Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-11, 19:43
Medlem
En korkad kvinna, helt enkelt.
Citera
2022-04-11, 23:15
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkkommissarie
Väldigt tålmodig insats från Kajsa, bra jobbat! Jag förstår verkligen frustrationen som uppstår när det man säger inte tycks gå in. Jag känner mig stärkt i övertygelsen att prostitution bör motarbetas av samhället, hörde inte något argument från grabbarna som ens var i närheten av övertygande.

Det var som om att Omar och Ashkan inte förstod att det handlar om makro-utfall när man lagstiftar inom prostitutionsområdet. Om vår lagstiftning får som makro-utfall att mord inom prostitution försvinner i Sverige så är ju det önskvärt, kan tyckas. Men då blir motargumentet från Omar och Ashkan att vissa kvinnor får sin frihet begränsad (jaha?). Men lagstiftning handlar ju just om att göra inskränkningar för att uppnå en effekt och hör blir effekten att flera mord per år kan undvikas. Och dessa kvinnor får ju fortfarande sälja sex eftersom det är köpandet som är olagligt.

Sedan var det en rolig avspisning från Kajsa mot Ashkan när hon frågade om lyssnarna verkligen tyckte att det han sa var intelligent... Han var helt borta från ämnet och pratade om Hegel och röka svamp. Sedan är ju alienationsteorin något från den unge Marx och inte alls huvudpoängen med Marx så som Ashkan anförde i avsnittet. Han kanske har läst ungdomsskrifterna och inte Kapitalet? För Kajsa är det ju såklart Kapitalet som är Marx viktiga arbete.

e: Nu är ju inte jag prenumerant längre så jag hörde enbart halva avsnittet.

Min uppfattning också. Kul med ett gäng medelålders män från mellanöstern som försöker övertyga en blond svensk feminist att "tjejer kan väl få välja själva..." när 99% av bevisen är trafficking och skit! Har bara suttit igenom den delen ännu, men jävlar vad Ashkan och Omar framstår som bonnläppar i diskussionen...
Tur att inte Chang var med. Då hade man fått hoppa över detta avsnitt.
Citera
2022-04-12, 09:29
Medlem
Folkkommissaries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Tur att inte Chang var med. Då hade man fått hoppa över detta avsnitt.
Haha ja precis!
Citera
2022-04-12, 21:26
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkkommissarie
Haha ja precis!

Nu när jag lyssnat igenom hela avsnittet, måste jag nog säga att Ekman inte framstår som särskilt intelligent dock. Jävlar vilka tankevurpor hon gör. Kul att detta är nivån på den "intellektuella vänstern". trist också att ingen i podden plockade upp på vissa dumheter hon sa. Men kredd ska de ha för att hon inte kom undan med den överlägsna attityden!!!
Citera
2022-04-12, 23:42
Medlem
zlizzards avatar
Citat:
Nu när jag lyssnat igenom hela avsnittet, måste jag nog säga att Ekman inte framstår som särskilt intelligent dock. Jävlar vilka tankevurpor hon gör. Kul att detta är nivån på den "intellektuella vänstern". trist också att ingen i podden plockade upp på vissa dumheter hon sa. Men kredd ska de ha för att hon inte kom undan med den överlägsna attityden!!!

Vilka tankevurpor? Är de i nivå med att Hegel rökte svamp?
Citera
2022-04-13, 22:11
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlizzard
Vilka tankevurpor? Är de i nivå med att Hegel rökte svamp?

