Flashback bygger pepparkakshus!
2021-02-14, 19:06
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Sen att dom bjudit in kompisar räknas inte.
Citera
2021-02-15, 00:53
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Ganska underhållande. Hade velat höra mer rasism dock.
Hanif med 72 i IQ och dennes, ofta, väldigt efterblivna kommentarer är guld.
Citera
2021-02-15, 11:33
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarhyena
Men vem är den där Omar som envisas med att prata engelska fast han uppenbarligen pratar fullgod svenska om han vill det?

Alla andra känner jag till sedan tidigare, men inte honom.

Han heter Omar Makram och fick asyl i Sverige efter att ha eldat upp koranen i en youtubevideo. Riktig jävla tönt som är ett levande bevis på att språktester nog är en god idé trots allt.
Citera
2021-02-15, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarhyena
Men vem är den där Omar som envisas med att prata engelska fast han uppenbarligen pratar fullgod svenska om han vill det?

Inte konstigare än till exempel många finländare som föredrar engelska när dom pratar med svenskar trots att dom talar och förstår svenska ganska bra.
Citera
2021-02-15, 14:54
Medlem
RedXs avatar
Riktigt bra podd. Skön spännvid mellan den intellektuelle Ashkan, den burduse Chang, svärmorsdrömmen Mustafa, smygpervot Omar och snuten Hanif som inte vill veta vilka kriminella handlingar de övriga deltagarna gjort.

Alla avsnitt jag lyssnat på hittills har varit riktigt bra. Både underhållande och tänkvärda.
Citera
2021-02-15, 17:13
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Han heter Omar Makram och fick asyl i Sverige efter att ha eldat upp koranen i en youtubevideo. Riktig jävla tönt som är ett levande bevis på att språktester nog är en god idé trots allt.

Han är ju för fan svinbra!
Rolig och stundtals tänkvärd. Uppenbarligen förstår han svenska fullgott och pratar det bra.
Stör mig exakt noll på att han snackar engelska. Men du kanske har svårt att begripa engelska själv?
Senast redigerad av Glanton 2021-02-15 kl. 17:17.
Citera
2021-02-15, 17:56
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Han är ju för fan svinbra!
Rolig och stundtals tänkvärd. Uppenbarligen förstår han svenska fullgott och pratar det bra.
Stör mig exakt noll på att han snackar engelska. Men du kanske har svårt att begripa engelska själv?

Jag stör mig på att det pratas i engelska i svenska poddar ja. Jag stör mig också på hyckleriet bland rassarna som alltid tjatar om att "i svärje pratar vi svenska", men det är helt OK att man inte gör det bara man tycker rätt (islam dåligt, sd bra).
Citera
2021-02-16, 00:17
Medlem
TruckUrbans avatar
Fan vilken sexig hjärna Anna-Karin Wyndhamn har. Var hittar man en sådan kvinna?
Citera
2021-02-19, 09:25
Medlem
DrZoidbergs avatar
Jag har försökt förstå vad det är så bra. Här är bara mina spekulationer. Men det verkar vara att det är en ovanligt lyckad kombination personligheter. Den röda tråden verkar vara manlighet och vad det betyder att vara man i Sverige idag. Oavsett vad man tycker om dom så är dom manliga och ber inte om ursäkt för det. Vilket är mycket uppfriskande 2021.

Mustafa Panshiri verkar vara limmet som håller ihop det. Försöker inte hävda sig själv utan drar in andra.

Ashkan Fardost är smart och kunnig men lite torr. Höjer den intellektuella ribban på samtalen. Den som är mest medelklass i gänget.

Chang Frick, otroligt socialt osmidig, men stundtals plumpt träffsäker och rolig. Hade inte funkat öht om det inte var för Mustafa. Sänker den intellektuella ribban på samtalen.

Hanif Azizi, är den ängsliga övertänkaren. Väldigt sympatisk.

Omar Makram, utanförperspektivet på Svenskhet.

Och dom har extremt bra gäster.

Jag skrev inte det här inlägget som något slags diskussioninlägg. Mest bara för att reda ut mina tankar för mig själv.
Citera
2021-02-19, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrZoidberg
Jag har försökt förstå vad det är så bra. Här är bara mina spekulationer. Men det verkar vara att det är en ovanligt lyckad kombination personligheter. Den röda tråden verkar vara manlighet och vad det betyder att vara man i Sverige idag. Oavsett vad man tycker om dom så är dom manliga och ber inte om ursäkt för det. Vilket är mycket uppfriskande 2021.

Mustafa Panshiri verkar vara limmet som håller ihop det. Försöker inte hävda sig själv utan drar in andra.

Ashkan Fardost är smart och kunnig men lite torr. Höjer den intellektuella ribban på samtalen. Den som är mest medelklass i gänget.

Chang Frick, otroligt socialt osmidig, men stundtals plumpt träffsäker och rolig. Hade inte funkat öht om det inte var för Mustafa. Sänker den intellektuella ribban på samtalen.

Hanif Azizi, är den ängsliga övertänkaren. Väldigt sympatisk.

Omar Makram, utanförperspektivet på Svenskhet.

Och dom har extremt bra gäster.

Jag skrev inte det här inlägget som något slags diskussioninlägg. Mest bara för att reda ut mina tankar för mig själv.

Jag skulle säga att jag är en klassisk nolifer som är insyltad i alternativmedia. Dom enda jag kände till av de medverkande var, Mustafa Panshir snuten, och Chang Frick chefredaktör för Nyheter Idag. Hur kände du till dessa övriga herrars fullständiga namn? Det måste för övrigt vara jobbigt att vara hardcore nasse nu när alla dessa invandringskritiker är svartmuskiga. Katerina Janouch är väl judinna (Hon är tjeck i alla fall?), och hon är ju lite av en ledare i alternativmedia. Tänk bara någon svensk nasse upptäcker att hans partner är lite av finsk härkomst (Vet inte vad Hitler tyckte om finnar om dom var untermenschen!?), eller kanske rentav att det där "vallonblodet" han har (För det är väl mest män som är nassar?) i själva verket är från folk i långt sydligare breddgrader än han vill veta av‽
Senast redigerad av Artsdoktor 2021-02-19 kl. 17:50.
Citera
2021-02-27, 03:58
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsdoktor
Jag skulle säga att jag är en klassisk nolifer som är insyltad i alternativmedia. Dom enda jag kände till av de medverkande var, Mustafa Panshir snuten, och Chang Frick chefredaktör för Nyheter Idag. Hur kände du till dessa övriga herrars fullständiga namn? Det måste för övrigt vara jobbigt att vara hardcore nasse nu när alla dessa invandringskritiker är svartmuskiga. Katerina Janouch är väl judinna (Hon är tjeck i alla fall?), och hon är ju lite av en ledare i alternativmedia. Tänk bara någon svensk nasse upptäcker att hans partner är lite av finsk härkomst (Vet inte vad Hitler tyckte om finnar om dom var untermenschen!?), eller kanske rentav att det där "vallonblodet" han har (För det är väl mest män som är nassar?) i själva verket är från folk i långt sydligare breddgrader än han vill veta av‽
Eller tänk om, hemska tanke, att folk som hyser dessa åsikter faktiskt... kanske inte... ÄR NAZISTER???? Näää otänkbart. Mainstream-media sa ju att... näe bevare mig väl...

Förstår inte varför ni vänstermänniskor är så befästs i raser?? Vad spelar det för roll???
Citera
2021-03-29, 23:09
Medlem
Helvete vad blek Jomshof var! Är det inte han som folk tycker är "bra"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in