Citat:
Ursprungligen postat av
zlizzard
Jag vet inte varföe hon skulle ta upp porr. De diskuterade lagstiftning angående prostitution och prostituerades situation i allmänhet.
Angående nr 2. Varför är det total dumhet? Hon tog upp exemplet för att skildra hur prostitution inte är som vilket annat arbete som helst som Ashkan menade. Vad har män med makt och pengar att göra med psykopati? De flesta psykopater hittar du i fängelset eftersom de är impulsiva och risktagande.
Jag vet inte heller varför Ekis är skyldig att leda podden till andra samtalsämnen, det var ju grabbarna som tog upp ämnet. Hon kom visst med statistik bla angående sexköp i olika länder, minns inte vad det var i Sverige men i Spanien var det typ 45% av män som köpt sex nån gång.
Hon (eller de andra) borde tagit upp porr, eftersom det är 100% prostitution, men med ett helt annat utfall än "gatuprostitution". Där finns saker att jämföra. Varför är de olika?
Hahaha, om du tror att de flesta psykopater i världen sitter i fängelse...wow...du är ett oskuldsfullt barn. Nej, så är det absolut inte. Psykopati är en ärftlig defekt, som kan stävjas genom att inte låta t.ex. män med denna störning skaffa barn. Detta, eftersom män utgör de flesta psykopaterna på planeten. Det är vetenskapligt bevisat sedan länge, att män i höga maktpositioner (män som har mkt pengar) uppvisar väldigt många av dessa beteenden. Det är så du kommer till toppen. Inte genom att vara en snäll och schysst kille. Visa gärna en "snäll och schysst kille" som ligger i den topp 1%.
Slutligen, du har inte förstått ett enda någe av den här debatten. Statistik? Visa mig en studie som tar hänsyn till att det är en viss personlighetstyp som köper sex. Dvs, du kan hitta en studie (säkert enkätundersökning) som visar att 45% av männen i Spanien köper sex. Men det stämmer ju inte. Det faller på hur en sån studie är gjord. Länka en sån studie, så ska jag bryta ned den i atomer, kring hur fel de behandlat statistiken och urvalet (det är sånt jag kan).