Så här ett tag efteråt, så kan jag inte komma ihåg allt. Men, följande:

1. Det görs ingen koppling till porr. Som är prostitution i hennes definition.
2. När en prostituerad "blir ihop" med en torsk...är det "typiskt" att han håller hennes förflutna emot henne för att få henne att "lyda". Att mannen i fråga, som dels blir ihop med en (fd) prostituerad och att hon väljer just den mannen (som hade massor av pengar och inflytande) inte bryts ned mer, är total dumhet. Män med mycket makt och pengar är rimligtvis rätt mkt på psykopatspektrat...
3. Generell ovilja att verka diskutera annat än kvinnliga prostituerade gentemot hemska män.
4. Inga stats på vilka det är som köper sex. Som vanligt lämnas vi att tro att det är 100% "vilken man som helst".
Citera
2022-04-15, 21:26
Medlem
zlizzards avatar
Citat:
Så här ett tag efteråt, så kan jag inte komma ihåg allt. Men, följande:

1. Det görs ingen koppling till porr. Som är prostitution i hennes definition.
2. När en prostituerad "blir ihop" med en torsk...är det "typiskt" att han håller hennes förflutna emot henne för att få henne att "lyda". Att mannen i fråga, som dels blir ihop med en (fd) prostituerad och att hon väljer just den mannen (som hade massor av pengar och inflytande) inte bryts ned mer, är total dumhet. Män med mycket makt och pengar är rimligtvis rätt mkt på psykopatspektrat...
3. Generell ovilja att verka diskutera annat än kvinnliga prostituerade gentemot hemska män.
4. Inga stats på vilka det är som köper sex. Som vanligt lämnas vi att tro att det är 100% "vilken man som helst".

Jag vet inte varföe hon skulle ta upp porr. De diskuterade lagstiftning angående prostitution och prostituerades situation i allmänhet.
Angående nr 2. Varför är det total dumhet? Hon tog upp exemplet för att skildra hur prostitution inte är som vilket annat arbete som helst som Ashkan menade. Vad har män med makt och pengar att göra med psykopati? De flesta psykopater hittar du i fängelset eftersom de är impulsiva och risktagande.
Jag vet inte heller varför Ekis är skyldig att leda podden till andra samtalsämnen, det var ju grabbarna som tog upp ämnet. Hon kom visst med statistik bla angående sexköp i olika länder, minns inte vad det var i Sverige men i Spanien var det typ 45% av män som köpt sex nån gång.
Citera
2022-04-16, 23:07
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Jag vet inte varföe hon skulle ta upp porr. De diskuterade lagstiftning angående prostitution och prostituerades situation i allmänhet.
Angående nr 2. Varför är det total dumhet? Hon tog upp exemplet för att skildra hur prostitution inte är som vilket annat arbete som helst som Ashkan menade. Vad har män med makt och pengar att göra med psykopati? De flesta psykopater hittar du i fängelset eftersom de är impulsiva och risktagande.
Jag vet inte heller varför Ekis är skyldig att leda podden till andra samtalsämnen, det var ju grabbarna som tog upp ämnet. Hon kom visst med statistik bla angående sexköp i olika länder, minns inte vad det var i Sverige men i Spanien var det typ 45% av män som köpt sex nån gång.

