2022-04-01, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Inte om man slutar tänka som en inskränkt globalist och frikopplar utövarna från nationen.

Tack(eller inte) för att få det epitetet på sig............................................... ...............

Du är en otrevlig och enfaldig människa som sätter den stämpeln på människor som du inte känner och som inte tycker som du.
Citera
2022-04-01, 09:31
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Jag hoppas att ryssarna är med i Vm 2023 p.g.a

1) Det innebär att kriget är slut
2) De bästa är med och det ger tävlingarna mer status och gör de mer spännande.

Sen är det alltid lite tragikomiskt hur fårskocken tykcer det ryssland gör nu är så mycket värre än det USA gjorde 2003 etc.
Senast redigerad av Dr.skalmanski 2022-04-01 kl. 09:35.
Citera
2022-04-01, 09:37
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Jag tycker att du gör ett ganska allvarligt tankefel här när du frikopplar ryska idrottare som tävlar för nationen från Putin och statsapparaten (dit jag räknar in landslagen). Ryska idrottare kan få tävla under FIS-flagg och med regnbågsfärgade dräkter men inte i stafetter. Dvs de ska inte kunna vara del av den ryska propagandan.

Fast det gör jag ju inte alls. Jag har inte ens sagt att ryska idrottare ska få tävla - vilket du däremot gör - så vad det är för fantasier du har om att "frikoppla" vet jag inte. Det är ju snarare vad DU gör med ditt prat om att ryska idrottare ska få tävla under FIS-flagg o.s.v. Men du kanske bara tyckte att det var roligt att använda mina ord emot mig?

Däremot vänder jag mig mot hatet som väller fram mot ALLA ryssar på grund av vad ledningen har gjort. Folk skriver saker som "om jag ser en ryss ska jag slå honom på käften" och liknande. Det är riktigt obehagligt och visar prov både på en hemsk människosyn och en oförmåga att hålla två tankar i huvudet samtidigt.
Citera
2022-04-01, 12:41
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Fast det gör jag ju inte alls. Jag har inte ens sagt att ryska idrottare ska få tävla - vilket du däremot gör - så vad det är för fantasier du har om att "frikoppla" vet jag inte. Det är ju snarare vad DU gör med ditt prat om att ryska idrottare ska få tävla under FIS-flagg o.s.v. Men du kanske bara tyckte att det var roligt att använda mina ord emot mig?

Däremot vänder jag mig mot hatet som väller fram mot ALLA ryssar på grund av vad ledningen har gjort. Folk skriver saker som "om jag ser en ryss ska jag slå honom på käften" och liknande. Det är riktigt obehagligt och visar prov både på en hemsk människosyn och en oförmåga att hålla två tankar i huvudet samtidigt.
Ursäkta, då måste jag fullständigt ha missförstått ditt inlägg.

Vad gäller hatet mot ALLA ryssar håller jag med dig fullständigt - fast jag ser rätt lite av det, men jag rör mig kanske i ”fel kretsar”.
Citera
2022-04-01, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Sen är det alltid lite tragikomiskt hur fårskocken tykcer det ryssland gör nu är så mycket värre än det USA gjorde 2003 etc.

Selv om du likestiller det gir det ingen grunn til at Russland ikke skal straffes nå.
Citera
2022-04-01, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Jag hoppas att ryssarna är med i Vm 2023 p.g.a

1) Det innebär att kriget är slut
2) De bästa är med och det ger tävlingarna mer status och gör de mer spännande.

På punkt 1 vill jag nog tillägga att om ryssarna är med i VM så är det nog inte bara en följd av fred, utan att den har uppstått som en följd av ett ryskt totalt misslyckande i kriget och att Putin har fått sparken. En fred som har tillkommit pga att Ukraina är besegrat lär inte ge några ryssar till VM 2023 eller för ytterligare många år framåt.
Att tävlingarna blir mer spännande med ryssarna som medverkande är givetvis riktigt, men jag skulle tro att oddsen för det är skyhöga. Detta borde även den som har sympatier för den ryska sidan hålla med om.
Citera
2022-04-01, 18:27
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
På punkt 1 vill jag nog tillägga att om ryssarna är med i VM så är det nog inte bara en följd av fred, utan att den har uppstått som en följd av ett ryskt totalt misslyckande i kriget och att Putin har fått sparken. En fred som har tillkommit pga att Ukraina är besegrat lär inte ge några ryssar till VM 2023 eller för ytterligare många år framåt.
Att tävlingarna blir mer spännande med ryssarna som medverkande är givetvis riktigt, men jag skulle tro att oddsen för det är skyhöga. Detta borde även den som har sympatier för den ryska sidan hålla med om.

Ingen vettig människa sympatiserar väl med Putins angreppskrig. Däremot kan man någonstans se en skillnad mellan en befolkning och en nation och speciellt med dess statsledning. Det är en utmaning för idrotten att försöka hitta vägar fram när världen inte ser ut som man önskar utan att trycka på nödstopp.

Ryssland har ju inte fått tävla i OS med hänvisning till att Ryssland hanterat dopningsfrågor på ett icke önskvärt sätt. Där tilläts däremot ROK vara tävlingsobjekt. Det kan jag personligen tycka är lite för liten skillnad mot Ryssland som nation. Den väg som går att ta är att låta utövarna tävla som individer och representera FIS utan nationstillhörighet. De skulle då även kunna åka som ett FIS-lag i stafetten.

Argumentet att Ukrainas utövare inte heller kan tävla stämmer ju inte riktigt. Jaroslava Mahutjich vann guld i höjdhopp under VM i friidrott inomhus för några veckor sedan.
Senast redigerad av HerrGickhan 2022-04-01 kl. 18:30.
Citera
2022-04-01, 20:24
Medlem
katws avatar
Johaug har ont i en fotled och har lämnat återbud till Reistadlöpet imorgon. Ebba och Ribom ska köra.
Citera
2022-04-01, 20:32
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Johaug har ont i en fotled och har lämnat återbud till Reistadlöpet imorgon. Ebba och Ribom ska köra.
Johaug skadad? Aldrig, ett aprilskämt!
Citera
2022-04-01, 21:16
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Johaug skadad? Aldrig, ett aprilskämt!

Det är sant, hon startar inte.
Citera
2022-04-01, 23:46
Medlem
I sann ccnut-anda...

Damstafett, depth chart:

Linn Svahn – Frida Karlsson – Ebba Andersson – Jonna Sundling (årets lag 2023?)
Anna Dyvik – Emma Ribom – Moa Olsson – Maja Dahlqvist
Johanna Hagström – Louise Lindström – Lovisa Modig – Moa Lundgren
Märta Rosenberg – Lisa Eriksson – Elina Rönnlund – Moa Hansson
Citera
2022-04-01, 23:47
Medlem
bcdefgs avatar
Någon förklaring till varför inte Jonna gör ski classics? Hon är väl bästa stakåkaren i landslaget? Har hon helt enkelt tackat nej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in