2022-03-29, 20:51
Medlem
RedXs avatar
Jag ligger lite efter men lyssnade på avsnittet med Cissi Wallin idag. Jag tycker att hon steg ganska rejält i mina ögon.
Citera
2022-03-29, 23:14
Medlem
zlizzards avatar
Visst är det bara Hanif som har ett normalt jobb? Tänk att ha så satans mycket åsikter och knappt delta i samhället. Detta gäller speciellt Ashkan som en av de mer skitnödiga individer jag hört öppna käften.
Citera
2022-03-30, 09:26
Medlem
Folkkommissaries avatar
Hade gärna varit patreon så jag kunde höra hela avsnittet med Keyune. Nåväl.

Citat:
Ursprungligen postat av zlizzard
Visst är det bara Hanif som har ett normalt jobb? Tänk att ha så satans mycket åsikter och knappt delta i samhället. Detta gäller speciellt Ashkan som en av de mer skitnödiga individer jag hört öppna käften.
Ja precis de andra "föreläser" typ. Ashkan och de andra har en bild av att han är väldigt smart och det han säger tas också emot som om att det är intelligent uttänkt.
Citera
2022-03-30, 09:43
Medlem
Ograsts avatar
Jag tycker att de skulle ställt Malcom mer mot väggen istället för att bara acceptera hans ständiga domedagsförutseelse om att världen kommer att gå under på grund av bristande försörjningskedjor etc. Han hade ju helt fel om till exempel covidutbrottet och att Sverige typ skulle kollapsa, vilket inte inträffade.
Citera
2022-03-30, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Jag tycker att de skulle ställt Malcom mer mot väggen istället för att bara acceptera hans ständiga domedagsförutseelse om att världen kommer att gå under på grund av bristande försörjningskedjor etc. Han hade ju helt fel om till exempel covidutbrottet och att Sverige typ skulle kollapsa, vilket inte inträffade.

Håller helt med, det undrar mig att de inte lyckas hålla sig rationella, de brukar vara kritiska till både höger och vänster orienterade människor men inte helt i det här avsnittet. Just Malcolm är väl en typ som för fem år sedan framstod som ok och reko, men som tappat det helt nu med sina profetior och konstanta anti-mainstream politiska åsikter.
Citera
2022-03-30, 16:10
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl20
Håller helt med, det undrar mig att de inte lyckas hålla sig rationella, de brukar vara kritiska till både höger och vänster orienterade människor men inte helt i det här avsnittet. Just Malcolm är väl en typ som för fem år sedan framstod som ok och reko, men som tappat det helt nu med sina profetior och konstanta anti-mainstream politiska åsikter.

Ja Malcom har låst fast sig i det här sättet. Dessutom är han inkonsekvent. Det är viktigt att hedra sina åtaganden när det gäller ryska betalningar på sina statsobligationer och europeiska köp enligt diverse gaskontrakt. Men när det gäller Ryssland och Ukraina så gäller den starkes rätt och allt annat står därför något slags undermålig moralism.
Citera
2022-03-30, 17:48
Medlem
Folkkommissaries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Ja Malcom har låst fast sig i det här sättet. Dessutom är han inkonsekvent. Det är viktigt att hedra sina åtaganden när det gäller ryska betalningar på sina statsobligationer och europeiska köp enligt diverse gaskontrakt. Men när det gäller Ryssland och Ukraina så gäller den starkes rätt och allt annat står därför något slags undermålig moralism.
Det tycks som om att du måste ha zonat ut när han förklarade varför han anser att det förhåller sig så.

Som jag förstod det när jag lyssnade på avsnittet menar Malcom att USA skjuter sig självt i foten om det ställer in betalningar för innehav av statsobligationer. Anledningen till att de skjuter sig själva i foten är att andra länder som t.ex. Kina, Iran m.fl. kan ställa sig skeptiska till att fortsätta köpa dylika obligationer. Det är inte längre en säker tillgång när USA agerar så nyckfullt. USA är dock i desperat behov av att världens stater fortsätter köpa deras statsobligationer och det är därför viktigt för dem att hedra sina åtaganden.

