Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-24, 03:27
Medlem
Pansarhyenas avatar
Jag tror jag har fått en ny favoritpodd: Sista måltiden.

https://www.youtube.com/channel/UCfx...fVS3xI48-Stcsw

Ett gäng "husblattar" som sitter och talar om både det ena och det andra. Konstellationen kan därvid variera lite, men där finns bl.a. Mustafa Panshiri, Ashkan Fardost och den oefterliknelige Chang Frick. Ibland intressant och tänkvärt, väldigt ofta underhållande.

Någon annan som lyssnat och har en åsikt?
Citera
2021-01-24, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarhyena
Jag tror jag har fått en ny favoritpodd: Sista måltiden.

https://www.youtube.com/channel/UCfx...fVS3xI48-Stcsw

Ett gäng "husblattar" som sitter och talar om både det ena och det andra. Konstellationen kan därvid variera lite, men där finns bl.a. Mustafa Panshiri, Ashkan Fardost och den oefterliknelige Chang Frick. Ibland intressant och tänkvärt, väldigt ofta underhållande.

Någon annan som lyssnat och har en åsikt?

Nej har inte lyssnat. Men du kanske borde gå in lite mer exakt på vad detta "ena och det andra" är för nått. Vi som inte lyssnat vill ju veta.
Citera
2021-01-24, 16:26
Medlem
Dom har haft ett par bra avsnitt hittills så det här kommer jag att fortsätta lyssna på även om det blir för mycket av Chang emellanåt. Tyvärr blir det ibland att Chang Frick spelar över lite för mycket. Han hade vunnit på att tagga ner lite och inte speeda upp sig själv hela tiden.
Citera
2021-01-26, 03:45
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Nej har inte lyssnat. Men du kanske borde gå in lite mer exakt på vad detta "ena och det andra" är för nått. Vi som inte lyssnat vill ju veta.

Det kan handla om allt från Black Lives Matter och Islam till ganska så triviala saker, men ofta med någon nyhetskoppling. Och det är inte så att hela gänget alltid sitter och håller med varandra, för de är ganska olika personligheter, vilket jag ser som en styrka.

Avsnittslista finns här:

https://podtail.com/da/podcast/sista-maltiden/
Citera
2021-01-29, 13:35
Medlem
Senaste avsnittet va så sjukt bra, mycket intressant att höra en polis prata så öppet om problemen som finns.
Citera
2021-02-03, 11:00
Medlem
DrZoidbergs avatar
Fruktansvärt kul. Avsnitt 6 är rent guld. Hela avsnittet är stor humor. Fy fan vad jag skrattat gott. Jag ser fram emot fler avsnitt.
Citera
2021-02-08, 19:46
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrZoidberg
Fruktansvärt kul. Avsnitt 6 är rent guld. Hela avsnittet är stor humor. Fy fan vad jag skrattat gott. Jag ser fram emot fler avsnitt.

Medhåll!
Avsnitt 8 med Aron Flam var också guld. Humor blandas med allvar på ett ofta genialt sätt. Omar är grymt kul att lyssna på när han snöar in på snusk för jämnan.
Citera
2021-02-12, 21:28
Medlem
Avsnittet med A Flam var guld
Citera
2021-02-12, 21:37
Medlem
Roliga avsnitt. Gillade inte när de tog in mesiga Navid Modiri som ska leka psykolog och som kritiserar deras grabbighet och deras skämt. Navid har gått i egenterapi alldeles för mycket.

Jag gillar kombinationen med Mustafa Panshiri och Chang Frick och engelsktalande egyptiern Omar.

Bästa avsnittet var med polistjejen från Togo/Frankrike/Sverige. Avsnittet heter Generalen från Togo. Polissnack i det avsnittet.
Citera
2021-02-13, 20:28
Medlem
Glantons avatar
Svinbra podd.

Men Chang borde fan hållas kort! Mustafa som väl är någon slags poddledare borde ibland be honom tagga ner och hålla käft. Mycket av det Chang säger är helrätt och roligt/tänkvärt men ibland ska han fan vara tyst också.
Ashkan som jag tycker är skarp som fan är väl den som släpps fram minst. Eller är ens Ashkan en fast medlem i podden!?
Citera
2021-02-14, 18:09
Medlem
Pansarhyenas avatar
Men vem är den där Omar som envisas med att prata engelska fast han uppenbarligen pratar fullgod svenska om han vill det?

Alla andra känner jag till sedan tidigare, men inte honom.
Citera
2021-02-14, 19:03
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Ja, det är en underhållande podd men inga gäster? Vore ju kul och se dessa ställa någon mot väggen .
Chang ska vara på plats så klart. Fast jag stör mig på honom mer och mer. Roligt i början men hyfs grabben eyyy?????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in