldrig lägga ner en minut när Kristina Olsson spelar igen. Aldrig igen.
Citera
2022-04-01, 19:34
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

1. Nope. Hasse Backe tog bara och konstaterade vad som varenda individ som kan fotboll såg i den matchen.

2. Sverige hade 61% av bollinnehavet, och hade 12 skott mot mål jämfört med Polen som hade 10. Lär dig vad fakta är innan du skämmer ut dig själv.

Hursomhelst, menar du att Sverige var bättre än Polen, baserat på dessa siffror?
Citera
2022-04-01, 20:15
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
1. Nope. Hasse Backe tog bara och konstaterade vad som varenda individ som kan fotboll såg i den matchen.

2. Sverige hade 61% av bollinnehavet, och hade 12 skott mot mål jämfört med Polen som hade 10. Lär dig vad fakta är innan du skämmer ut dig själv.

Hursomhelst, menar du att Sverige var bättre än Polen, baserat på dessa siffror?

Du vet mycket väl att jag snackar om skott på mål, inte skott överhuvudtaget. Polen hade fler skott på mål än Sverige. Jag har för övrigt bett dig bevisa att Hasse Backe sa så men det vägrade du att göra.
Senast redigerad av MrSkargard 2022-04-01 kl. 20:18.
Citera
2022-04-01, 20:21
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Nu är inte detta mitt landslag men jag kommer aldrig lägga ner en minut när Kristina Olsson spelar igen. Aldrig igen.
Och det skriver du efter att han för ovanlighetens skull gjorde en bra match mot Polen?

Känns rätt surt att vi bomma VM men ska man se det från den ljusa sidan så är det nåt mästerskap man kan missa så är det fan det i Qatar och dessutom börjar världens mest underhållande liga imorgon
Citera
2022-04-01, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Hoppas innerligt förbundet tar en titt på tränarmarknaden i Danmark och Norge. Som Olof Lundh var inne på så har Danmark haft en intressant strategi, man har bytt tränare var fjärde/femte år. Ett recept som visat sig vara lyckat. Hareide fick ju lämna trots att man var obesegrade i 28 matcher.

Tackar Janne för allt och inte minst bragden mot Italien men 6 år får räcka.

Låter klokt. Janne Andersson är ingen dålig tränare. Men 2016-Janne hade inte tagit ut samma trupp som idag. Hela hans grej när han tog över var ju att, nästan hänsynslöst, ta ut spelare i form, som spelade varje vecka.

Vilket förstås är vettigt när det handlar om ett landslag där man inte har tid att spela ihop sig (individuella prestationer blir viktigare). Ett exempel såg vi ju mot Polen när Olsson/Danielsson/Olsen ger bort 2-0 genom tre dåliga ageranden som spelare i form kanske inte hade gjort.

Men är nog naturligt. Ledare får relationer med spelare. De litar på dom och de blir svårare att peta.

Tyvärr lär inget ske. Sverige har ju en tradition av att klamra sig kvar vid förbundskaptener för länge vilket kan kosta ett mästerskap till.
Citera
2022-04-01, 21:58
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blankenship
Låter klokt. Janne Andersson är ingen dålig tränare. Men 2016-Janne hade inte tagit ut samma trupp som idag. Hela hans grej när han tog över var ju att, nästan hänsynslöst, ta ut spelare i form, som spelade varje vecka.

Vilket förstås är vettigt när det handlar om ett landslag där man inte har tid att spela ihop sig (individuella prestationer blir viktigare). Ett exempel såg vi ju mot Polen när Olsson/Danielsson/Olsen ger bort 2-0 genom tre dåliga ageranden som spelare i form kanske inte hade gjort.

Men är nog naturligt. Ledare får relationer med spelare. De litar på dom och de blir svårare att peta.

Tyvärr lär inget ske. Sverige har ju en tradition av att klamra sig kvar vid förbundskaptener för länge vilket kan kosta ett mästerskap till.

Sluta tjafsa på Robin. Vad ska han göra, går han ut men kommer för sent så blir det jäkla kacklande då också. Felet ligger hos fröken Olsson och "Maguire". Robin flera bra räddningar i matchen både innan men framför allt efter 2-0 målet.
Citera
2022-04-01, 22:05
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Sluta tjafsa på Robin. Vad ska han göra, går han ut men kommer för sent så blir det jäkla kacklande då också. Felet ligger hos fröken Olsson och "Maguire". Robin flera bra räddningar i matchen både innan men framför allt efter 2-0 målet.
Felet ligger främst hos Danielson men Robin velar och kommer på sig själv vilket öppnar upp ännu mer för polacken så han är absolut inte felfri där.
Citera
2022-04-02, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Felet ligger främst hos Danielson men Robin velar och kommer på sig själv vilket öppnar upp ännu mer för polacken så han är absolut inte felfri där.
Hmm hur var andra målet Danielsson fel?
Det var 100% Olssons keffa passning sen stod även Olsen och sov i målet.
I det stora hela så är det Jannes fel med hans startelvor och 4-4-2 uppställning med spelare i fel position
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in