Det handlar alltså om att USA vidtar en åtgärd som är kontraproduktiv ur ett längre perspektiv. Det känns skönt just nu men kommer att ge efterverkningar längre fram. Men som Malcom tydliggjorde i avsnittet vill han att väst ska vara bäst och därför blir han ledsen när den främsta västmakten agerar på ett sätt som inte är till dess långsiktiga gagn.

Nu lyssnade jag på gratisversionen men det jag saknade att de inte drev hårdare är frågan om inte det globala logistiksystemet kommer att återhämta inom en ganska snar tid ändå. På Malcom låter det som om att det globala logistiksystemet aldrig kommer att återhämta sig men när covidrestriktionerna har släppt helt och kriget i Ukraina är över tänker ändå jag att saker och ting kommer att återgå till det normala igen.
Senast redigerad av Folkkommissarie 2022-03-30 kl. 17:53.
Citera
2022-04-10, 09:38
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Nytt avsnitt med Kajsa Ekis Ekman… Varför blir hon inbjuden överallt? Jag vet inte om jag står ut med att höra hennes korkade takes i ännu ett forum.
Citera
2022-04-10, 18:37
Medlem
zlizzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Nytt avsnitt med Kajsa Ekis Ekman… Varför blir hon inbjuden överallt? Jag vet inte om jag står ut med att höra hennes korkade takes i ännu ett forum.

Jag tycker det var ett bra avsnitt. Hon var påläst och körde över allt veklighetsfrånvänt flum.
Citera
2022-04-10, 20:47
Medlem
Ograsts avatar
Tråkigt att gänget blivit så negativa och ser den stundande kollapsen överallt. Annars är podcasten lyssningsvärd.
Citera
2022-04-10, 23:09
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlizzard
Jag tycker det var ett bra avsnitt. Hon var påläst och körde över allt veklighetsfrånvänt flum.
Jag lyssnade ändå och det var ett helt okej avsnitt. Första halvan var jobbig, tills de fick be henne sluta vara så jävla CP och släppa hennes ideologiska mask. Efter det flöt det på bättre!
Citera
2022-04-11, 13:57
Medlem
Folkkommissaries avatar
Väldigt tålmodig insats från Kajsa, bra jobbat! Jag förstår verkligen frustrationen som uppstår när det man säger inte tycks gå in. Jag känner mig stärkt i övertygelsen att prostitution bör motarbetas av samhället, hörde inte något argument från grabbarna som ens var i närheten av övertygande.

Det var som om att Omar och Ashkan inte förstod att det handlar om makro-utfall när man lagstiftar inom prostitutionsområdet. Om vår lagstiftning får som makro-utfall att mord inom prostitution försvinner i Sverige så är ju det önskvärt, kan tyckas. Men då blir motargumentet från Omar och Ashkan att vissa kvinnor får sin frihet begränsad (jaha?). Men lagstiftning handlar ju just om att göra inskränkningar för att uppnå en effekt och hör blir effekten att flera mord per år kan undvikas. Och dessa kvinnor får ju fortfarande sälja sex eftersom det är köpandet som är olagligt.

Sedan var det en rolig avspisning från Kajsa mot Ashkan när hon frågade om lyssnarna verkligen tyckte att det han sa var intelligent... Han var helt borta från ämnet och pratade om Hegel och röka svamp. Sedan är ju alienationsteorin något från den unge Marx och inte alls huvudpoängen med Marx så som Ashkan anförde i avsnittet. Han kanske har läst ungdomsskrifterna och inte Kapitalet? För Kajsa är det ju såklart Kapitalet som är Marx viktiga arbete.

e: Nu är ju inte jag prenumerant längre så jag hörde enbart halva avsnittet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in