2022-03-30, 18:36
Medlem
I första halvlek såg det ut som att Sverige spelade ganska bra och hade mycket boll och skapade en del chanser. Jag trodde då att det skulle gå vägen, men tyvärr... Hörde sedan att Sverige inte gjort mål under ordinarie tid de senaste typ fyra matcherna... Det känns inte alls bra!
Citera
2022-03-30, 18:55
Medlem
OlleLisss avatar
Ska man verkligen klandra Danielsson för 2-0? Han fick ju en idiotpassning av Olsson i ett trängt läge. För övrigt bara en i raden av IQ-befriade saker Olsson pysslar med match efter match. Är inget stort fan av Danielsson, men anser att målet är till 90% Olssons fel och kanske 5% vardera på Danielsson/Olsen.
Senast redigerad av OlleLiss 2022-03-30 kl. 19:05.
Citera
2022-03-30, 19:05
Medlem
Gavins-Friends avatar
Jag är en sån som tycker att fotboll är religion. Det är mer än bara en sport.

Men allt jävla hat och gnäll mot enskilda spelare är jag så jävla trött på. Om inte misstag skedde i fotboll skulle varenda match sluta 0-0. Det är en grej om man gör typ en Zidane och skallar motståndaren för man inte tål lite skitsnack eller att man går runt och latar sig på planen jämfört med att man gör en misslyckad tackling eller missar att slå bort en boll, sånt sker hela tiden. Igår var det misstag från Karlström, som först var hyllad för att vi ens tog oss till Polen-matchen och Danielson som inte ens är den som gör det stora misstaget, det är Olsson med sin misslyckade passning som står för 98% av misstaget men sånt ser inte pöbeln som ser en match per år, utan man ska alltid skylla på den som var närmast för man inte kan bättre. Nästa match kanske Danielson, Karlström och Olsson gör mål. Det är fotboll, bollen är rund. Misstag sker. Det är en lagsport. Så sitter folk på nätet som inte ens klarar av att passa en två meters passning i korpen och ska gnälla och hota. Patetiska idioter. Träna upp er själva och se om ni gjort det bättre?

Jag är skitförbannad att Sverige inte gick till VM. Men det är inte någon enskild spelares fel. Det är hela lagets fel och handlar om hela kvalet, inte enbart gårdagens match. Men lag kan också göra dåliga matcher eller ha otur. Kolla på Italien både förra VM-kvalet när vi vann färgfemman på bingolotto och gick vidare eller nu när de förlorade trots att de var överlägsna mot Nordmakedoninen.

Återigen: Bollen är rund.
Citera
2022-03-30, 19:26
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du vet överhuvudtaget inte vad du pratar om. Statistiken i bortamatchen mot Norge såg ut så här:

Bollinnehav: Norge 38% - Sverige 62%
Skott: Norge 12 - Sverige 20
Skott på mål: Norge 3 - Sverige 10

Hemmamatchen var betydligt jämnare och tråkigare (3 skott på mål sammanlagt) men Sverige hade mest bollinnehav även i den matchen. Med andra ord så är din beskrivning av matcherna mot Norge grovt felaktig men du har som sagt ingen större koll på fotboll överhuvudtaget.
Som jag sa, så man måste se helheten, och inte bara på statistiken. Du gör uppenbarligen det sistnämnda, och har därmed ingen idé vad du yrar om.

Är rent komiskt att se du, av alla, hävda att andra användare inte har koll. Lol!
Senast redigerad av Generalandersson 2022-03-30 kl. 19:31.
Citera
2022-03-30, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Jag är en sån som tycker att fotboll är religion. Det är mer än bara en sport.

Men allt jävla hat och gnäll mot enskilda spelare är jag så jävla trött på. Om inte misstag skedde i fotboll skulle varenda match sluta 0-0. Det är en grej om man gör typ en Zidane och skallar motståndaren för man inte tål lite skitsnack eller att man går runt och latar sig på planen jämfört med att man gör en misslyckad tackling eller missar att slå bort en boll, sånt sker hela tiden. Igår var det misstag från Karlström, som först var hyllad för att vi ens tog oss till Polen-matchen och Danielson som inte ens är den som gör det stora misstaget, det är Olsson med sin misslyckade passning som står för 98% av misstaget men sånt ser inte pöbeln som ser en match per år, utan man ska alltid skylla på den som var närmast för man inte kan bättre. Nästa match kanske Danielson, Karlström och Olsson gör mål. Det är fotboll, bollen är rund. Misstag sker. Det är en lagsport. Så sitter folk på nätet som inte ens klarar av att passa en två meters passning i korpen och ska gnälla och hota. Patetiska idioter. Träna upp er själva och se om ni gjort det bättre?

Jag är skitförbannad att Sverige inte gick till VM. Men det är inte någon enskild spelares fel. Det är hela lagets fel och handlar om hela kvalet, inte enbart gårdagens match. Men lag kan också göra dåliga matcher eller ha otur. Kolla på Italien både förra VM-kvalet när vi vann färgfemman på bingolotto och gick vidare eller nu när de förlorade trots att de var överlägsna mot Nordmakedoninen.

