Citat:
Ursprungligen postat av
DrZoidberg
Jag har försökt förstå vad det är så bra. Här är bara mina spekulationer. Men det verkar vara att det är en ovanligt lyckad kombination personligheter. Den röda tråden verkar vara manlighet och vad det betyder att vara man i Sverige idag. Oavsett vad man tycker om dom så är dom manliga och ber inte om ursäkt för det. Vilket är mycket uppfriskande 2021.
Mustafa Panshiri verkar vara limmet som håller ihop det. Försöker inte hävda sig själv utan drar in andra.
Ashkan Fardost är smart och kunnig men lite torr. Höjer den intellektuella ribban på samtalen. Den som är mest medelklass i gänget.
Chang Frick, otroligt socialt osmidig, men stundtals plumpt träffsäker och rolig. Hade inte funkat öht om det inte var för Mustafa. Sänker den intellektuella ribban på samtalen.
Hanif Azizi, är den ängsliga övertänkaren. Väldigt sympatisk.
Omar Makram, utanförperspektivet på Svenskhet.
Och dom har extremt bra gäster.
Jag skrev inte det här inlägget som något slags diskussioninlägg. Mest bara för att reda ut mina tankar för mig själv.
Jag skulle säga att jag är en klassisk nolifer som är insyltad i alternativmedia. Dom enda jag kände till av de medverkande var, Mustafa Panshir snuten, och Chang Frick chefredaktör för Nyheter Idag. Hur kände du till dessa övriga herrars fullständiga namn? Det måste för övrigt vara jobbigt att vara hardcore nasse nu när alla dessa invandringskritiker är svartmuskiga. Katerina Janouch är väl judinna (Hon är tjeck i alla fall?), och hon är ju lite av en ledare i alternativmedia. Tänk bara någon svensk nasse upptäcker att hans partner är lite av finsk härkomst (Vet inte vad Hitler tyckte om finnar om dom var untermenschen!?), eller kanske rentav att det där "vallonblodet" han har (För det är väl mest män som är nassar?) i själva verket är från folk i långt sydligare breddgrader än han vill veta av‽