Citat:
Ursprungligen postat av
CB1
Och du är en sån där som gasar på även fast man man blinkar i god tid?
Nu tänkte du fel va?
Titta blinka, fick du inte lära dig det när du tog körkort?
Först ska du se om du kan svänga ut, och när du kan det ska du blinka och sen svänga ut.
Är du inte medveten om att det är du som byter fil el kör ut som har väjningsplikt?
Om det inte är högerregeln som gäller
Högerregeln gäller inte
*När du ska köra in på huvudled.
*När du kör på huvudled.
*Där det finns fungerande trafiksignaler.
*I cirkulationsplatser.
*Där vägmärkena Väjningsplikt och Stopplikt finns.
När du lämnar ett accelerationsfält.
Det kanske kommer som en chock för dig. Men du kan inte rättfärdiga ditt beteende med fakta. Och din åsikt om att du ska få köra ut bara för att du blinkar visar på omognad och 0 självinsikt i trafiken.
Du kan gapa dig sönder och samman med din åsikt. Du har ändå fel