Hon (eller de andra) borde tagit upp porr, eftersom det är 100% prostitution, men med ett helt annat utfall än "gatuprostitution". Där finns saker att jämföra. Varför är de olika?
Hahaha, om du tror att de flesta psykopater i världen sitter i fängelse...wow...du är ett oskuldsfullt barn. Nej, så är det absolut inte. Psykopati är en ärftlig defekt, som kan stävjas genom att inte låta t.ex. män med denna störning skaffa barn. Detta, eftersom män utgör de flesta psykopaterna på planeten. Det är vetenskapligt bevisat sedan länge, att män i höga maktpositioner (män som har mkt pengar) uppvisar väldigt många av dessa beteenden. Det är så du kommer till toppen. Inte genom att vara en snäll och schysst kille. Visa gärna en "snäll och schysst kille" som ligger i den topp 1%.
Slutligen, du har inte förstått ett enda någe av den här debatten. Statistik? Visa mig en studie som tar hänsyn till att det är en viss personlighetstyp som köper sex. Dvs, du kan hitta en studie (säkert enkätundersökning) som visar att 45% av männen i Spanien köper sex. Men det stämmer ju inte. Det faller på hur en sån studie är gjord. Länka en sån studie, så ska jag bryta ned den i atomer, kring hur fel de behandlat statistiken och urvalet (det är sånt jag kan).
Citera
2022-04-17, 00:34
Medlem
zlizzards avatar
Citat:
Hon (eller de andra) borde tagit upp porr, eftersom det är 100% prostitution, men med ett helt annat utfall än "gatuprostitution". Där finns saker att jämföra. Varför är de olika?
Hahaha, om du tror att de flesta psykopater i världen sitter i fängelse...wow...du är ett oskuldsfullt barn. Nej, så är det absolut inte. Psykopati är en ärftlig defekt, som kan stävjas genom att inte låta t.ex. män med denna störning skaffa barn. Detta, eftersom män utgör de flesta psykopaterna på planeten. Det är vetenskapligt bevisat sedan länge, att män i höga maktpositioner (män som har mkt pengar) uppvisar väldigt många av dessa beteenden. Det är så du kommer till toppen. Inte genom att vara en snäll och schysst kille. Visa gärna en "snäll och schysst kille" som ligger i den topp 1%.
Slutligen, du har inte förstått ett enda någe av den här debatten. Statistik? Visa mig en studie som tar hänsyn till att det är en viss personlighetstyp som köper sex. Dvs, du kan hitta en studie (säkert enkätundersökning) som visar att 45% av männen i Spanien köper sex. Men det stämmer ju inte. Det faller på hur en sån studie är gjord. Länka en sån studie, så ska jag bryta ned den i atomer, kring hur fel de behandlat statistiken och urvalet (det är sånt jag kan).

Ja du kanske har rätt om porren. Nåt säger mig att Ekis inte är porrförespråkare.
Bland de med psykopatiska dragen ingår att vara impulsiv och risktagande. De är dessutom överrepresenterade bland missbrukare. Vad har de 1% att göra med sexköp?
Jag är inte så intresserad av studiedesign i sexköpsforskning, du får ta den debatten med Ekis. Tycker dock hon verkar mer trovärdig än dina tomma cirkelargumemt.
Citera
2022-04-18, 22:37
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ja du kanske har rätt om porren. Nåt säger mig att Ekis inte är porrförespråkare.
Bland de med psykopatiska dragen ingår att vara impulsiv och risktagande. De är dessutom överrepresenterade bland missbrukare. Vad har de 1% att göra med sexköp?
Jag är inte så intresserad av studiedesign i sexköpsforskning, du får ta den debatten med Ekis. Tycker dock hon verkar mer trovärdig än dina tomma cirkelargumemt.

Klart du inte är intresserad av studiedesign. Ekis = good, Kritiker = bad. Ok, jag tar det med henne...
Citera
2022-04-18, 23:36
Medlem
zlizzards avatar
Citat:
Klart du inte är intresserad av studiedesign. Ekis = good, Kritiker = bad. Ok, jag tar det med henne...

Du kan inte på allvar mena att siffror som tyder på att män köper sex beror på dålig design av ALLA studier?
Citera
2022-04-18, 23:50
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Du kan inte på allvar mena att siffror som tyder på att män köper sex beror på dålig design av ALLA studier?

Jo! Om siffran är allt du har.

- 10 män i Spanien har mördat. Hur många? Hur ofta? Var de alla från samma familj? + 100 andra frågor...
- 2 kvinnor i Spanien står för samtlig prostitution i hela landet. Hur många kunder per tidsenhet?
- 45% av männen i Spanien har köpt sex. Under hur lång tid? Räknar du samtliga män sen 1500-talet? Eller alla män som lever just nu?

Tyvärr studerar ofta fel personer komplicerade saker. Sånt som Ekis hänvisar till borde studeras av kriminologer, men studeras allt för ofta av sociologer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in