Återigen: Bollen är rund.
Stämmer det är knappast Karlströms fel att vi torska utan Janne fucking Andersson som startar Olsson som är sämst i hela jävla världen och klanta sig igen. Han låter även Ibra och Elanga värma bänken med en lirare i al qaida ligan där framme. Sanslöst. Allt ligger på Janne
Citera
2022-03-30, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Svenska fotbollslandslaget har alltid önskats få framgång av svenska folket. Nu verkar det vara slut med det. Efter flera minst sagt dåliga insatser i detta VM-kval saknar man karaktärspelare som Marcus Berg, Sebastian Larsson och Andreas Grankvist. De nya som Isak, Quiason och Kulusevski gör bra ifrån sig ibland men alldeles för sällan. Nu hotar Janne med att fortsätta samarbetet med Zlatan vilket innebär att åtminstone jag slutar följa landslaget över huvud taget trots att jag följt landslaget ända sedan jag genomgick Gunnar Nordahls fotbollsskola i slutet av 50-talet.
Jag tror du är på något i första delen, att det märks under hösten/våren att Mikael Lustig, Marcus Berg, Sebastian Larsson, Andreas Granqvist och Gustav Svensson slutade. Men sett till positioner så tror jag inte de är "ersatta" med de du nämner, förutom Isak/Berg?

Därutöver, att förlora borta mot ett utvilat Polen är inte katastrof, men snöpligt.
Citera
2022-03-30, 22:43
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Som jag sa, så man måste se helheten, och inte bara på statistiken. Du gör uppenbarligen det sistnämnda, och har därmed ingen idé vad du yrar om.

Är rent komiskt att se du, av alla, hävda att andra användare inte har koll. Lol!

Jag såg bortamatchen och Sverige spelade ut Norge i den. Du har ingen koll, lilla vän.
Citera
2022-03-30, 22:44
Medlem
Citat:

Vad är det vi ska kolla på då menar du? Den abstrakta "helheten" du nämner får du gärna definiera för det duger inte som förklaring om det är förstådd du önskar att bli. Du svänger dig med uttryck som "helhet" för att slippa förklara dig när du blir motbevisad av andra användare. Denna gång var det MrSkarsgard som med statistikbaserad fakta drog ner brallorna på dig och bevisade att du som vanligt är helt ute och cyklar. Din enfald är rent ut sagt genant.

Såg du ens matcherna?
Citera
2022-03-30, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Janne har tydligen kontrakt över EM-24. Sverige har gått till två slutspel under hans ledning -18 och -21. Trots detta tycker att man bör satsa på något nytt. Frågan är bara VEM?

Jon Dahl Tomasson är utan jobb.

JDT och Hareide hade varit trevligt. Gick ju lysande i Danmark.
Citera
2022-03-30, 22:57
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag såg bortamatchen och Sverige spelade ut Norge i den. Du har ingen koll, lilla vän.
Haha..😅 Verkar som att du måste se att läsa up dig lite om fotboll, och/eller skaffa dig glasögon.

Hur klarar ett lag som spelar ut det andra, att ligga under med 2-0 efter drygt 50 min, huh? Allvarligt talat, så hade vi turen med oss i båda de två matcherna mot Norge i det kvalet.
Citera
2022-03-30, 23:04
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Haha..😅 Verkar som att du måste se att läsa up dig lite om fotboll, och/eller skaffa dig glasögon.

Hur klarar ett lag som spelar ut det andra, att ligga under med 2-0 efter drygt 50 min, huh? Allvarligt talat, så hade vi turen med oss i båda de två matcherna mot Norge i det kvalet.

Norge var oerhört effektiva i den matchen då samtliga deras avslut på mål blev mål. Sverige var ineffektiva men spelmässigt bättre.

Lär dig stava, din imbecill.
Citera
2022-03-30, 23:23
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Vad är det vi ska kolla på då menar du? Den abstrakta "helheten" du nämner får du gärna definiera för det duger inte som förklaring om det är förstådd du önskar att bli. Du svänger dig med uttryck som "helhet" för att slippa förklara dig när du blir motbevisad av andra användare. Denna gång var det MrSkarsgard som med statistikbaserad fakta drog ner brallorna på dig och bevisade att du som vanligt är helt ute och cyklar. Din enfald är rent ut sagt genant.

Såg du ens matcherna?
Tror du att fotbollsanalytiker kollar på statistik när de ska analysera matcher? 🤔

Som sagt, vilket lag det än är som har störst bollinnehav, mest skott mot mål osv,osv betyder nödvändigtvis inte att det laget var bättre än det andra.

För det första, så har Norge ”alltid” minst bollinnehav i deras matcher - Norge är allt annat än ett bollspelande lag. För det andra, så betyr det noll och ingenting vilket lag det är som har flest skott mot mål om man är ineffektiv (som vi även fick se i går). För det tredje, så var norrbaggarna bättre än oss i den bortamatchen i ca 70 av 90 min. Kan minnas att Hasse Backe var väldigt tydlig på att Norge var det bättre laget under eftersnacket av den matchen, men du och MrSkargård (Eller vafan det än han kallar sig för) har ju förstås bättre koll på fotboll än vad Backe har, eller hur?😅👍

Är alltid förstaklass humor att bli ”motbevisad” av soffexperterna här inne på FB🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in